Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Menn som netthater kvinner

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-13, 21:37   #1
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Menn som netthater kvinner

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, nå skjønner jeg, og er enig. Men jeg tror ikke disse hatefulle mennene er de som er feminine.

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg kjenner et par menn med slike holdninger og de jeg kjenner e ikke feminine, i hvert fall. Disse hatefulle mennene er også veldig hatefulle mot homofile, så ikke vet jeg.

Man trenger ikke å være synlig feminin for å slite med å fylle en rolle som er ganske tydelig definert. Jeg ser for meg at en så voldsom aggresjon som de viser må komme av at man føler seg ganske grunnleggende truet på en eller annen måte. Derfor tenker jeg at disse mennene kanskje hadde vært mer komfortable med og avslappet til sin egen rolle hvis man kunne vært mann på flere ulike måter? Da hadde det kanskje vært lettere å godta at kvinner var kvinner på mange ulike måter også, dersom de ikke følte et så enormt press på å inneha den dominante posisjonen deres kjønn tradisjonelt har hatt? Det er som regel sterke og oppegående kvinner som får slike reaksjoner, og menns (kanskje, hvis synsingen min er riktig) opplevde press om, og dermed behov for, å være overlegen kan være en grunn til at noen menn føler for å trykke dem ned og bort.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 21:48   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg kjenner et par menn med slike holdninger og de jeg kjenner e ikke feminine, i hvert fall. Disse hatefulle mennene er også veldig hatefulle mot homofile, så ikke vet jeg.

Disse hatefulle mennene er også veldig hatefulle mot samer.

Kvinner tar fra dem jobbene eller hva det nå er for noe, samene tar fra dem retten til å kjøre scooter eller hva det nå er for noe. Hva de homofile tar fra dem har jeg ikke helt skjønt enda.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 21:52   #3
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Hilde Sandvik i BT har skrevet om dette her: http://blogg.bt.no/preik/2013/02/06/.../#.URK_76V2SSp

Sitat:

Det verste — det alvorlegaste — er dette: Samstundes som ord mister meining, er det stor sjanse for at 21-åringen i Sverige eller 14-åringen kjem til å tenkje seg ekstra nøye om neste gong dei skal meine noko offentleg. I alle fall risikerer ein at det er enkelte tema dei ikkje vil meine noko om, for kvifor skal ein friviljug bli utsett for sjikane?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.