Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Det klør i fingrene!

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-13, 20:10   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det klør i fingrene!

Mye der jeg ikke vet hva er engang.

Jeg er bare så utålmodig, kjenner jeg. Det er vinter, jeg vil ikke at det skal være vinter.

Jeg vil at det skal være så-tid, jeg vil at det skal være tid for å se om forsøkene på overvintring lykkes eller ei. Jeg vil det skal være tid for stiklinger. Jeg gleder meg sånn, kjenner jeg, og er rett og slett veldig KLAR for SPIRER, grønne små spirer som strekker seg opp fra jorden.

Men det er vinter.

Noen frøtyper kan jeg jo likevel så i januar for forkultivering, noe er sådd og noe mer skal i jorden om ikke så lenge. Men det meste må vente til februar og mars, ja noe til og med til april.

På jobb sitter folk og sier at det ikke er lov å si at det snart er påske, for det er lenge, lenge, lenge til påske, for det MÅ være lenge til påske, for det er så mye å gjøre før den tid at det bare må det, og tiden kommer til å fly.

Jeg føler det ikke sånn. Jeg er jo med på min første årsoppgjørssesong der, og har ikke ansvar for et eget regnskap eller fem heller, jeg bare jobber sammen med en annen og har derfor ikke helt oversikten over helt hvor mye jeg har å gjøre. Jeg jobber den forventede overtid, og vet jo at det er mye å gjøre med årsoppgjør, men at det er lenge til påske? Nei, jeg synes ikke det. Ikke flyr timene heller, 12 timer på jobb GÅR ikke rasende fort, og uken har ikke akkurat føltes kort nei. 5-6 uker til av samme slaget (3 12-timersdager og to vanlige) så regner jeg med å være ferdig med årsoppgjøret for min del, og da er det vel endelig på tide å så mer også. Men, det er jo LENGE til det, og tiden FLYR ikke, nei.

Jeg kjenner at jeg absolutt må til med noe med januar-sådd ja...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:25.