Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Anna Wahlgren

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-13, 19:46   #81
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anna Wahlgren

Anna Wahlgren fremsto som selvavslørende og bekreftet på mange måter datterens påstander fra i fjor. Det var trist å se på, men kanskje også befriende både for hennes egne "ofre" og for andre som har vært ofre for lignende? Jeg tenker at en slik benekting av eget ansvar og benekting av konsekvenser av eget rusmisbruk over mange år ikke er så unikt, og at det finnes mange "Anna Wahlgrener" der ute - med barn som har lidd. Og kanskje kan det ha en funksjon å få hengt bjella på katten på denne måten?

Om vi som tv-seere burde være forskånet fra det? Nei, jeg vet ikke helt om jeg synes det. Hyggelig fredagskos er det naturligvis ikke, men derimot var det rom for ganske mye refleksjon og læring for voksne og store barn, var det ikke? Skavlan går såpass seint på fredagen at mine barn som regel er lagt, og jeg tenker ikke på det som et typisk "familieshow". Gjør dere?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 19:51   #82
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Ja, mange mener jo dette. Og jeg er ikke uenig. Samtidig tenker jeg at en person som henne, som har vært i offentlighetens søkelys over tiår og har utgitt 30 bøker, er vel ikke i en kategori hvor hun må beskyttes mot seg selv? Kan ingen med psykiske vansker eller rusproblematikk intervjues i media? Hvor går grensen mellom folk som bør få lov til å regnes som fungerende mennesker og folk som samfunnet generelt bør ta ansvar for å passe på?

Vel. Man kan jo ha opplevd en forverring av både psykisk sykdom og avhengighet som gjør at man ikke lengre er den man var for 10-20 eller 30år siden. Jeg synes jo hennes fremtoning i går fremsto veldig annerledes enn den AW man fikk se på klippene fra 80-tallet. Og det var ikke bare det at hun var blitt eldre rent fysisk som var ulikt.

Når det er sagt synes jeg at rusmisbrukere eller psykisk syke godt kan stille opp i media, ikke alle med slik problematikk trenger beskyttelse. Men jeg synes at man bør utvise varsomhet og særlig når det er snakk om noe som skal brukes som underholdning.

Gammel 02-02-13, 19:52   #83
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Ikke et familieshow, men et hyggelig koseprateshow hvor folk som en våsende Robbie Williams eller avslappede ministre passer godt. Å blottstille mødre som har sviktet barna sine passe dårlig inn i dette kosepratformatet og tar ikke problemstillingen på alvor. Skavlan er dessuten ikke en mann som klarer å gjøre dette på en god måte.

Gammel 02-02-13, 19:53   #84
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Vel. Man kan jo ha opplevd en forverring av både psykisk sykdom og avhengighet som gjør at man ikke lengre er den man var for 10-20 eller 30år siden. Jeg synes jo hennes fremtoning i går fremsto veldig annerledes enn den AW man fikk se på klippene fra 80-tallet. Og det var ikke bare det at hun var blitt eldre rent fysisk som var ulikt.

Når det er sagt synes jeg at rusmisbrukere eller psykisk syke godt kan stille opp i media, ikke alle med slik problematikk trenger beskyttelse. Men jeg synes at man bør utvise varsomhet og særlig når det er snakk om noe som skal brukes som underholdning.

Hun hadde jo skrevet en bok nettopp som hun tydeligvis var opptatt av å promotere. Jeg ser ikke bort fra at hun har presset seg på showet med henvisning til tilsvarsretten.

Gammel 02-02-13, 19:54   #85
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Ikke et familieshow, men et hyggelig koseprateshow hvor folk som en våsende Robbie Williams eller avslappede ministre passer godt. Å blottstille mødre som har sviktet barna sine passe dårlig inn i dette kosepratformatet og tar ikke problemstillingen på alvor. Skavlan er dessuten ikke en mann som klarer å gjøre dette på en god måte.

