Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Fordeler med Mac fremfor vanlig pc?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-13, 13:18   #1
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fordeler med Mac fremfor vanlig pc?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg ser bare at om man bruker mac hjemme til skrive en del som skal flettes inn i et annet worddokument på jobb, så skaper det mye frustrasjon fordi formateringen er annerledes og dermed blir det opprinnelige word-dokumentet et eneste stort rot.

Den enkleste løsningen på det problemet er jo å gjøre overføringen i ren tekst. Problemet du egentlig beskriver er at Word er primært et tekst-presentasjonsprogram og ikke et skriveprogram. Det finnes flere gode skriveprogram til Mac som Byword, Writer, FoldingText og Scrivener(også for Windows). Vim og emacs er også alternativer som er bedre skrive-miljø enn Word.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 13:39   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeler med Mac fremfor vanlig pc?

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Ja, jeg tviler ikke på at det er mulig å få til, men hvis man bruker ulik formatering (på skrift, overskrifter osv.) så ser jeg for meg at det kan krølle seg litt.

Den samme ulikheten får man vel om man lager dokumenter på to ulike pc'er og skal flette sammen til ett? Man må starte med det samme grunnlaget, like innstillinger.

Jeg får også frustrasjonsutbrudd hver gang jeg er nødt å bruke en pc.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:41.