|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
villende
|
Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Innmatprodukter står jeg over (lever, lungemos, blodklubb og lignende.) Det smaker meg rett og slett ikke. men får jeg det servert, skal jeg klare å få det ned. Og jeg spiser all slags leverpostei. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?"Ikke spise" og mitt navn blir svært sjeldent sagt i samme setning.
|
|
|
#43 |
|
♡
|
Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Østers, muggoster, blodmat, ål og sild/ansjos.
|
|
|
#44 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Eg klarer ikkje puddingar, og det må vere konsistens, for eg ser ikkje noko anna som fiskeboller, karamellpudding og sitronfromasj har til felles. Ut over det er eg ikkje spesielt kresen, men eg spis lite kaviar, honning og sylteargurk dersom eg kan styre unna det. Honning i bakverk eller i te er godt, men eg klarer ikkje forstå dei som har honning på brødskiva.
|
|
|
|
#46 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?
Kvalkjøtt klarer ikkje eg heller, same kor godt tilberedt det er. Men det heng saman med ei historie om ein stranda kval i fjæra, der eg veks opp og lukt som spredte seg utover heile bygda.
|
|
|
|
#47 |
|
Borte
|
Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Med honning er det 100% lukten som ødelegger for meg. Jeg får rett og slett ikke honningen forbi nesa på vei inn i munnen så lenge den lukter så ekkelt.
|
|
|
#48 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Jeg spiser østers og skalldyr og rå fisk og sild og ansjos og innmat og blodmat og ost som nesten går av seg selv og hvahardu. Men rosiner i bakverk er virkelig djevelens verk.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Gjer så godt eg kan
|
Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Det er frykteleg mykje mat eg ikkje likar og sånn har det vore sidan eg var barn. Eg er omsider blitt vaksen og nektar å smake meir for å sjå om eg ikkje likar det denne gongen. Men eg et tilbehør utan å mukke og gjer aldri noko nummer av det, så eg håpar folk ikkje oppfattar meg som utriveleg å vere saman med av den grunn. Eg er blitt glad i fisk etterkvart, men det meste av kjøt og sjømat ellers er berre fælt. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Kaviar på tube er det ekleste jeg vet, sammen med peanøttsmør, som dessverre er superpopulært her i huset. Ellers spiser jeg ikke lever av noe slag, og står også over blodmat. Lynghonning er heller ingen slager.
|
|
|
#51 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Lever i fløtesaus.
|
|
|
#52 |
|
Ute på tur
|
Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Jeg er ganske alletende, men jeg spiser ikke blodmat, rå østers og salt fisk, foruten om klippfisk. Sei er også helt nederst på rangstingen, men jeg spiser det om jeg får det servert. Og tomatsuppe er fælt. Og brunost. Nå ser jeg egentlig ganske kresen ut.
|
|
|
#53 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Jeg har noen ting jeg aldri kommer til å få puttet i kjeften (igjen), og det er blåskjell (og sikkert en haug andre skjell), surkål, tomatsuppe og brunost - ja, også prim da. Å fy!
|
|
|
#54 |
|
flisespikker
|
Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Jeg liker forresten slett ikke brunost - det har jeg aldri gjort. Men dersom det eneste jeg fikk servert i et kaffeselskap var vafler med brunost, ville jeg greid å spise det uten å pirke av osten eller brekke meg.
|
|
|
#55 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Jeg har problemer med snegler, sikkert ikke smak, men konsistens. Ellers er det ting jeg ikke liker, men det går hvis jeg synes jeg må.
|
|
|
|
#56 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?
Det ville ikke jeg!
|
|
|
#57 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Nå ser jeg jo at det nok er flere ting jeg kunne kommet til å slite med. Men jeg vet jo ikke, for jeg har ikke prøvd.
|
|
|
#58 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Blåskjell, innmat og blodmat. Det sliter jeg med å få ned. Jeg er ikke begeistret for saltkjøtt, pinnekjøtt, suppe på salt kjøtt og sånn, men det går vel ned om jeg må.
|
|
|
#59 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Grillete torsketunger ville jeg nok ikke prøvd igjen. Lutefisk har jeg smakt, og syntes ikke noe om det - men hadde jeg fått det servert hadde jeg gitt det en ny sjanse.
|
![]() |
|
|