Jeg kan være enig i at et annet format eller en annen programleder nok kunne ha vært en fordel.

Jeg reagerte forøvrig aller mest på at hun ikke ble geleidet ut igjen etter å ha sagt sitt. Det var veldig kleint å se henne sitte og komme med "morsomme" kommentarer om at åtte døtre var helt klart minst en for mye...

Gammel 02-02-13, 20:14   #86
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Hun hadde jo skrevet en bok nettopp som hun tydeligvis var opptatt av å promotere. Jeg ser ikke bort fra at hun har presset seg på showet med henvisning til tilsvarsretten.

Det kan godt hende du har rett i det, men de burde virkelig sagt nei, om det er tilfellet. Jeg synes ikke hun fremsto særlig oppegående rett og slett. Drittslenging om eksmenn, det å legge alt ansvar over på alle andre og å kalle sin egen datter for "snikmorder" fikk meg til å tenke at hun ikke var særlig tilregnelig.

Gammel 02-02-13, 20:18   #87
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Anna Wahlgren fremsto som selvavslørende og bekreftet på mange måter datterens påstander fra i fjor. Det var trist å se på, men kanskje også befriende både for hennes egne "ofre" og for andre som har vært ofre for lignende? Jeg tenker at en slik benekting av eget ansvar og benekting av konsekvenser av eget rusmisbruk over mange år ikke er så unikt, og at det finnes mange "Anna Wahlgrener" der ute - med barn som har lidd. Og kanskje kan det ha en funksjon å få hengt bjella på katten på denne måten?

Om vi som tv-seere burde være forskånet fra det? Nei, jeg vet ikke helt om jeg synes det. Hyggelig fredagskos er det naturligvis ikke, men derimot var det rom for ganske mye refleksjon og læring for voksne og store barn, var det ikke? Skavlan går såpass seint på fredagen at mine barn som regel er lagt, og jeg tenker ikke på det som et typisk "familieshow". Gjør dere?

Eg er veldig einig i dette.

Eg synest det er trist med voksne folk som ikkje kan ta ansvar for å vere voksne. Eg får litt vondt i magen av det. Det er ubehageleg å sjå slikt å bli konfrontert med det. Samtidig er det nok noko i det du seier Heilo, at når det blir så tydeleg som her, at det er den voksne som på mange måtar sviktar, kan det heilt sikkert vere til støtte for ein del som strir med dei same tinga som Felicia Wahlgren.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 20:33   #88
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes egentlig det var flaks for Jon Michelet at Anna kom og stjal hele showet. Han skulle liksom komme og snakke bra om Krigsseilere og så ender han opp med å kun sitte å skryte av sine horehus-erfaringer.

Gammel 02-02-13, 20:40   #89
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg synes egentlig det var flaks for Jon Michelet at Anna kom og stjal hele showet. Han skulle liksom komme og snakke bra om Krigsseilere og så ender han opp med å kun sitte å skryte av sine horehus-erfaringer.

Han gjorde ikkje akkurat ein god figur, han heller.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 20:47   #90
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Kjenner jeg er litt glad for at jeg gikk glipp av det...

Gammel 02-02-13, 20:55   #91
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Mens jeg synes det var klassisk Skavlanjournalistikk og grunnen til at jeg egentlig ikke ser på lengre. Han avbrøt Michelet midt i krigsseilerpraten for å pense samtalen over på prostitusjonshistorien. Det er jo mye mer Dagblad/VG-vennlig enn kjedelig prat om folk som ofret livet sitt under 2. Verdenskrig må vite.

Sist redigert av Vianne Rocher : 02-02-13 kl 20:58. Årsak: Damn you autocorrect!!
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 20:57   #92
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Mens jeg synes det var klassisk Skavlanjournalistikk og grunnen til at jeg egentlig ikke ser på lengre. Han avbrøt Michelet midt i krigsseilerpraten for å pense samtalen over på prostitusjonshistorien. Det er jo mye mer Dagblad/VG-vennlig om kjedelig prat om folk som ofret livet sitt under 2. Verdenskrig må vite.

