|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?
Det finnes visst en pris for alt.
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?Om vi kjøper den hermetiske varianten, er det Vesterålen som gjelder. Men i de aller fleste tilfellene kjøper vi disse:
|
|
|
#43 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?http://www.bramat.no/kosthold/tester...er-fiskeboller
|
|
|
#44 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?Hermetikkfiskeboller har vi aldri kjøpt, kun vakuumpakket. Tar de med mest fisk i, og serverer barna. Vi voksne spiser det ikke.
|
|
|
#45 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Så utrolig mye nyttig man kan lære på FP. 65 % fisk er jo ikke så verst. Da skal jeg begynne å kjøpe disse (gitt at de er tilgjengelig på en butikk nær meg).
|
|
|
|
#46 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?Jeg kjøper de jeg finner i med mest fisk, i kjøledisken. Aldri kjøpt på boks.
|
|
|
|
#48 |
|
Med tommestokk i veska
Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?Ser at Vesterålens skal komme med 80% fisk, seier dei i eit intervju i fjor i alle fall. Det blir bra!
|
|
|
#49 |
|
Med tommestokk i veska
Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?Kjøledisk? Finst det fiskeboller der? Det er ikkje fiskeKAKER de snakkar om?
|
|
|
#50 |
|
Glamorøs
|
Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?Kanskje det er en av de nye matvarene som kommer denne uken?
|
|
|
#51 |
|
Med tommestokk i veska
Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?Lofoten sine varer er vi veldig fornøgd med - dei har gode fiskekaker! Bollene har vi ikkje prøvd.
|
|
|
#52 |
|
maler
|
Disse er det vi også kjøper. Lofoten var det.
|
|
|
#53 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?Nei, jeg mener ikke ferskvaredisk. Bare kjøledisk. Alltid flere typer fiskeboller der. Sånne i lake.
|
|
|
|
#54 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her selges de i alle fall på ICA og Mega.
|
|
|
#56 |
|
Med tommestokk i veska
|
|
|
#57 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Pussig. Hvit saus er jo superlett men brun saus er jeg dårlig på. Fatter ikke hvordan man får den god ved å smelte smør og ha mel oppi....
|
|
|
|
#58 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?Man trenger jo ikke bruke fiskekraften i det hele tatt i sausen. Jeg synes ofte det er like godt med bare melk og godt krydder i. Muskat eller karri.
|
|
|
|
#59 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?Bjellands påstår den eldre generasjonen, for vi diskuterte dette i romjula. Jeg aner ikke for vi har hatt det kun en gang, helt på impuls fordi vi hadde to bokser i skapet etter å ha kjøpt det til en syk hund. Ungene bare grein på nesa, men jeg synes det er godt med hvit saus, ispedd litt kraft fra boksen. Og karrri, makaroni og raspet gulerøtter til. Jeg mener jeg sjekket boksene den gang og det var like mye hvit fisk i de billige som i de dyre?? Men er det forskjell på kvaliteten på fisk da tro? For jeg prøver å ha en del fiskekaker til middag og Xtra eller Coop sine har like mye fisk som de dyrere merkene. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Glamorøs
|
Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?Jeg tenker at det er et poeng at det er lokal fisk, og ikke en eller annen obskur fiskeart fra andre siden av verden som har blitt fisket ett sted, renset et annet sted og produsert et tredje.
|
![]() |
|
|