Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: I gode og onde dager

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-12, 15:13   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: I gode og onde dager

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hva tenker dere? Hvor langt går forpliktelsen for deg i forholdet ditt?

Det er ikke et spørsmål jeg har noe definert svar på. Det finnes ingen liste eller skala som viser at "disse tingene er OK, men der går grensen". Men forpliktelsen jeg føler er i alle fall helt avhengig av at den er gjensidig. Hvis ikke han føler (og viser) forpliktelse overfor meg og forholdet vårt, ville jeg ikke føle meg bundet av noen forpliktelse på min side.

I ordførersaken er det jo helt umulig å vite hvordan forholdet mellom ham og kona er, eller hva de har sagt til hverandre (og eventuelt vært enige eller uenige om) på privaten. Men rent hypotetisk, hvis det faktisk er sånn at hun har vært helt uvitende om saken og har trodd på hans totale uskyld, så tenker jeg jo at det han har gjort er et svik på så mange plan at det hadde vært fullstendig uaktuelt for meg å tilgi hvis jeg hadde vært i hennes situasjon. Og jeg tror ellers også at det er fullt mulig å ha blitt så grundig manipulert at man tror at alt er som det skal være - som når offer for andre former for overgrep og manipulering tror det er helt greit at partneren straffer og kontrollerer dem, at det er vel fortjent og helt normalt og dessuten et tegn på kjærlighet. (Det er kjønnsuavhengig også, sånn apropos Nessies spørsmål. Det trenger på ingen måte å være mannen som "har makten" i et forhold.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.