|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du bil? | |||
Ja, og jeg kunne ikke klart meg uten |
![]() ![]() ![]() ![]() |
104 | 78,20% |
Ja, men jeg kunne fint klart meg uten |
16 | 12,03% |
Nei, men jeg skulle ønske jeg hadde |
4 | 3,01% |
Nei, jeg klarer meg fint uten |
9 | 6,77% |
Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du bil?Bilen står i innkjøslen med en øddelagt bremsekalypper og jeg har panikk om hvordan turbo skal komme seg i barnehagen i morgen...
![]() |
#82 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Har du bil?To biler; en familiebil og en mindre pendlerbil (mannens). Kunne ikke greid oss uten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Har du bil?Vi har to biler, og kunne ikke klart oss uten!
![]() |
#84 |
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du bil?Egentlig klarer vi oss veldig bra i hverdagen uten bil, men i perioder da dagmamma har bodd "umulig" til i forhold til jobb og hjem og i perioder med vond bekkenløsning er bilen helt uvurderlig!
![]() |
#85 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Har du bil?Jeg har alltid klart meg veldig fint uten bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
er her
|
![]() Sv: Har du bil?Vi er tre stykker og har to biler.
![]() |
#87 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Har du bil?Ja, og etter at vi flyttet fra Oslo hadde vi ikke klart oss uten. I Oslo klarte vi oss fint uten, men her i Stavanger er det veldig tungvint med kollektiv med mindre man skal til byen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() Sv: Har du bil?Jeg er alene med 2 små og er nok helt avhengig av bil. Har litt over 2 mil tl jobb, og om jeg skulle tatt buss hadde jeg måttet ta 2 busser, her år jo bussen en gang i timen, og siden den ikke akkurat venter på utsiden av bhg så hadde jeg nok brukt 1,5 time en vei til jobb. Jeg jobber også turnus, og i tillegg skal jo ungene til og fra barnefar osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2007
![]() |
![]() Sv: Har du bil?Vi har bil, til og med to, og vi hadde ikke klart oss uten minimum. Sambo trenger bil på jobben, og jeg har to små her hjemme, så for å i det hele tatt komme meg på besøk på dagene, så må jeg ha bil (skulle jeg brukt buss hadde det fort gått 2 timer, i stedet for 15 min med bil) |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Går stille i dørene
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() Sv: Har du bil?Vi kjøpte først bil etter at vi flyttet fra en stor by til en mye mindre by. Før klarte vi oss helt fint uten, sykkel og kollektivtrafikk dekket behovet. (I tillegg var vi medlemmer i Bilkollektivet og kunne "låne" bil dersom vi skulle på ærender der bil var nødvendig. Genial ordning!) Nå bor vi utenfor sentrum , det er dårlig kollektivtilbud og det ville tatt uforholdsmessig lang tid å levere i barnehage og så dra på jobb dersom vi ikke hadde bil. Dessverre - jeg skulle gjerne syklet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du bil?Joda, vi har bil og det er praktisk, men vi hadde nok fint klart oss uten. Til vanlig benyttes den 3 ganger i uka - når vi gjør storhandling, mannens fotballtrening og når vi skal på babysvømming.
![]() |
#92 |
kross
Hvor: Bergen
![]() Sv: Har du bil?MK og jeg har ikke bil, men en trofast gammel DBS damesykkel med bagasjebrett, henger og sykkelkurv.
![]() |
#93 |
Passiv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Har du bil?Vi er bare meg og snuppa, og vi har ikke bil, og klarer oss fint uten. Sist redigert av lil'c : 22-04-07 kl 22:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Har du bil?Vi har bil, men har bare hatt det halvannet år.
![]() |
![]() |
#95 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Har du bil?Vi er to voksne og 1 barn og har snart 2 biler. Jeg mener i grunnen at mannen kunne ha klart seg uten, med tanke på at det er bra offentlig kommunikasjon til og fra jobb for han. Jeg pendler ca 100 km til og fra jobb og hadde ikke klart med uten bil. Jeg prøver å samkjøre med kollegaer, men det passer bare ca 50% av dagene.
![]() |
#96 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Har du bil?Har ikke bil, og savner det kun i forbindelse med storinnkjøp og anskaffelse av f.eks. ved og andre store, uformelige ting.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|