|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Hvilken gave? | |||
| Teppe |
|
13 | 17,81% |
| Bil |
|
53 | 72,60% |
| Annet, spesifiser i tråden |
|
7 | 9,59% |
| Deltakere: 73. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: DåpsgaveBilen var tøff, men jeg tror jeg ville gått for noe mer varig, kanskje.
|
|
|
#22 |
|
flisespikker
|
Sv: DåpsgaveJeg bruker min egen dåps-sølvskje daglig til å spise havregrøten min med.
|
|
|
#23 |
|
Drømmer
|
Sv: Dåpsgave
Ja både barnehagesekk og servise har vi sett på, men jeg har litt inntrykk av at det er noe mange gir, alle de guttedåpene vi har vært i så har sånt vært vanlig å gitt å jeg vil prøve og gi noe som ikke andre gir. Sist redigert av Chablis : 16-02-13 kl 19:11. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Gutta har ikke bunad, men sølje brukes som pynt på skjorte :vill og gal: .
|
|
|
#25 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: DåpsgaveJeg hadde satt mest pris på bilen. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
Sv: DåpsgaveBeste gaven vi fikk til lillegutt var en sparkebil av denne typen. Selv om den ikke kom i bruk før lenge etterpå var den yndlingsleke nr 1 i noen år tror jeg. Eller dvs sånn sett var det den gaven han likte best. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: DåpsgaveTeppet til dåpen og bilen til ettårsdagen.
|
|
|
|
#32 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: DåpsgaveDet var noen tepper inne på den siden som var mye finere med bare navn og ellers andre mønster. De likte jeg mye bedre. Et av de andre teppene kunne jeg nok brukt en del. Men det som er vist her oppe hadde fort blitt lagt vekk i vårt hus. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Drømmer
|
Som sagt før så vet jeg mor liker det teppet for det har hun sagt,så det er derfor det var alternativet. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Da hadde jeg kjøpt det, jeg. Vi brukte tepper masse.
|
|
|
#35 |
|
Librocubicularist
|
Sv: DåpsgaveEg personleg liker ikkje teppet, men vis mora har sagt at ho liker det, høyrest jo det ut som ein fin gåve.
|
|
|
|
#36 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: DåpsgaveRent personlig ville jeg satt mest pris på bilen. Jeg kan ikke fordra typiske dåpsgaver som tannboks, sølvramme, etui til dåpsattest og annet dill som bare ender opp med å ligge ubrukt i en skuff, og jeg vet veldig mange mener det samme (dessuten pleier den eldre generasjonen ofte å insistere på slike gaver så dåpsbarnet får vanligvis mer enn nok av slikt uansett). Da vi var i dåp i fjor, og visste at foreldrene tenkte som oss, gav vi en håndmalt barnestol med dåpsbarnets navn, fødselsdato, vekt/lengde og dåpsdato. Den ble veldig godt mottatt.
|
|
|
#37 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: DåpsgaveHvis moren har sagt at hun liker teppet så ville jeg tatt bilen. Det er da en stor mulighet for at hun har sagt det til flere og det er litt kjipt å få flere av en slik ting som ikke kan byttes.
|
|
|
#38 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: DåpsgaveGeorg Jensen har et fantastisk stålbestikk til barn.
|
|
|
#40 |
|
|
Sv: DåpsgaveBilen. Hadde lillesøster fått ein sånn bil til dåpen, hadde ho antageleg brukt den endå. Tepper følte eg at eg drukna i. Fekk tepper av gud og kvar mann til begge jentene, og brukte kun eit av dei. No varmer alle dei andre teppene små, søte ungar i Romania.
|
![]() |
|
|