Sv: Hund eller ikke?
Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.
Mitt råd er å søke profesjonell hjelp, bruk noen hundrelapper nå for å få en plan for hvordan dere skal håndtere det.
Vi har en mentalt sterk hund og vi har vært nødt å være veldig strenge når det gjelder bjeffing. Ikke når han er alene hjemme, men når han ser hunder utenfor, hvilket skjer ofte. Nå trenger jeg bare knurre (ja, hundeknurr) til ham så stilner han om han begynner.
Det er også viktig å lære hundene hva nei betyr. Hvordan skal de skønne hva de skal gjøre nr ma dier nei? Legg frem noe godt på gulvet, ha på bånd og gå forbi. Når hunden trekker mot det gode så sier du nei. Gjerne som en mann, veldig bestemt og med en mørk stemme. Fortell så hunden hva du vil at den skal gjøre i stedet. Dvs sitt. Så masse ros når den sitter og når den viser at den skjønner hva nei er.
Ja, vi skal så absolutt få hjelp nå. Tok kontakt med ei før jul, men hørte aldri noe tilbake. Jeg betaler mer enn gjerne noen tusenlapper for å få hjelp med henne. Når det blir hverdag igjen nå skal jeg få tak i noen som kan hjelpe oss så fort som mulig.
|