Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nyheter i matbutikken, nye varer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-13, 16:33   #41
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyheter i matbutikken, nye varer

Hadde med meg snuppe med vondt i magen på handling, så det ble ikke så mye tid til å se etter nye varer. Men jeg kjøpte den greske yoghurten (begge), melonskyr og kebabpizza.

Gammel 12-02-13, 16:52   #42
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Ingenting har fristet så langt, kebabpizza minst av alt. Gresk yoghurt kunne jeg kanskje vurdert, har imidlertid min egen smakfulle vri på yoghurt & nøtte kombo. Skyr er ekkelt, uff ig uff. Drikker er uinteressant all den tid jeg bare drikker vann utenom kaffe, men er det noe nytt innen kaffebønner prøver jeg gjerne. Halvfabrikata får stå i fred, samme gjelder farseprodukter bortsett fra karbonadedeig. Og jeg forsøker gjerne karbonadedeig av hest! Salt snacks liker jeg ikke noe særlig, godteri kjøper jeg så sjelden at jeg har ikke en gang prøvd brøkdelen av det som er i hyllene fra før.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 17:22   #43
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synnøve Finden sin "helt ekte greske yoghurt" smaker så langt fra helt ekte gresk yoghurt som man kan komme. Riktignok er den tykk, men den mangler fett, og det virker som den er tilsatt gelatin. Æsj. Skuffelse!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 18:44   #44
konsulenten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Synnøve Finden sin "helt ekte greske yoghurt" smaker så langt fra helt ekte gresk yoghurt som man kan komme.

Jeg synes dessuten betegnelsen "helt ekte gresk yoghurt" er temmelig dustete. Den er jo ikke importert fra Hellas, så helt ekte gresk er den selvfølgelig ikke. Hva er det "helt ekte" gjelder for da? Innholdet? Fremstillingsmåten? Tviler på at hverken innholdet eller fremstillingsmåten er sammenfallende med slik det gjøres i Hellas. Dusteprodukt med dustenavn, vil jeg si.

Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 19:41   #45
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har laget torsk med pestosmør til middag i dag og det var kjempegodt. Jeg kokte båndspagetti og brokoliblanding, blandet alt og la fisken og smøret på toppen. Voilla! Nydelig godt!

Gammel 12-02-13, 19:46   #46
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Deilige labandamer var den eneste nyheten som ble med meg hjem i går. Gleder meg til fredag.

Gammel 12-02-13, 21:00   #47
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

I dag har vi prøvd de nye kjøttrike wienerpølsene fra Gilde. De var gode de. Smakte wiener egentlig, men jeg synes kanskje de var litt bedre enn vanlige wienerpølser.

Gammel 12-02-13, 21:04   #48
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dali, her.

Deilige labandamer var den eneste nyheten som ble med meg hjem i går.

Men var de deiligere på smak enn helt ordinære seigmenn?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 21:07   #49
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dali, her.

Deilige labandamer var den eneste nyheten som ble med meg hjem i går. Gleder meg til fredag.

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Det er en relansering, er det ikke? Mener de har solgt labandamer før også...? Synes i så fall å huske at de ikke smakte veldig mye annerledes, men like godt dog.

Gammel 12-02-13, 21:12   #50
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På grunn av denne tråden så har jeg bedt mannen å kjøpe noe nytt godteri på vei hjem. Jeg er spent på hva han dukker opp med. Jeg håper ikke det er seigdamer. Seigmenn/damer er kakepynt og knapt nok det. :dukker:

Gammel 12-02-13, 21:15   #51
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tydeligvis ikke fått med meg at det er masse nytt i butikken engang. :treig:

Gammel 12-02-13, 21:38   #52
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke prøvd noe av det nye enda, men skal nok teste ut noe.

Gammel 12-02-13, 22:01   #53
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg har laget torsk med pestosmør til middag i dag og det var kjempegodt. Jeg kokte båndspagetti og brokoliblanding, blandet alt og la fisken og smøret på toppen. Voilla! Nydelig godt!

Den er kjempegod!!

Gammel 12-02-13, 22:18   #54
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Jeg synes dessuten betegnelsen "helt ekte gresk yoghurt" er temmelig dustete. Den er jo ikke importert fra Hellas, så helt ekte gresk er den selvfølgelig ikke. Hva er det "helt ekte" gjelder for da? Innholdet? Fremstillingsmåten? Tviler på at hverken innholdet eller fremstillingsmåten er sammenfallende med slik det gjøres i Hellas. Dusteprodukt med dustenavn, vil jeg si.

Den er importert.

Sitat:

Vi synes det er på tide at nordmenn får ekte gresk yoghurt, importert fra Hellas, sier en av eierne i Synnøve Finden Jan Bodd.

Det er vel forskjell på hvordan yoghurt smaker i Hellas også, jeg synes i alle fall ikke smaken er så alt for ulik, om ikke helt den samme, den yoghurten jeg har smakt på Kreta.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 22:23   #55
konsulenten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Den er importert.

Er den? Ok, da skjønner jeg det med "ekte gresk". He he.

Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 23:32   #56
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Vet ikke, er ikke godisdag før fredag. De hadde slike før og, men lenge siden jeg har sett de. Husker jeg likte de bedre enn herrene.

Gammel 14-02-13, 21:23   #57
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Hvordan går det an at INGEN har nevnt potetgull? Maarud har kommet med noen nye smaker. Den nye Gaardspotetgull-serien er fantastisk! Min nye favoritt er ost og løk-varianten. Den er nydelig! Til og med bedre enn biff og løk. Bør definitivt smakes. Jeg klarte å smake på alle de fire sortene - flere ganger. For Obs! hadde tilbud i forrige uke: Tre for prisen av to. NAM!

http://www.maarud.no/gaardspotetgull.html

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 21:53   #58
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi prøvde denne i dag, tror ikke den blir kjøpt igjen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 22:16   #59
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Hvordan går det an at INGEN har nevnt potetgull? Maarud har kommet med noen nye smaker. Den nye Gaardspotetgull-serien er fantastisk! Min nye favoritt er ost og løk-varianten. Den er nydelig! Til og med bedre enn biff og løk. Bør definitivt smakes. Jeg klarte å smake på alle de fire sortene - flere ganger. For Obs! hadde tilbud i forrige uke: Tre for prisen av to. NAM!

http://www.maarud.no/gaardspotetgull.html

JEG har nevnt potetgull. Riktig merke også, men ikke riktig type og ikke ny type. Egentlig har jeg ikke nevnt potetgull, men sutret om potetgull når jeg tenker meg om. :kremt:

Huff... Jeg må vel prøve disse også.

Gammel 14-02-13, 22:43   #60
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Jeg la merke til din sutring, Njulaif , men som du jo forstod, så holdt ikke sutring for meg.

Er det andre potetgullfabrikanter som kommer med nyheter, mon tro?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:20.