Sv: Ryktepoeng
Opprinnelig lagt inn av HP, her.
Her på forumet fyller prikkene en funksjon, utenom tilbakemelding på innlegg, og den er tilgang til mer "private" områder av forumet. Når dere grønnprikker en bruker, så sier dere samtidig at "denne brukeren er ok, og kan få tilgang til medlemsområdet/medlemssalongen/medlemssalong II". Nye brukere må ha 5 innlegg (OG ingen røde prikker) for å se medlemsområdet. Jeg syns at det er viktig og riktig at de som er mest aktive har en sterkere stemme.
Jeg gir forøvrig 2 poeng med grønne, og -1 med røde. Og det syns jeg er helt ok!
Jeg vet at prikkene fyller en funksjon her, og er enig i at de skal gjøre det. Jeg er allikevel altså uenig med deg i at de mest aktive brukerne skal ha en sterkere stemme. De har for det første uansett en "sterkere stemme", i og med at de er mer aktive og dermed prikker oftere enn de som er lite aktive. For det andre betyr faktisk ikke deres mening mer enn andre sin mening. Man kan f.eks. være uærlig som bare det og være en skikkelig drittsekk selv om man har aldri så mange prikker å gi bort, og dermed burde kanskje ikke de ha en sterk stemme? Rent hypotetisk i alle fall. Jeg syns det er viktigere å ha fått mange ryktepoeng fra tilsammen mange forskjellige personer, enn at noen få personer med mange ryktepoeng å gi gjør at noen får et godt rykte.
Dersom ryktepoengene bekrenses slik at ingen noen gang kan gi mer enn maks ti poeng, er det ikke så aller verst system, selv om jeg altså mener et poeng pr prikk uansett, er best. Men det er du som bestemmer, ikke jeg. 
Sist redigert av ElinM : 22-04-07 kl 14:44.
|