Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-12, 13:39   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Jeg klarer ikke å si en favorittbok. Det er så mange som betyr noe for meg og som jeg har lest omigjen og omigjen. Sommer uten regn kanskje. Eller Alt skjer i juni. Og Tove-bøkene og og og.

Jeg har også trua på at ungene kan distansere seg fra idealet, og syns generelt det er greit at de som er glade i å lese blir tilbudt litt av hvert. Faktisk skjems jeg overhodet ikke over å ha tilbudt datteren min verken Bøgenæs, Anne fra Bjørkely eller Ina-bøkene.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 13:41   #2
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har prøvd Anne fra Bjørkely, det var ikke populært. Hun begynte helt på eget initiativ å lese Noel Streatfield og likte den ene boken godt, men da jeg gledesstrålende kom dragende med en hel bunke til, så ble de liggende.

Jeg må nok innse at det er krim og fantasy det går i, og la ungpikebøkene bli stående i min egen bokhylle.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 13:47   #3
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg må nok innse at det er krim og fantasy det går i, og la ungpikebøkene bli stående i min egen bokhylle.

Jeg syns utvalget er overrepresentert innen de to sjangerne i nyere i barnelitteratur, og selv om Vesla liker det, så er hun glad i mer skjønnlitterære bøker også. Kjekt å kunne lese om litt mer hverdagslige ting enn barn med magiske krefter og detektivspirer innimellom. Iallefall når hun ønsker det selv.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 14:09   #4
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg har prøvd Anne fra Bjørkely, det var ikke populært.

Jenta mi elsket Anne fra Bjørkely og slukte hele serien for 1-1,5 år siden, da hun var 9-10 år.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01.