Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor kan jeg få "bestemt" serviset mitt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-13, 22:21   #21
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor kan jeg få "bestemt" serviset mitt?

Hah! Jeg fant det ut, tror jeg! Designer er Eystein Sandnes og han designet en serie serviser som het Jubileum på 60-tallet. De hadde forskjellig dekor, men designet på elementene i serviset er like.

Her er link til V&A som viser designet: http://collections.vam.ac.uk/item/O1...ndnes-eystein/

Her er link til et par blogger som viser samme servise som mitt: http://tingleter.blogspot.no/2010/11...porsgrund.html og http://altgodt.wordpress.com/2010/02...g-must-change/

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 22:22   #22
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror serviset heter "Jubileum".
Mer om det kan du lese i dette blogginnlegget.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 22:33   #23
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Jeg tror serviset heter "Jubileum".
Mer om det kan du lese i dette blogginnlegget.

Two minds think alike :dulter:

Gammel 11-01-13, 22:33   #24
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Two minds think alike :dulter:

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 22:36   #25
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Standard

Tusen takk for hjelp, alle sammen!

Gammel 11-01-13, 22:58   #26
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fantastisk :-) Artig det her. Gubben ble også med på letingen, noe som resulterte i at jeg fant navn på designeren av min Rustika tekanne fra Arabia.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 10:03   #27
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Standard

Så bra Perhonen!

Gammel 12-01-13, 12:46   #28
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er artig å vite hvor gamle ting er, hvor de er produsert og hvem som har designet dem. Porsgrunn porselen har alltid vært gode på å informere om hvem som designer hva. I motsetning til Ekornes møbelfabrikk.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 22:32   #29
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Standard

Ja, det er det, selv om jeg ikke har så mange gamle ting her. Jeg rotet litt rundt i skuffer, skap og kasser da jeg var hjemme hos pappa sist og fant blant annet dette serviset, en Catrineholm-bolle og en Cathrineholm-gryte med soppmotiv på. Catrineholm-bollen har sentimental verdi for meg da jeg husker vi hadde potetgull i den på lørdager da jeg var liten. Jeg trodde nå at den var litt større en den virkelig er.

Tror jeg må rote litt til neste gang jeg er hos pappa. Kanskje jeg finner noe annet fint som jeg kan få hjelp av dere til å finne navn og slikt på? Mån får jo svar på alt på FP!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.