Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Netflix fra USA på Apple TV

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-13, 20:05   #1
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Netflix fra USA på Apple TV

Jeg har akkurat fått meg apple tv og har en ukes tilgang tll amerikansk netflix via unblock US. Det var noen her som hadde det, var det ikke? Det kostet jo imidlertid litt penger, og ser jeg nå at jeg ikke får tilgang til iTunes-kontoen min fordi apple tv tror den er i USA. Dermed lurer jeg på om det er verdt det - det amerikanske netflix-utvalget er jo utrolig mye bedre enn det norske, men ...

__________________
Gutta -04 og -07

Sist redigert av Tangina : 05-02-13 kl 20:49. Årsak: Ikke usblock, men unblock us *himler*
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 20:18   #2
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Netflix fra USA på Apple TV

Jeg tror ikke iTunes og Apple, i motsetning til Netflix, bryr seg om hvor Apple TV er. Så hvis du ikke greier å logge inn på en norsk iTunes konto tror jeg du gjør noe feil. Vår er iallefall godt fornøyd med å bytte mellom en norsk og en amerikansk iTunes konto på samme enhet etter behov.

Ben "også fornøyd" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 20:52   #3
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Netflix fra USA på Apple TV

Jeg skrev usblock, men mente selvfølgelig unblock us. (Ikke lurt å lage tråd mens man legger barn.) Da tror appleboksen at den er i USA (jeg la inn et dsnnr. jeg fikk oppgitt), og når jeg forsøker å åpne itunes-kontoen min, sier den at jeg ikke kan bruke en norsk itunes-konto.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 14:13   #4
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Netflix fra USA på Apple TV

Apple TV «tror» ikke den er i USA selv om du bruker tjenesten til Unblock-US. Det er ikke slik Unblock-US virker. Det går helt greit å bruke flere iTunes kontoer registrert i forskjellige land på en Apple TV. Og det går raskt å bytte mellom dem med fjernkontrollen, og det er ikke nødvendig å skrive passord for å bytte når du først har oppgitt det. Dette virker fint enten du bruker DNS-serveren til Unblock-US eller ikke.

Hva er det du prøver å gjøre? Hvordan prøver du å gjøre det? Hvis du ønsker å få hjelp med slikt må du beskrive hva du gjør og hva som skjer detaljert og nøyaktig.

Ben "vaguely interested" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 14:44   #5
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Netflix fra USA på Apple TV

Jeg får ikke tilgang til iTunes-kontoen min fra Apple-tv når jeg har brukt unblock us og lagt inn dsn-nummeret jeg fikk oppgitt der. Jeg kan jo forsøke å forklare mer nøyaktig: når jeg klikker på symbolet "filmer" i apple tvs hovedmenyen, får jeg beskjed om at min iTunes-konto ikke kan brukes derfra (jeg husker ikke den konkrete formuleringen). Jeg har ikke noen bedre måte å forklare det på enn det, beklager det, men takk for din vage interesse.

Jeg har bare en iTunes-konto - problemet er ikke at jeg ikke klarer å switche mellom forskjellige iTunes-kontoer. Hvis jeg forstår deg riktig, så er det slik at jeg må ha en amerikansk iTunes-konto i tillegg til min norske? Hvordan får jeg i så fall det? Vil jeg da ha tilgang til de samme kjøpene fra min norske og amerikansk iTunes-konto?

__________________
Gutta -04 og -07

Sist redigert av Tangina : 06-02-13 kl 17:13. Årsak: Tull å prøve å forklare når man ikke har tv-skjermen foran seg - det var "filmer" og "datamaskiner"-symbolet jeg klikket på
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 17:14   #6
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Netflix fra USA på Apple TV

Og der fant jeg løsningen av meg selv og fikk stilt inn boksen inn med norsk iTunes-konto samtidig som at netflix forble amerikansk. Puh. Greit med alt ekstra man slipper å styre med.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no