|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Menn som netthater kvinner
Man trenger ikke å være synlig feminin for å slite med å fylle en rolle som er ganske tydelig definert. Jeg ser for meg at en så voldsom aggresjon som de viser må komme av at man føler seg ganske grunnleggende truet på en eller annen måte. Derfor tenker jeg at disse mennene kanskje hadde vært mer komfortable med og avslappet til sin egen rolle hvis man kunne vært mann på flere ulike måter? Da hadde det kanskje vært lettere å godta at kvinner var kvinner på mange ulike måter også, dersom de ikke følte et så enormt press på å inneha den dominante posisjonen deres kjønn tradisjonelt har hatt? Det er som regel sterke og oppegående kvinner som får slike reaksjoner, og menns (kanskje, hvis synsingen min er riktig) opplevde press om, og dermed behov for, å være overlegen kan være en grunn til at noen menn føler for å trykke dem ned og bort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
heimføing
|
![]() Sv: Menn som netthater kvinner
Disse hatefulle mennene er også veldig hatefulle mot samer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Menn som netthater kvinnerHilde Sandvik i BT har skrevet om dette her: http://blogg.bt.no/preik/2013/02/06/.../#.URK_76V2SSp
![]() |
|
|