Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Har du en "morsom" e-postadresse?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Har du en "morsom" e-postadresse?
E-postadressen min er en eller annen variant av navnet mitt 158 94,61%
E-postadressen min er brukernavnet mitt 27 16,17%
E-postadressen min er en eller annen variant av firmanavnet mitt 10 5,99%
E-postadressen min er morsom/spennende/ironisk/tullete/søt 8 4,79%
E-postadressen min inneholder et årstall 6 3,59%
E-postadressen min inneholder ordet "sex" 0 0%
E-postadresse? Jeg er da vel ikke helt utdatert heller! 0 0%
Dustepoll 1 0,60%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 167. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-13, 15:27   #61
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en "morsom" e-postadresse?

Jeg har også fnist av endel hotmailadresser og jeg benytter alltid anledningen når vi jobber med jobbsøknad og CV i norsktimene til å fortelle at det er lurt å søke på jobb med en seriøs mailadresse.

Please gi meg jobb 'a, hilsen toohotformyowngood@hotmail.com

Gammel 25-01-13, 15:31   #62
Senna
Javel

Senna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bare kjedelige mailadresser her, som inneholder en eller annen variant av navn og/eller initialer.

Gammel 25-01-13, 15:32   #63
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fire, men ingen av dem er spesielt morsomme. Den på jobben er hele navnet mitt og så firmanavnet. Den "offisielle" hjemme som vi bruker alle sammen er en variant av navnet mitt med hovedvekt på etternavnet. Så har jeg to som er mer nick-relatert til ymse bruk.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 15:32   #64
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha nei, har en kombinasjon av navnet mitt. Ingen tall heller.
Men jeg husker godt alle "sexybitch23@hotmail.com-lignende adressene jeg måtte sende mail til på jobb i fjor, for å fortelle at en stilling var besatt. Skjønner ikke at de tør å søke på jobber med slike mailadresser, det er jo pinlig.

Gammel 25-01-13, 15:35   #65
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

En jeg hadde kontakt med i forbindelse med jobb hadde themanmanman@.... Den var litt kul tross alt

Gammel 25-01-13, 15:48   #66
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jobbmail er Fornavn.Etternavn@kommuneskolen.no. Eller hva det blir. Privat har jeg en gmail og en hotmail som begge har litt av fornavnet mitt i seg og enten dagen jeg har bursdag eller årstallet. Jeg kunne gjerne ha forandret i alle fall gmailen, det er lenge siden jeg fikk den.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 15:49   #67
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes kanskje ikke det er så kult med sussebass65@ettellerannet som jeg har hatt foreldre som har hatt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 15:55   #68
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hotmailadresse, men den er kjedelig gitt.
fornavn_pikenavn@hotmail.com
Jeg har visst en gmail også forresten, men den husker jeg ikke helt...

Gammel 25-01-13, 16:15   #69
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig kjedelig. Jeg har fornavn.etternavn@gmail.com og fornavn.etternavn@bedrift.com

Husker en tidligere kollega skulle logge seg på et eller annet på min pc for å vise meg noe. Mailadressen bare bekreftet det inntrykket jeg hadde av jenta fra før. mizz.barbie.82@msn.com Hun var skikkelig sånn også. Men jeg tenkte jo jeg kunne gi henne en sjanse, og ikke være så forutintatt. Vel, etter å ha sett mailadressen hennes så. Beklager.

Gammel 25-01-13, 16:30   #70
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare navnerelaterte adresser.

fornavnlittavetternavnet@gmail.com
fornavnforbokstavenietternavnet@ettellerannet.no
fornavn@pikenavn.no

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 16:33   #71
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Nei.
Jeg har en som inneholder "gyda" som var i bruk til steder man må regge og bekrefte med link på epost, men den er det lenge mellom hver gang jeg sjekker.
Og så har jeg etternavn@gmail.com noe som gjør at jeg titt og ofte får pussige feilsendte mail fra en bank som har en kunde med samme etternavn som meg, men han har vesentig flere aksjer enn meg. Men artig å se rapporter fra aksjekapital jeg ikke har.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 17:10   #72
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også reagert på disse ulike variantene ...
Da vi fikk Mail fra hotgirl89, og det viste seg å være fra en av lærerne på byens kommunale kulturskole, og inneholdt timeplan for høstens aktivitet for lillesøster, da hevet jeg "litt" på øyenbrynene.

Gammel 25-01-13, 17:45   #73
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Det er mye rart der ute. Svigerinnen min var rekrutteringsansvarlig for en retailkjede og kunne lattermildt vise meg bilder som var sendt med søknadene. Søke på jobb som butikksjef og legge ved undertøysbildemedtrutmunnbildetattpåbadetmedmobile n gir kanskje ikke det riktige inntrykket?

Gammel 25-01-13, 18:19   #74
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Det er mye rart der ute. Svigerinnen min var rekrutteringsansvarlig for en retailkjede og kunne lattermildt vise meg bilder som var sendt med søknadene. Søke på jobb som butikksjef og legge ved undertøysbildemedtrutmunnbildetattpåbadetmedmobile n gir kanskje ikke det riktige inntrykket?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 18:58   #75
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har visst en adresse der nicket mitt er involvert, men den er ikke i bruk. Den jeg bruker er fornavnetternavn@......com.

Gammel 25-01-13, 19:28   #76
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg har også reagert på disse ulike variantene ...
Da vi fikk Mail fra hotgirl89, og det viste seg å være fra en av lærerne på byens kommunale kulturskole, og inneholdt timeplan for høstens aktivitet for lillesøster, da hevet jeg "litt" på øyenbrynene.

Jeg hever øyenbryn over fjortismailadresser, men fniste da jeg på jobb ba om å få en persons mailadresse, og han stavet den tilbake - akkurat som om ikke alle som hørte det klarte å høre hva ordet var. (Han skjønte ihvertfall at det var pinlig selv.)

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 20:23   #77
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I jobben min har jeg sett min andel eh "interessante" adresser. I ett tilfelle var adressen den firmaet brukte. Jeg fikk ikke så veldig godt inntrykk av den bedriften, gitt.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 20:32   #78
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bare navn i adressene mine.

Jeg reagerte kraftig når en barnehageeiger her i Bergen søkte etter pedagogisk leder med en "morsom" hotmailadresse. Nå viste jeg jo på grunn av mediaoppslag at dette ikke var en plass jeg ønsket å jobbe, men jeg ville aldri sendt en jobbsøknad til en sånn mail adresse.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 20:47   #79
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da jeg jobbet på kundeservice i ett relativt stort firma så var jeg borti ganske mye morsomt. Men også kvalmt, av menn på 30+ som hadde mail "litenjente@" eller "sexyjente" lignende mailer.

Jeg bruker fornavnmellomnavn@hotmail.com og samme med @gmail også.

Gammel 25-01-13, 21:07   #80
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg er vel sånn sett ganske streit og kjedelig. Jobbmailen min er fornavn.etternavn@firma.com. Privat har jeg fornavn@domene.net.

Det hender jeg også reagerer på jobbsøknader som sendes fra 'morsomme' e-postadresser. Det gir virkelig ikke et godt førsteinntrykk.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:30.