|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Hestekjøtt i lasagneDet sies i nyhetene at det nå er funnet hestekjøtt også i norsk lasagne, og det anbefales å ikke spise lasagne kjøpt de siste seks månedene.
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Hestekjøtt i lasagneDet hjelper å lese seg litt opp på ting før man bare skvadrer videre.
![]() |
#4 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hestekjøtt i lasagneProblemet er vel at de ikke vet hva de romenske hestene har fått i seg før de døde og ble brukt i maten, men hestekjøtt er delikatesse;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
can-jur
|
![]() Sv: Hestekjøtt i lasagneJeg må bare fnise hver gang denne kommer på banen, selv om jeg egentlig vet at det er skummelt med mulige medisinrester i maten.
![]() |
![]() |
#9 |
Epikur
|
![]() Sv: Hestekjøtt i lasagneEnda en grunn til å lage maten sjøl, tydeligvis. Men ellers er hestekjøtt nydelig!
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hestekjøtt i lasagneHest er vel ikke problemet nei, men nettopp det at "ingen helt kan garantere hva der er og ikke er" siden de tross alt er sneket oppi uregistrert slakt, og DET like jeg ikke, uavhengig av hva slags dyr.
![]() |
#12 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Hestekjøtt i lasagneHest er best - på maten. Jeg tenker å servere ordet til den allerede hestesjarmerte vesla ved anledning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hestekjøtt i lasagneEg reagerer mest på at veterinæren har stempla det som storfekjøtt. Når eg leser varedeklarasjonen så forventer eg å finna akkurat desse tinga i varen eg har kjøpt. Eg ville nok følt meg lurt om eg hadde kjøpt lasagne, og funnet ut at det var hestekjøtt.
![]() |
#15 |
koko
|
![]() Sv: Hestekjøtt i lasagne
![]() |
#16 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Hestekjøtt i lasagne
Og fungerer det best ved å legge et et hestehode på hodeputa, jah? |