Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bytting av julegaver

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-12, 03:47   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytting av julegaver

Som giver håper jeg jo at gaven blir byttet fremfor å bli liggende i en skuff. Men jeg ville ikke satt pris på å få høre at "gaven fra deg var så kjip, at den måtte jeg bare bytte".

Det er greit om byttingen skjer på en litt mer diskret og hyggelig måte. "Jeg har allerede et mobildeksel som jeg vil fortsette å bruke", er selvsagt helt innenfor det akseptable. Det er også helt fair å forbigå byttingen i stillhet, hvis gaven faktisk var kjip og/eller smakløs.

(Og det er sterkt upassende å etterlyse vasen du ga bort forrige jul, ut i fra samme logikk.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 04:01   #2
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Som giver håper jeg jo at gaven blir byttet fremfor å bli liggende i en skuff. Men jeg ville ikke satt pris på å få høre at "gaven fra deg var så kjip, at den måtte jeg bare bytte".

Det er greit om byttingen skjer på en litt mer diskret og hyggelig måte. "Jeg har allerede et mobildeksel som jeg vil fortsette å bruke", er selvsagt helt innenfor det akseptable. Det er også helt fair å forbigå byttingen i stillhet, hvis gaven faktisk var kjip og/eller smakløs.

(Og det er sterkt upassende å etterlyse vasen du ga bort forrige jul, ut i fra samme logikk.)

Man sier jo ikke at det var fordi at gaven var kjip vel? Eller? Om gaven faktisk var kjip, så får man heller si at det ikke passet eller noe. Høflig kan man jo være liksom...

Jeg har en gang byttet en gave hvor byttet ikke falt i god jord. Minsten var vel et par år, og han fikk en flott vinterjakke fra oldeforeldrene til jul. Jakka var som sagt flott, men jeg hadde allerede kjøpt inn det vi trengte av yttertøy for vinteren. Størrelsen var sånn type akkurat for den vinteren, og jeg turte ikke satse på å gå opp i størrelser med tanke på neste vinter, så jeg bestemte meg for å bytte inn i noe vi trengte der og da.

Dette var jeg åpen på til oldeforeldrene, og de sa ikke noe på det. Ikke før de neste bursdagene og julene kom... Da fikk vi penger, for jeg var jo ikke fornøyd med gavene uansett...

Den satt langt inne i sjela mi, men jeg fant ut at jeg bare måtte se på dette som særhet fra dem. Jeg ville jo bare at gutten skulle ha noe han kunne bruke, fra dem.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 21:17   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tenkte litt på dette i dag. Jeg fikk en satengbukse fra NoaNoa som visstnok skal være en finbukse, men som bare ser ut som en pysjbukse, og da jeg åpnet gaven og fornøyd sa "PYYYSJ!!", sleit jeg veldig med å finne de riktige ordene etter at jeg fikk vite hva det egentlig var. Jeg holdt den fremdeles foran meg, studerte den fra topp til tå, med forventningsfulle givere rett ved siden av meg. Jeg sa at, åh, er det ikke pysj?, og fikk til svar at nei, dette var ei bukse man går med på fest. Jeg prøvde den på meg, og holdt på å le meg tullete der jeg sto foran speilet. Så hva sier man til giver når man er takknemlig og glad for en gave, men nåe man er sikker på at dette er noe man aldri kommer til å bruke, og aller helst vil bytte da NoaNoa har så mye annet fint, og man har nok pysjamaser? Jeg takket masse og sa at den var kjempefin, noe som ikke er sant, og som da medfører at man må holde byttingen hemmelig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.