Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Teppe under spisebordet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-13, 14:49   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teppe under spisebordet?

Det teppet har jeg sett på også, frksnupp! Det er ikke mye "vått" som blir sølt på gulvet vårt, egentlig. Hiawata liker jo ikke saus, så det er mest tørre grønnsaks- og kjøttbiter som ramler ned. Det hender jo det er pannekaker med blåbær, men han er flink til å lene seg over tallerkenen.

Til daglig støvsuger jeg mest, og det kan jeg jo med et teppe også.

Vi har forresten spisestue og stue i ett. Hva tenker dere om ulike tepper under spisestuegruppen og sofagruppen? Rommet er ikke så stort.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 16:18   #22
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Ikke teppe, men knotter med spiker. Om dere må "humpe" dere på plass, så vil jo et teppe knote det til kanskje?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 16:24   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Ikke teppe, men knotter med spiker. Om dere må "humpe" dere på plass, så vil jo et teppe knote det til kanskje?

Jeg tenker at det må være såpass tykt og stolene stå godt innpå slik at det ikke blir stolsnublings i teppet.

Men er det så at fargeendringen i parketten er størst det første året? Slik at vi bør unngå å ha tepper i starten?

Gammel 06-02-13, 18:37   #24
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

En halv tennisball på hvert stolben løser den praktiske (men skaffer mulig noen estetiske :knaggen utfordringer!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 18:47   #25
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
frksnupp er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det teppet har jeg sett på også, frksnupp! Det er ikke mye "vått" som blir sølt på gulvet vårt, egentlig. Hiawata liker jo ikke saus, så det er mest tørre grønnsaks- og kjøttbiter som ramler ned. Det hender jo det er pannekaker med blåbær, men han er flink til å lene seg over tallerkenen.

Til daglig støvsuger jeg mest, og det kan jeg jo med et teppe også.

Vi har forresten spisestue og stue i ett. Hva tenker dere om ulike tepper under spisestuegruppen og sofagruppen? Rommet er ikke så stort.

Her i huset er vi foreløpig to voksne (og en baby på vei), men vi søler ganske mye likevel men støvsuging holder altså, det må bare gjøres ofte på dette teppet, for enhver lille smule og hårstrå syns veldig godt.

Jeg syns det kan være fint med ulike tepper i samme rom, så lenge de ikke kveler hverandre, for eksempel ville et ensfarget teppe i en klar farge vært fint i samme rom som Rand-teppet, eller to ensfargede i ulik farge. Men det er jo smak og behag. Det blir kanskje ryddigere med to like tepper? Iallefall gir det et roligere inntrykk. Det kommer jo helt an på hva slags stemning du er ute etter å skape. To like stripete tror jeg kunne blitt i meste laget.

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 19:10   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

(men skaffer mulig noen estetiske utfordringer!

Mulig det, ja.

Opprinnelig lagt inn av frksnupp, her.

To like stripete tror jeg kunne blitt i meste laget.

Hm, ja, det kan du ha rett i. Det andre teppet jeg vil ha er også stripete, men i ulike jordfarger. Det passer nok ikke så godt sammen med et sort og hvitstripete teppe, når jeg tenker meg om.

Gammel 06-02-13, 23:26   #27
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bare lurer ang støvsuging: suger dere opp fersk mat eller lar den tørke? Tenker da på matrester som kommer inn i støvsugeren.

Gammel 06-02-13, 23:30   #28
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ris pleier vi å vente med, den blir så mye lettere å ha med å gjøre når den har tørket litt. Ellers tar vi opp det verste med tørkepapir, f.eks en klump kjøttdeig eller lignende hvis det skulle være noe sånt. Det er vel for så vidt mest brødsmuler, og de blir ikke tatt med en gang, nei. Noen ganger støvsuger vi annenhver dag, men så kan det plutselig gå en hel uke fra en gang til neste.

Gammel 06-02-13, 23:53   #29
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men er det så at fargeendringen i parketten er størst det første året? Slik at vi bør unngå å ha tepper i starten?

Fargeendringa er størst dei første to åra, det var i alle fall det mannen i parkettbutikken sa, då vi kjøpte parkett.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 10:57   #30
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skulle noen søle tørker vi opp med en gang, om vi oppdager det, og bruker den lille støvsugeren. Ikke noe trøbbel.
Ved store uhell er det sentralstøvsugeren som kommer fram.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.