|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Reklame for sirkus Arnardo i skolemappaEn ting er at jeg ikke liker sirkus - på siden av det er det en helt annen ting at jeg ikke syns reklame hører noen steder hjemme i hverken skole eller barnehage.
![]() |
#22 |
Leser
|
![]() Sv: Reklame for sirkus Arnardo i skolemappaJeg synes det er synd med reklame fra skolen siden. Jeg er ikke noe spesielt glad i reklame rettet direke mot barn - ikke for noen ting. Ikke teater eller lignende heller.
![]() |
#23 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reklame for sirkus Arnardo i skolemappa
![]() |
#24 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Reklame for sirkus Arnardo i skolemappaJeg synes det er fint å få informasjon/reklame om arrangement som kan være av interesse. Nå har jeg ikke skolebarn ennå, men vi får brosjyrer om f.eks eventyrstund som koster penger.
![]() |
#25 |
Leser
|
Jeg også synes det er fint at jeg som mor får slik informasjon, jeg kunne gjerne ha fått reklame for spesifikke produkter også. Men jeg forsto LaBanga dithen at dette var reklame som kom i ungenes mapper. Og det er reklame som er direkte rettet mot barn jeg misliker.
![]() |
#26 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Reklame for sirkus Arnardo i skolemappaDette hadde jeg reagert negativt på. Det er en uting med en del av den reklamen som kommer om andre ting også. Vi ser som foreldre fullstendig i stand til å lese lokalavisen og få med oss det som kommer av interessante kulturtilbud. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
fri
|
Ja, det er det jeg reagerer på. Jeg vil gjerne få vite om arrangementer i nærmiljøet (nå er ikke dette nærmiljøet en gang, jeg tipper at Arnardos folk distribuerer dette i hele Oslo, både i postkasser, til skoler og på arbeidsplasser), slik at vi som foreldre kan planlegge aktiviteter. Jeg er også glad for å få andre typer invitasjoner til oss som foreldre, og ikke til barna, slik at vi i felleskap kan planlegge aktiviteter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
kamerat
|
![]() Sv: Reklame for sirkus Arnardo i skolemappaJeg synes ikke det skal deles ut reklame på skolen, nei.
![]() |
#29 |
Glamorøs
|
Rabattkuponger er en ren markedsføringstrategi, det er ikke noe de gir ut for å være snille. Dette er beregnet i prisen. Kunden får intrykk av at de har fått en god deal, og selger tjener penger. Så jo, rabattkuponger går under begrepet "ren reklame".
![]() |
#30 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Reklame for sirkus Arnardo i skolemappaJeg syns heller ikke dette hører hjemme i skolemappa, og vi har aldri opplevd å få sirkusbilletter eller såvidt jeg husker annen direkte reklame derfra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Glamorøs
|
Hvorfor er det forskjell? Det er jo like fullt et produkt?
![]() |
#32 |
WF: Sausnebbet
|
Info om aktivitetsmuligheter i nærmiljøet er jeg veldig glad for at ungene mine får. Jeg har ikke helt oversikt over hva som finnes av muligheter her vi bor, og treningstider, voksenkontakter og slikt er vanskelig å finne ut av ellers. Så får vi heller plukke ut et par ting ungene kan være med på, og forkaste det andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
fri
|
Jeg ser ikke helt forskjellen på om reklamen er festen på utsiden eller på innsiden av mappen. Rent bortsett fra at reklamen da lettere blir krøllete oppi sekken. Men skjønner jo at du gjør det for å markere at det ikke er en aktivitet i skolens regi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
For meg er det en forskjell på produkter man skal kjøpe i butikker, og arrangement/eventyrstunder/sirkus/tivoli/kulturtilbud. Jeg synes ofte det er vanskelig å få med seg hva som skjer, ofte leser jeg om at det allerede har vært i avisen. Jeg anser det for å være mer informasjon om tilstelninger som er på visse datoer, istedenfor produkter som kan kjøpes når som helst.
![]() |
|
|