|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Anna WahlgrenAnna Wahlgren fremsto som selvavslørende og bekreftet på mange måter datterens påstander fra i fjor. Det var trist å se på, men kanskje også befriende både for hennes egne "ofre" og for andre som har vært ofre for lignende? Jeg tenker at en slik benekting av eget ansvar og benekting av konsekvenser av eget rusmisbruk over mange år ikke er så unikt, og at det finnes mange "Anna Wahlgrener" der ute - med barn som har lidd. Og kanskje kan det ha en funksjon å få hengt bjella på katten på denne måten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anna Wahlgren
Vel. Man kan jo ha opplevd en forverring av både psykisk sykdom og avhengighet som gjør at man ikke lengre er den man var for 10-20 eller 30år siden. Jeg synes jo hennes fremtoning i går fremsto veldig annerledes enn den AW man fikk se på klippene fra 80-tallet. Og det var ikke bare det at hun var blitt eldre rent fysisk som var ulikt.
![]() |
#83 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Anna WahlgrenIkke et familieshow, men et hyggelig koseprateshow hvor folk som en våsende Robbie Williams eller avslappede ministre passer godt. Å blottstille mødre som har sviktet barna sine passe dårlig inn i dette kosepratformatet og tar ikke problemstillingen på alvor. Skavlan er dessuten ikke en mann som klarer å gjøre dette på en god måte.
![]() |
#84 |
Fjellpiper
|
Hun hadde jo skrevet en bok nettopp som hun tydeligvis var opptatt av å promotere. Jeg ser ikke bort fra at hun har presset seg på showet med henvisning til tilsvarsretten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Fjellpiper
|
Jeg kan være enig i at et annet format eller en annen programleder nok kunne ha vært en fordel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Kamerat Pære
Det kan godt hende du har rett i det, men de burde virkelig sagt nei, om det er tilfellet. Jeg synes ikke hun fremsto særlig oppegående rett og slett. Drittslenging om eksmenn, det å legge alt ansvar over på alle andre og å kalle sin egen datter for "snikmorder" fikk meg til å tenke at hun ikke var særlig tilregnelig.
![]() |
#87 |
Librocubicularist
|
Eg er veldig einig i dette.
![]() |
![]() |
#88 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Anna WahlgrenJeg synes egentlig det var flaks for Jon Michelet at Anna kom og stjal hele showet. Han skulle liksom komme og snakke bra om Krigsseilere og så ender han opp med å kun sitte å skryte av sine horehus-erfaringer.
![]() |
#89 |
Librocubicularist
|
![]() |
![]() |
#90 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kjenner jeg er litt glad for at jeg gikk glipp av det...
![]() |
#91 |
Kamerat Pære
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean. 2008 2013 2015 Sist redigert av Vianne Rocher : 02-02-13 kl 20:58. Årsak: Damn you autocorrect!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
godtemonster
Nemlig.
![]() |
#93 |
frakoblet
|
![]() Sv: Anna WahlgrenJeg er ikke av dem som hyler opp om dårlig vurderingsevne hos NRK. Jeg syns dama fikk vist sitt sanne jeg, og det har en verdi i seg selv. Selv om programmet altså ikke ble så koschli.
![]() |
#94 |
By the Sea
|
![]() Sv: Anna WahlgrenJeg synes ikke det er noe mål at Skavlan skal være koselig. Det er igrunnen best når det ikke er kosemosete, men når det treffer en nerve ved at saker med substans diskuteres. Det er da titt og ofte gjester der som har alvorlige og vanskelige erfaringer å dele. Det betyr ike at jeg synes at gårsdagens program var et godt program, men jeg synes at å kritisere det fordi det ikke var koselig er litt merkelig.
![]() |
#95 |
godtemonster
![]() Sv: Anna WahlgrenJeg kritiser det ikke for at ikke det var koselig, altså, bare så det er sagt - jeg kritiserer det fordi programmene hans blir en saus av allverdens folk og saker som er mer eller mindre alvorlge, bundet sammen av hans lette, sensasjonssøkende tone. Jeg misliker formatet og ham i utgangspunktet, men synes til nød det kan fungere når det er underholdende folk på besøk. Dette var definitvt ikke den kategorien, og han burde kjenne sin besøkelsestid og grensene for hva han klarer å håndtere. Jeg synes det er på tide at han sier takk for seg.
![]() |
#96 |
Kamerat Pære
![]() Sv: Anna WahlgrenJeg har ikke kritisert det for å mangle kosefaktor. Men at det er et underholdningsprogram er det vel ingen tvil om. Og det er årevis siden han har truffet noen som helst nerve eller substans. Det er bare overflatisk pjatt og i det øyeblikket gjestene faktisk beveger seg i retning av noe som kan bli en fortelling av interesse, kan du banne på at Fredrik avbryter fortellingen for å heller snakke om slarv.
![]() |
#97 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anna WahlgrenJeg hadde stor sans for og glede av Barneboka . Men gårsdagens opptreden var bare flau og pinlig |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Helt enig. Så snart gjestene er i gang med noe som kan bli virkelig interessant, avbryter han. Jeg kjenner at jeg orker ikke uttrykket hans og stilen hans, det er ett eller annet som gjør at jeg grøsser av stilen hans.
![]() |
#99 |
|
![]() Sv: Anna WahlgrenJeg husker best da det var med ei dame (husker dessverre ikke navnet hennes) som jobbet med nanoteknologi. Det var så interessant å høre på henne, men Skavland avbrøt henne hele tiden, og fjaset om masse tull om at hun var dame i en mannsdominert jobb, sex og hvordan det var for henne som var så flott og dill og dall. Jeg var så irritert, og har vel egentlig ikke sett skikkelig på programmet siden. Var bare tilfeldig at det var den kanalen som stod på i går.
![]() |
#100 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Eva Wahlgren på SkavlanAnna. Ellers enig. Damen er opplagt ikke helt i vater, hun burde blitt beskyttet mot seg selv. Nå har jeg aldri skjønt hvorfor hun er guru på barneoppdragelse bare fordi hun ikke klura ut det med prevensjon, så jeg er nok ikke helt balansert i så måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|