Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Reklame for sirkus Arnardo i skolemappa

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-07, 22:46   #21
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklame for sirkus Arnardo i skolemappa

En ting er at jeg ikke liker sirkus - på siden av det er det en helt annen ting at jeg ikke syns reklame hører noen steder hjemme i hverken skole eller barnehage.

Gammel 19-04-07, 22:52   #22
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er synd med reklame fra skolen siden. Jeg er ikke noe spesielt glad i reklame rettet direke mot barn - ikke for noen ting. Ikke teater eller lignende heller.

Gammel 20-04-07, 01:07   #23
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Var dere på forestillingen på Haslemoen? Jeg og guttungen var der (tenkte faktisk på deg, men aner ikke hvordan du ser ut)

Ja vi var på Haslemoen.

Gammel 20-04-07, 09:32   #24
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er fint å få informasjon/reklame om arrangement som kan være av interesse. Nå har jeg ikke skolebarn ennå, men vi får brosjyrer om f.eks eventyrstund som koster penger.
Når man snakker om reklamefrihet synes jeg det er en forskjell på dette og reklame for spesifikke produkter som Brioleker, klær eller shampoo for barn etc. Det hadde jeg ikke ønsket å få via barnehage eller skole.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 09:54   #25
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg synes det er fint å få informasjon/reklame om arrangement som kan være av interesse.

Jeg også synes det er fint at jeg som mor får slik informasjon, jeg kunne gjerne ha fått reklame for spesifikke produkter også. Men jeg forsto LaBanga dithen at dette var reklame som kom i ungenes mapper. Og det er reklame som er direkte rettet mot barn jeg misliker.

Gammel 20-04-07, 10:03   #26
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette hadde jeg reagert negativt på. Det er en uting med en del av den reklamen som kommer om andre ting også. Vi ser som foreldre fullstendig i stand til å lese lokalavisen og få med oss det som kommer av interessante kulturtilbud.

Problemet er at det å få med seg noe sånt hjem øker lysten til å gå for ungene sin del, men det koster ofte ganske mye når man er en familie på fire og jeg synes at det er våre prioriteringer som skal bestemme hva vi går på, ikke hvem som presser hardest på barnehagen/skolen for å få sin reklame ut.

I tillegg ville jeg reagert ekstra sterkt om det var sirkus. Jeg har gitt storesøster beskjed om at jeg aldri vil gå på sirkus. Hun kan få lov til å gå dersom det er noen hun kan gå sammen med, men selv om jeg tøyer prinsippene mine langt nok til å ta henne med i dyrehagen så nekter jeg å gi penger til ren dyremishandling.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 10:03   #27
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg også synes det er fint at jeg som mor får slik informasjon, jeg kunne gjerne ha fått reklame for spesifikke produkter også. Men jeg forsto LaBanga dithen at dette var reklame som kom i ungenes mapper. Og det er reklame som er direkte rettet mot barn jeg misliker.

Ja, det er det jeg reagerer på. Jeg vil gjerne få vite om arrangementer i nærmiljøet (nå er ikke dette nærmiljøet en gang, jeg tipper at Arnardos folk distribuerer dette i hele Oslo, både i postkasser, til skoler og på arbeidsplasser), slik at vi som foreldre kan planlegge aktiviteter. Jeg er også glad for å få andre typer invitasjoner til oss som foreldre, og ikke til barna, slik at vi i felleskap kan planlegge aktiviteter.

Men rent prinsipielt så er dette også reklame. Og når det er så til de grader rettet mot barn som at det legges i leksemappene deres, så synes jeg at grensen er nådd for lengst. Jeg tipper at skolene og lærerne ikke helt har tenkt over det.

Dere i tråden som sier at dere legger det i mappene til barna. Er dere lærere? Har dere ikke retningslinjer for slikt på skolen? Er det virkelig opp til den enkelte rektor eller lærer hva man skal legge i mappene til elevene?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 10:04   #28
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det skal deles ut reklame på skolen, nei.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 10:31   #29
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

er det ren reklame da? Ikke sånn 50 % rabattkupong?

