Sv: Blomster til vertinnen?
Zoe skrev: Av og til blir jeg så paranoid av å lese på FP - hva om mottakeren ikke liker julegaven min? (for pent pakket inn), vertinnegaven min (pes å få blomster), eller statusoppdateringen min på FB (for happy-schnappy, kjedelig, sutrete, visdomsordaktig)?? 
Jeg tenkte på det samme da Toffskij skrev at hun likte å få vin av "folk som likte vin." Altså, jeg liker vin, men synes rødvin smaker rødvin og hvitvin smaker hvitvin (med små forskjeller) Jeg kjenner dønn seriøst ikke forskjell på vin til 90 kr og vin til 300 kr og har kun pris å gå etter når jeg kjøper vin i gave. (Som i at jeg unngår de billigste vinene siden de mest sannsynlig ikke er så gode-for de som kjenner forskjell...)
Ellers henger folk seg opp i forskjellige ting, og jeg tror det er veldig få som alltid er rause og aldri tenker sitt. Jeg gir blaffen i hvordan gaver er pakket inn, om jeg får sjokolade eller blomster i vertinnegave (i det hele tatt er det ganske absurd å bli snurt over gaver) eller om ungene mine blir kastet ut når naboen spiser middag, men jeg irriterer meg over folk som formulerer seg klønete, lite orginalt eller kommer med halvkvedede viser, jeg gjør det. (Og det gjelder både muntlig og skriftlig.) Men jeg er også klar over at det sier mer om meg enn om det folkene jeg irriterer meg over, det er da noe.
|