Sv: Å gi barna opplevelser med hverdagsliv på reise
Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.
vi leier leiligheter eller bor på små pensjonater, handler mat i lokalbutikkene, spiser der de lokale spiser og kjører buss og lokaltog og små ferjer. Det er morsomt og bra for den lokale økonomien. Jeg er dog ikke typen til å ville hospitere i fremmede familier og blir ofte litt svett av spisesteder som knapt er annet enn kjøkkenbordet til vertskapet.
Det er sånn vi som regel reiser også, og det gir jo et visst innblikk. Hvertfall i mye større grad enn resortferie, tenker jeg.
Det siste du skriver vil ikke jeg heller, jeg ga meg med slikt i tenåra.
Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.
Ja, men dog har vi ikkje reist så fryktelig mykje. Klassisk resortreise har vi ikkje dradd på. Men vi har lånt ein ferieleilighet i Spania som nokon i familien har. Det var berre ferieleiligheter rundt oss, og engelske pub'ar på kvart gatehjørne. Det var fint med varme og badeliv, men det er noko heilt anna enn å oppleve eit anna land slik det eigentleg er. For dette var jo ikkje Spania som spanjolar har det.
Vi greide en gang å være en uke i Benidorm uten å finne de engelske pubene og de verste turiststedene. Vi fant hyggelige, små spanske restauranter i gamlebyen, et loppemarked i en bydel litt utenfor, og hadde noen fantastiske nauropplevelser.
Sist redigert av Tallulah : 11-01-13 kl 16:06.
|