Rabattkuponger er en ren markedsføringstrategi, det er ikke noe de gir ut for å være snille. Dette er beregnet i prisen. Kunden får intrykk av at de har fått en god deal, og selger tjener penger. Så jo, rabattkuponger går under begrepet "ren reklame".

Reklame rettet mot barn er for det første ikke lov. For det andre er det ekstremt idiotisk av skolen å sende ut fristende info til barn om noe som både er omstridt og koster penger, dette gir stort press på foreldre.

Info er noe helt annet og bør gis til dem som tar sjefsavgjørelsene i en familie, nemlig foreldrene.

Jeg hadde blitt skikkelig sur om jeg hadde opplevd dette.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 10:35   #30
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns heller ikke dette hører hjemme i skolemappa, og vi har aldri opplevd å få sirkusbilletter eller såvidt jeg husker annen direkte reklame derfra.

Det vi har fått er vel "verveforsøk" fra diverse idrettslag, korps, speider og denslags. Jeg syns ikke så veldig om dette heller, mange barn er veldig lette å rive med på sånne ting, og vil gjerne være med på alt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 10:36   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Når man snakker om reklamefrihet synes jeg det er en forskjell på dette og reklame for spesifikke produkter som Brioleker, klær eller shampoo for barn etc. Det hadde jeg ikke ønsket å få via barnehage eller skole.

Hvorfor er det forskjell? Det er jo like fullt et produkt?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 10:57   #32
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg syns heller ikke dette hører hjemme i skolemappa, og vi har aldri opplevd å få sirkusbilletter eller såvidt jeg husker annen direkte reklame derfra.

Det vi har fått er vel "verveforsøk" fra diverse idrettslag, korps, speider og denslags. Jeg syns ikke så veldig om dette heller, mange barn er veldig lette å rive med på sånne ting, og vil gjerne være med på alt.

Info om aktivitetsmuligheter i nærmiljøet er jeg veldig glad for at ungene mine får. Jeg har ikke helt oversikt over hva som finnes av muligheter her vi bor, og treningstider, voksenkontakter og slikt er vanskelig å finne ut av ellers. Så får vi heller plukke ut et par ting ungene kan være med på, og forkaste det andre.

Som lærer pleier jeg å sette slike lapper i strikken på utsiden av mappen, siden de ikke er fra skolen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 11:03   #33
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Info om aktivitetsmuligheter i nærmiljøet er jeg veldig glad for at ungene mine får. Jeg har ikke helt oversikt over hva som finnes av muligheter her vi bor, og treningstider, voksenkontakter og slikt er vanskelig å finne ut av ellers. Så får vi heller plukke ut et par ting ungene kan være med på, og forkaste det andre.

Som lærer pleier jeg å sette slike lapper i strikken på utsiden av mappen, siden de ikke er fra skolen.

Jeg ser ikke helt forskjellen på om reklamen er festen på utsiden eller på innsiden av mappen. Rent bortsett fra at reklamen da lettere blir krøllete oppi sekken. Men skjønner jo at du gjør det for å markere at det ikke er en aktivitet i skolens regi.

Vi fikk også nettopp med oss info om opptak til fotballlaget her om dagen, og det synes jeg var helt greit, og i tillegg nyttig siden vi hadde tenkt å melde oss på (og forøvrig allerede hadde klart å finne fram til infoen på hjemmesiden på egenhånd). Men det er nå heller ingen kommersiell aktivitet.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 11:33   #34
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvorfor er det forskjell? Det er jo like fullt et produkt?

For meg er det en forskjell på produkter man skal kjøpe i butikker, og arrangement/eventyrstunder/sirkus/tivoli/kulturtilbud. Jeg synes ofte det er vanskelig å få med seg hva som skjer, ofte leser jeg om at det allerede har vært i avisen. Jeg anser det for å være mer informasjon om tilstelninger som er på visse datoer, istedenfor produkter som kan kjøpes når som helst.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:28.