|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Borte
|
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?
Nei, men er det ikke er farseprodukt?
|
|
|
#23 |
|
Borte
|
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Ok.
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Jeg fikk kjøttkvern til jul, så nå lager jeg mye kjøttdeig selv - det er gøy! |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Vi bruker kyllingkjøttdeig (til lørdagstaco) og karbonadedeig (til spagetti, lasagne, kjøttkaker og den slags).
|
|
|
#26 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Kjøttdeig og karbonadedeig. Av og til kjøttboller, karbonader og pølser. Fiskekaker. Det er vel det, tror jeg. Av pålegg er det servelat og leverpostei.
|
|
|
#27 |
|
Epikur
|
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Av blandingsprodukter bruker vi leverpostei og løkrull,servelat, salami og løkrull av pålegg. Jeg spiser bare leverpostei selv og siden det står svinelever og storfelever på, så stoler jeg på det. Esellever fra Romania ville jeg ha styrt unna.
|
|
|
#28 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Jeg visste ærlig talt ikke at frossen lasagne fantes. Vi bruker noe pølser, mest til tur. Ellers er det karbonadedeig vi kjøper. Fiskeboller på boks og fiskepinner, samt noen andre fiskeprodukter.
|
|
|
#29 |
|
|
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Her spiser vi fiskekaker, karbonader, pølser, hamburgere, salami, fiskeboller, leverpostei. Kvaliteten på dette varierer. Av og til fra Bondens marked og av og til fra Rimi. Jeg kan synes pølse er godt jeg. Til og med vanlig grillpølse fra Gilde. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Vi brukar alt, bortsett fra:
|
|
|
#31 |
|
can-jur
|
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?I forhold til juks med innhold tror jeg egentlig ikke det er relevant at det er et ferdigprodukt. Om noen blander 15-20% hestekjøtt inn i karbonadedeigen ville neppe noen merket det. Sånn bare for å sette det i perspektiv.
|
|
|
|
#32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Jeg bruker stort sett hjortekjøttdeig fra fryseren.
|
|
|
#34 |
|
Epikur
|
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Jeg spiser gjerne hest og hadde ikke hatt motforestillinger mot en karbonadedeig med en god del hest. Poenget er at jeg må vite om det. Hele kontrakten mellom forbruker og produsent er at man kjøper det man tror man kjøper. Det er jo derfor man fikk justervesenet, forbrukerrådet og forbrukerstyrte butikker som Coop, S-laget, slik det var i gamle dager. Forbrukerne var blitt lurt både hva gjaldt innhold (oppblandet mel, kaffe med store mengder tørket sikori) eller mengde (950 g på en kilo), kvaliteten var laber osv.
|
|
|
#35 |
|
Er frisk!
|
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Vi bruker karbonadedeig, kjøttpølser, grillpølser, fiskekaker og wienerpølser (kun til barnebursdager). Ikke noe annet tror jeg.
|
|
|
|
#36 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Enig.
|
|
|
#37 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Jeg lot meg overtale en stund av Priors egen godkjenning av MUK, og spiste kyllingwinerpølsene. Man skal i utgangspunktet kunne stole på hva produsentene sier, men har man noen gang fått se akkurat hva det er Prior sine "ny og forbedrede" maskiner gør? Jeg har i hvert fall vendt dem ryggen igjen, og bruker kun hel kylling, helst økologisk, men synes den er dyr som hverdagsmat. Spiser priorprodusentene pølsene selv? Det siste jeg hørte var at MUK inneholder tilsetningsstoffer som nødvendigvis ikke er listet blandt ingrediensene, fordi det er et produkt i seg selv og krever ikke full deklarasjon brukt i andre produkter. |
|
|
|
![]() |
|
|