Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Skal du se Halvbroren?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-13, 10:36   #101
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du se Halvbroren?

Jeg synes også at Agnes Kittelsen er utrolig vakker. Jeg gidder virkelig ikke å ergre meg over at dialektene ikke er helt perfekte - Agnes sliter jo bittelitt med Oslo-målet sitt, hun også. Men jeg blir satt ut av replikkene og synes at hele historien er merkelig på en litt ikkekul måte.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 11:23   #102
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg har litt lyst tilå se serien nå, etter å ha lest Brita Møystad Engseths hysteriske kommentarer på Facebook.

Gammel 23-01-13, 12:54   #103
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Hva mener du? Jeg synest også at hun er pen.

Jeg syntes det var uklart hva du mente, jeg tenkte på det der med å smile til ørene. Men da er vi altså likevel enige. Og så synes jeg ikke at hun smiler helt til ørene, hvilket ser litt rart ut i mine øyne, men at hun har et veldig bredt smil som noen ganger kan bli nesten i meste laget. Men bare nesten.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 16:01   #104
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Det jeg sliter mest med når det gjelder Barnum og Vivian, er at de er framstilt som altfor kjærlige. Hvor i alle dager har de hentet det fra, liksom?! Men ja, det håret til NCB.

Gammel 23-01-13, 20:00   #105
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal inrømme at jeg også sliter litt med det hårete håret til Barnum, ja.

Gammel 23-01-13, 20:08   #106
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg har litt lyst tilå se serien nå, etter å ha lest Brita Møystad Engseths hysteriske kommentarer på Facebook.

Jeg også, litt. Jeg dør av latter av BME sine kommentarer. Men kommer nok ikke til å se Halvbroren allikevel altså. Jeg fikk så usannsynlig nok av L. S. Christensen på nittitallet at jeg orker ikke nærme meg noe som helst fra den kanten igjen (eller: Kanskje når jeg blir gammel? ).

Gammel 24-01-13, 11:34   #107
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt bergtatt og elsker serien. Mannen er like imponert.

Av og til kommer det noen teatralske replikker jeg fniser litt av, men det er peanuts.

Jeg gleder meg veldig til fortsettelsen, og synes det er både spennende og gripende på samme tid. Jeg liker scenene fra barndommen til Barnum best, og synes han som spiller lille-Barnum er veldig flink. Jeg blir grepet av hele greia.

Gammel 27-01-13, 11:56   #108
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke lest boka, men ser serien sammen med elleveåringen. Den er ikke så verst, men den har virkelig endel teatralsk dialog, og i tillegg det tradisjonelle norsk film-problemet med lav lyd på det man gjerne skulle fått med seg. Jeg elsker den ikke i det hele tatt, men vi følger med.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 21:22   #109
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Men jeg må si at Agnes K spiller veldig bra, med kroppsspråk og mimikk og slik. Angret litt at jeg var negativ med teatralsk prating.

I dag hører jeg virkelig ikke noe av replikkene, og tekstingen på 777 fungerer heller ikke godt.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 11:08   #110
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Men jeg må si at Agnes K spiller veldig bra, med kroppsspråk og mimikk og slik. Angret litt at jeg var negativ med teatralsk prating.

I dag hører jeg virkelig ikke noe av replikkene, og tekstingen på 777 fungerer heller ikke godt.

Jeg tror mumlingen kommer av at de gjør sitt beste for å ikke få bevegelser i ansiktet..... Snakke uten at det ser ut som de snakker liksom. Spesielt lille-Barnum...

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 11:19   #111
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ser ikke.

Gammel 29-01-13, 11:49   #112
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det digre avisoppslag om "seerstorm" på grunn av mumling i Halvbroren.

På bildet som følger artikkelen, fikk jeg virkelig bekreftet det jeg har sett lenge - at Frank Kjosås er så å si identisk med Kine Hellebust. Googling viser at jeg ikke er den eneste. I proudly present "Skilt ved fødselen" - Kjosebust!

(Sorry, jeg ser ikke på serien engang, men jeg måtte bare! )

Gammel 29-01-13, 12:22   #113
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Kjosebust!

Takk, jeg visste han var prikk lik noen jeg bare ikke kunne komme på. Takk igjen! (Jeg henger meg veldig ofte opp i ansikter jeg vet ligner på noen uten å komme på det - utrolig irriterende! )

Gammel 29-01-13, 13:48   #114
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker serien og har til nå bare gått glipp av en replikk pga dårlig lyd. Jeg har sikkert bare supermannører og en aldri så liten dose velvilje.

Gammel 29-01-13, 15:30   #115
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Kjosebust!!

Gammel 29-01-13, 15:37   #116
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Hahaha, morsomt!! Men jeg tror likevel jeg foretrekker frank kjosås! ( )

Gammel 29-01-13, 17:21   #117
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker serien, men det er ikke Agnes Kittelsens fortjeneste. Pinlig teatralsk og merkelig dialekt. For ikke å snakke om Jon Øigardens. Men rollefiguren hans er i det minste verd å se på.

Gammel 29-01-13, 20:29   #118
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Men du slipper vel Jon Øygarden så mye mer nå?

Gammel 29-01-13, 20:42   #119
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Men du slipper vel Jon Øygarden så mye mer nå?

Kanskje ikke - han kommer og spøøøker i de kommende episodene. På ekstremt skarrende bergensk.

Gammel 29-01-13, 21:24   #120
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Hahaha. Gøyyyy!!!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.