Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du bil?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du bil?
Ja, og jeg kunne ikke klart meg uten 104 78,20%
Ja, men jeg kunne fint klart meg uten 16 12,03%
Nei, men jeg skulle ønske jeg hadde 4 3,01%
Nei, jeg klarer meg fint uten 9 6,77%
Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-07, 22:28   #81
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du bil?

Bilen står i innkjøslen med en øddelagt bremsekalypper og jeg har panikk om hvordan turbo skal komme seg i barnehagen i morgen...
*det laver ned sånn hvit gush fra himmelen så å sykkle med han er uaktuelt*

Gammel 19-04-07, 22:31   #82
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

To biler; en familiebil og en mindre pendlerbil (mannens). Kunne ikke greid oss uten.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 22:33   #83
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har to biler, og kunne ikke klart oss uten!

Vel - teknisk sett kunne vi muligens klart oss med bare en, men da hadde vi hatt en vrien kabal å løse til tider, og vi hadde sett mye mindre til far i huset.

Gammel 19-04-07, 22:47   #84
Lizzie

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Egentlig klarer vi oss veldig bra i hverdagen uten bil, men i perioder da dagmamma har bodd "umulig" til i forhold til jobb og hjem og i perioder med vond bekkenløsning er bilen helt uvurderlig!

Vi har nå to biler, men den ene skal bare brukes om sommeren.

Gammel 20-04-07, 14:50   #85
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har alltid klart meg veldig fint uten bil.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 14:58   #86
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vi er tre stykker og har to biler. Men vi har de i to byer da.
Svarte at jeg ikke kunne klart meg uten, med det er en sannhet med modifikasjoner, hadde jeg ikke hatt bil hadde jeg nok klart meg allikavel...
Men det er mer praktisk, mer uavhengig og tidsparende ikke minst.
Mannen hadde nok også klart seg uten bil...dersom han måtte.

Gammel 20-04-07, 15:57   #87
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, og etter at vi flyttet fra Oslo hadde vi ikke klart oss uten. I Oslo klarte vi oss fint uten, men her i Stavanger er det veldig tungvint med kollektiv med mindre man skal til byen.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 20:07   #88
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er alene med 2 små og er nok helt avhengig av bil. Har litt over 2 mil tl jobb, og om jeg skulle tatt buss hadde jeg måttet ta 2 busser, her år jo bussen en gang i timen, og siden den ikke akkurat venter på utsiden av bhg så hadde jeg nok brukt 1,5 time en vei til jobb. Jeg jobber også turnus, og i tillegg skal jo ungene til og fra barnefar osv.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 14:59   #89
Sarelle
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2007
Sarelle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi har bil, til og med to, og vi hadde ikke klart oss uten minimum. Sambo trenger bil på jobben, og jeg har to små her hjemme, så for å i det hele tatt komme meg på besøk på dagene, så må jeg ha bil (skulle jeg brukt buss hadde det fort gått 2 timer, i stedet for 15 min med bil)

Sarelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 15:06   #90
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kjøpte først bil etter at vi flyttet fra en stor by til en mye mindre by. Før klarte vi oss helt fint uten, sykkel og kollektivtrafikk dekket behovet. (I tillegg var vi medlemmer i Bilkollektivet og kunne "låne" bil dersom vi skulle på ærender der bil var nødvendig. Genial ordning!) Nå bor vi utenfor sentrum , det er dårlig kollektivtilbud og det ville tatt uforholdsmessig lang tid å levere i barnehage og så dra på jobb dersom vi ikke hadde bil. Dessverre - jeg skulle gjerne syklet.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 16:44   #91
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Joda, vi har bil og det er praktisk, men vi hadde nok fint klart oss uten. Til vanlig benyttes den 3 ganger i uka - når vi gjør storhandling, mannens fotballtrening og når vi skal på babysvømming.

Er veldig deilig å kunne dra ut av byen i helgene på besøk til venner i utkanten og vi er veldig glad i den, men vi hadde nok klart oss uten.

Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 17:16   #92
kris
kross

kris sin avatar

Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

MK og jeg har ikke bil, men en trofast gammel DBS damesykkel med bagasjebrett, henger og sykkelkurv. Den frakter oss til og fra barnehage, jobb og fritidsaktiviteter uten problemer, siden vi er så heldige å ha alt midt i Bergen by.

Men jeg har nettopp meldt meg inn i Bilringen i Bergen, for det hender jeg savner en bil - hvis jeg har lyst på en tur litt utenfor bomringen, for eksempel.

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 22:37   #93
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Har du bil?

Vi er bare meg og snuppa, og vi har ikke bil, og klarer oss fint uten.
Vil ikke ha bil, har ikke lappen engang, fordi jeg helt fra jeg var ung har sagt at jeg ikke skulle ha noen bil å forurense miljøet med nei!
Det hadde bare vært utgifter og tull nå.
Vi bor veldig sentralt, og i umiddelbar nærhet til buss og t-bane.
T-banen bruker 13 min. til bhg. og går hvert kvarter, og bussen til byen bruker 8 min. og går hvert 5. minutt. (evnt. t-banen som bruker 6 min. til byen og går minst hvert 5. minutt)
Vi går stort sett når vi skal til byen i helger ol.
Til bhg. tar vi t-banen.
Vi bor også i grei avstand til sykehuset så ambulansen hit bruker veldig kort tid, heldigvis, hvis ikke kan det hende jeg hadde vurdert bil.
Handling er heller ikke noe problem, vi har stor og fin ica 2 min. oppi gata, og ellers tar vi vogna til coop eller meny/ultra.

Sist redigert av lil'c : 22-04-07 kl 22:54.
lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 22:42   #94
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har bil, men har bare hatt det halvannet år.

Jeg ser mye mer til venninnene mine i hjembyen min nå, men ellers hadde vi ikke egentlig trengt bil. Det er praktisk noen ganger, så vi kommer ikke til å kvitte oss med den så lenge vi ikke havner i akutt økonomisk krise. Hvis så skjer, så er bilen det første som forsvinner.

Vi bor sentralt i Oslo, og bussen går hvert 5. minutt.

Gammel 22-04-07, 22:55   #95
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi er to voksne og 1 barn og har snart 2 biler. Jeg mener i grunnen at mannen kunne ha klart seg uten, med tanke på at det er bra offentlig kommunikasjon til og fra jobb for han. Jeg pendler ca 100 km til og fra jobb og hadde ikke klart med uten bil. Jeg prøver å samkjøre med kollegaer, men det passer bare ca 50% av dagene.

Når jeg jobbet i sentrum av Oslo brukte jeg 10 min med buss på jobb og bussen gikk hvert 6 minutt :luksus:

Gammel 22-04-07, 23:07   #96
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Har ikke bil, og savner det kun i forbindelse med storinnkjøp og anskaffelse av f.eks. ved og andre store, uformelige ting.
Vi bor sentralt, jeg går til jobb, barnehagen er 200 meter unna, det samme er dagligvare. Alle andre steder kommer vi oss til med buss og tog.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07.