Nemlig.

Gammel 02-02-13, 21:50   #93
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke av dem som hyler opp om dårlig vurderingsevne hos NRK. Jeg syns dama fikk vist sitt sanne jeg, og det har en verdi i seg selv. Selv om programmet altså ikke ble så koschli.

Gammel 02-02-13, 22:01   #94
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det er noe mål at Skavlan skal være koselig. Det er igrunnen best når det ikke er kosemosete, men når det treffer en nerve ved at saker med substans diskuteres. Det er da titt og ofte gjester der som har alvorlige og vanskelige erfaringer å dele. Det betyr ike at jeg synes at gårsdagens program var et godt program, men jeg synes at å kritisere det fordi det ikke var koselig er litt merkelig.

Gammel 02-02-13, 22:06   #95
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Jeg kritiser det ikke for at ikke det var koselig, altså, bare så det er sagt - jeg kritiserer det fordi programmene hans blir en saus av allverdens folk og saker som er mer eller mindre alvorlge, bundet sammen av hans lette, sensasjonssøkende tone. Jeg misliker formatet og ham i utgangspunktet, men synes til nød det kan fungere når det er underholdende folk på besøk. Dette var definitvt ikke den kategorien, og han burde kjenne sin besøkelsestid og grensene for hva han klarer å håndtere. Jeg synes det er på tide at han sier takk for seg.

Gammel 02-02-13, 22:08   #96
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Jeg har ikke kritisert det for å mangle kosefaktor. Men at det er et underholdningsprogram er det vel ingen tvil om. Og det er årevis siden han har truffet noen som helst nerve eller substans. Det er bare overflatisk pjatt og i det øyeblikket gjestene faktisk beveger seg i retning av noe som kan bli en fortelling av interesse, kan du banne på at Fredrik avbryter fortellingen for å heller snakke om slarv.
Nei. Gi mæ nå nytt!

Gammel 02-02-13, 22:29   #97
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Jeg hadde stor sans for og glede av Barneboka . Men gårsdagens opptreden var bare flau og pinlig

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 22:56   #98
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke kritisert det for å mangle kosefaktor. Men at det er et underholdningsprogram er det vel ingen tvil om. Og det er årevis siden han har truffet noen som helst nerve eller substans. Det er bare overflatisk pjatt og i det øyeblikket gjestene faktisk beveger seg i retning av noe som kan bli en fortelling av interesse, kan du banne på at Fredrik avbryter fortellingen for å heller snakke om slarv.
Nei. Gi mæ nå nytt!

Helt enig. Så snart gjestene er i gang med noe som kan bli virkelig interessant, avbryter han. Jeg kjenner at jeg orker ikke uttrykket hans og stilen hans, det er ett eller annet som gjør at jeg grøsser av stilen hans.

Gammel 02-02-13, 22:59   #99
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker best da det var med ei dame (husker dessverre ikke navnet hennes) som jobbet med nanoteknologi. Det var så interessant å høre på henne, men Skavland avbrøt henne hele tiden, og fjaset om masse tull om at hun var dame i en mannsdominert jobb, sex og hvordan det var for henne som var så flott og dill og dall. Jeg var så irritert, og har vel egentlig ikke sett skikkelig på programmet siden. Var bare tilfeldig at det var den kanalen som stod på i går.

Gammel 03-02-13, 01:42   #100
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eva Wahlgren på Skavlan

Anna. Ellers enig. Damen er opplagt ikke helt i vater, hun burde blitt beskyttet mot seg selv. Nå har jeg aldri skjønt hvorfor hun er guru på barneoppdragelse bare fordi hun ikke klura ut det med prevensjon, så jeg er nok ikke helt balansert i så måte.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.