Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-13, 12:09   #41
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?

Innmatprodukter står jeg over (lever, lungemos, blodklubb og lignende.) Det smaker meg rett og slett ikke. men får jeg det servert, skal jeg klare å få det ned. Og jeg spiser all slags leverpostei.

Jeg spiser helst ikke levende østers (på grunn av konsistensen, det smaker jo helt greit. Men ikke godt nok til at jeg klarer å se forbi konsistensen.) Jeg er ikke spesielt begeistret for calamare (for gummiaktig) eller små blekkspruter servert som snacks. Jeg spiser heller ikke biller, larver eller sjokoladetrukne gresshopper.

Men jeg spiser frosk, krokodille og snegler. Og er vel egentlig ellers ganske altetende. Og stort sett villig til å prøve det meste i alle fall en gang.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:10   #42
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Ikke spise" og mitt navn blir svært sjeldent sagt i samme setning.

Det er noen få ting jeg ikke spiser. En av dem er lever. og ikke østers og snegler. Det er noe med konsistensen. Urk.

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:12   #43
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Østers, muggoster, blodmat, ål og sild/ansjos.
Heldigvis ting jeg som regel enkelt kan avstå fra uten å måtte lage noe nummer av det.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:14   #44
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg klarer ikkje puddingar, og det må vere konsistens, for eg ser ikkje noko anna som fiskeboller, karamellpudding og sitronfromasj har til felles. Ut over det er eg ikkje spesielt kresen, men eg spis lite kaviar, honning og sylteargurk dersom eg kan styre unna det. Honning i bakverk eller i te er godt, men eg klarer ikkje forstå dei som har honning på brødskiva.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:15   #45
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Innmat. Grøss.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:15   #46
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvalkjøtt. Samme hvor godt det er tilberedt. Jeg aner ikke hvorfor, det virker nesten psykisk. Kanskje jeg har barndomstraumer knyttet til det.

Det er mye mat jeg ikke liker kjempegodt, som erter, nøtter og veldig fet mat. Men jeg får det jo ned.

Kvalkjøtt klarer ikkje eg heller, same kor godt tilberedt det er. Men det heng saman med ei historie om ein stranda kval i fjæra, der eg veks opp og lukt som spredte seg utover heile bygda.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:17   #47
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med honning er det 100% lukten som ødelegger for meg. Jeg får rett og slett ikke honningen forbi nesa på vei inn i munnen så lenge den lukter så ekkelt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:26   #48
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser østers og skalldyr og rå fisk og sild og ansjos og innmat og blodmat og ost som nesten går av seg selv og hvahardu. Men rosiner i bakverk er virkelig djevelens verk.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:31   #49
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Det er frykteleg mykje mat eg ikkje likar og sånn har det vore sidan eg var barn. Eg er omsider blitt vaksen og nektar å smake meir for å sjå om eg ikkje likar det denne gongen. Men eg et tilbehør utan å mukke og gjer aldri noko nummer av det, så eg håpar folk ikkje oppfattar meg som utriveleg å vere saman med av den grunn. Eg er blitt glad i fisk etterkvart, men det meste av kjøt og sjømat ellers er berre fælt.

Middag på flotte restaurantar for meg og Mannen er dessverre meiningslaust. Eg likar ikkje, han toler ikkje.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:36   #50
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Kaviar på tube er det ekleste jeg vet, sammen med peanøttsmør, som dessverre er superpopulært her i huset. Ellers spiser jeg ikke lever av noe slag, og står også over blodmat. Lynghonning er heller ingen slager.

Gammel 29-01-13, 12:38   #51
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Lever i fløtesaus.
Det henger sammen med en matopplevelse hos min dagmamma da jeg var rundt 4 år, og er en av de få tingene jeg faktisk husker fra barndommen.
Etter å ha sittet med voksende leverbiter i munnen i en times tid kastet jeg opp, og lever har ikke vært aktuelt å putte i munnen senere.
(Og nei- jeg tvinger ingen barn til å smake på ting jeg serverer, enten det er mine egne eller andres.)

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:38   #52
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ganske alletende, men jeg spiser ikke blodmat, rå østers og salt fisk, foruten om klippfisk. Sei er også helt nederst på rangstingen, men jeg spiser det om jeg får det servert. Og tomatsuppe er fælt. Og brunost. Nå ser jeg egentlig ganske kresen ut.

Gammel 29-01-13, 12:41   #53
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg har noen ting jeg aldri kommer til å få puttet i kjeften (igjen), og det er blåskjell (og sikkert en haug andre skjell), surkål, tomatsuppe og brunost - ja, også prim da. Å fy! Av samme årsak klarer jeg f.eks ikke drikke Baileys. Og jeg liker ikke og drikker derfor ikke melk, ren melk, så det og drinker med melk (og gjerne kokos) holder jeg meg himla langt unna. Blodmat = uaktuelt.

Jeg er ikke begeistret for frukt i mat, så som ananas på pizza eller i salaten etc.

Ellers spiser jeg alt.

Gammel 29-01-13, 12:42   #54
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker forresten slett ikke brunost - det har jeg aldri gjort. Men dersom det eneste jeg fikk servert i et kaffeselskap var vafler med brunost, ville jeg greid å spise det uten å pirke av osten eller brekke meg.

Gammel 29-01-13, 12:43   #55
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har problemer med snegler, sikkert ikke smak, men konsistens. Ellers er det ting jeg ikke liker, men det går hvis jeg synes jeg må.

Gammel 29-01-13, 12:49   #56
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg liker forresten slett ikke brunost - det har jeg aldri gjort. Men dersom det eneste jeg fikk servert i et kaffeselskap var vafler med brunost, ville jeg greid å spise det uten å pirke av osten eller brekke meg.

Det ville ikke jeg!

Gammel 29-01-13, 13:02   #57
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Nå ser jeg jo at det nok er flere ting jeg kunne kommet til å slite med. Men jeg vet jo ikke, for jeg har ikke prøvd.

Chevre for eksempel. Smalahove og blodpølse. Og diverse sprøstekte insekter og sånt. Aldri smakt. Men det høres litt ekkelt ut. Jeg spiser innmatkaker og lever og sånt da. :vill og gal:

Gammel 29-01-13, 13:08   #58
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Blåskjell, innmat og blodmat. Det sliter jeg med å få ned. Jeg er ikke begeistret for saltkjøtt, pinnekjøtt, suppe på salt kjøtt og sånn, men det går vel ned om jeg må.

Gammel 29-01-13, 13:13   #59
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Grillete torsketunger ville jeg nok ikke prøvd igjen. Lutefisk har jeg smakt, og syntes ikke noe om det - men hadde jeg fått det servert hadde jeg gitt det en ny sjanse.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 13:16   #60
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Banan.

Jeg liker heller ikke banan, men jeg spiser om jeg får servert.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:53.