Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Regjeringa og skylda for alt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-13, 22:56   #14
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Sv: Regjeringa og skylda for alt

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Når man først skal sette det at man selv synes man får for lite penger opp mot at alle pengene blir sent ut av landet så kan man godt se sin egen situasjon i et litt større perspektiv, synes jeg. Det er tross alt en grunn til at vi også sender penger ut av landet i stedet for å bruke alt på oss selv.

For meg blir det en litt for kynisk måte å se det på. Unge uføre er i en veldig vanskelig situasjon, særlig de som er alene. Det er et kjipt dilemma - antallet unge uføre øker, og det er åpenbart viktig at ikke ordningen blir for attraktiv økonomisk, fordi en del da vil søke seg i retning av den.

At folk har det vanskelig i andre land betyr ikke at man ikke skal ta på alvor de problemene som finnes i Norge. Å holde svake grupper opp mot hverandre på den måten syns jeg er tåpelig. Hva med å holde sterke og svake grupper opp mot hverandre? Det er kanskje mer fruktbart enn å si at unge uføre skal takke og bukke og være glad for at de får penger i det hele tatt. Hva med at høytlønte betalte litt mer i skatt - det blir fort noen milliarder av det også.

Jeg er forøvrig for bistand, og syns at AS Norge har råd til det de gir i dag, med ganske god margin. Betyr det at jeg er ukritisk til all bistand bare fordi intensjonen bak er god ("redde verden") - nei, det er jeg ikke.

Norge bruker vel nesten 40% av statsbudsjettet på trygder, pensjoner, sosialstøtte, etc. - NAV-sekken - det er ganske mye. Det er en seiglivet myte blant mange at Norge bruker så lite penger på dette.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.