Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hobbyskrytetråden V

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-12, 17:43   #501
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

En lue til lillesøster.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (317,7 KB, 29 visninger)
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 21-12-12, 11:42   #502
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har strikket sjal i julegave. Og en genser til meg selv. (Og jeg sender en stor takk til min datter som har tatt dette utrolig flatterende bildet...)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Bærum-20121220-00219.jpg (435,0 KB, 11 visninger)
Filtype: jpg marius.jpg (327,6 KB, 37 visninger)
Gammel 21-12-12, 19:16   #503
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Endelig ferdig med en bursdagsgave, fadderungen ble 1 år i går og vi skal i selskap i morgen. Så nå panikksyr jeg julegaven som skal leveres samtidig.
Tidlig ute driver jeg ikke med nei.

GydaG er ikke aktiv  
Gammel 21-12-12, 19:17   #504
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Så fine!

Gammel 29-12-12, 11:58   #505
Serafin

Serafin sin avatar

Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Noe av det som er blitt strikket rett før jul og i jula.

Ribbelue by Ply, on Flickr

Lue by Ply, on Flickr

Untitled by Ply, on Flickr[/IMG]

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 29-12-12, 14:44   #506
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg gjorde ferdig ein nøstebarndress i går:

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 30-12-12, 20:25   #507
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har strikket flere skjerf:

Gammel 01-01-13, 15:12   #508
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg strikket sjal til svigermor i Lace fra Drops, oppskrift fra Garnstudio:

Julerød flettelue til søsteren min, Fin fra DSA, oppskrift fra Pickles:

Flere slike uglepulsvarmere, fant oppskrift i Eplas jul 2:

Og her er omslagsjakken jeg strikket til ei lita FP-babyjente:

(laget mønsteret selv med utgangspunkt i nøstebarn sin omslagsjakke)

Gammel 02-01-13, 10:14   #509
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Jeg har montert litt tråder og fått tatt litt bilder og sånn.

Litt etterheng fra 2012:

Untitled by Ply, on Flickr

Lue til Storebror.

Ragger til Storebror.

To luer som ble ferdige i går:

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 02-01-13, 13:33   #510
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Skjerf/hals eller hva man kaller det.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 05-01-13, 19:44   #511
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Maskemarkører og strikkefisker.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 06-01-13, 01:04   #512
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Oj, den flettelua til søsteren din så veldig lekker ut, Appelsin!

Og så syns jeg dere som strikker er så flinke altså. Jeg har gravd nned en pose med det jeg trodde skulle bli Osloanorakk til guttungen, men jeg gav opp. kjønner ikke oppskriften, og teskjeforklaringer funker ikke, jeg er rett og slett strikkeanalfabet.

Men jeg sitter og syr litt i kveld, og har slengt sammen noen rester nederst i UFO-kassa:

Så gjenstår det å se om jentungen blir like struttende søt som jeg håper, men det er vel litt slemt å vekke en sovende nestenettåring for å sjekke i kveld.

GydaG er ikke aktiv  
Gammel 06-01-13, 18:09   #513
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har strikket genser til Rick. Dette er førsteutkastet, neste blir bedre og kanskje jeg er i mål med oppskriften når jeg strikker genser nr tre?

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 06-01-13, 20:29   #514
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Standard

Den var fin, Bobbelur.

Gammel 06-01-13, 20:36   #515
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Herlig Bobbelur!

Frøydis: hvilket garn og hvor mange masker på halsene dine?

Gammel 06-01-13, 21:13   #516
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Herlig Bobbelur!

Frøydis: hvilket garn og hvor mange masker på halsene dine?

Jeg bruker forskjellige garntyper, men de må passe til å strikkes dobbelt på pinne 7-8. Bruk gjerne et mykt ullgarn. 30 masker og 40 riller.

Gammel 06-01-13, 23:57   #517
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Den var fin, Bobbelur.

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Herlig Bobbelur!

Mange takk. Hunden viser tydelig at han foretrekker gensere fremfor frakk, så jeg får strikke flere. Med egen oppskrift siden alle jeg har prøvd ikke passer denne rasen.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 07-01-13, 00:11   #518
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sydd to kjoler til 10-åringen min. Hun er litt over middels opptatt av Disneyfigurer, så disse kjolene falt i smak.

Donald Happymøffin

B-gjengkjole

Heiko er ikke aktiv  
Gammel 07-01-13, 00:41   #519
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Standard

Så fine, Heiko. Digger den B-gjengkjolen altså.

GydaG er ikke aktiv  
Gammel 07-01-13, 13:26   #520
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stjerne- og stripesett fra Pickles.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:01.