|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?Mine favoritter var de tre Tove-bøkene. Handlingen er lagt til andre verdenskrig, og historien er faktisk veldig fin å lese også i dag. Klisjepreget - ja - men det gjør stort sett ikke noe for en tiåring.
![]() |
#2 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?Selvsagt er Bøgenæs utdatert. Det handler om forelskelse og målet er ekteskap, helst når man er ca 19 og så skal man støtte sin mann gjennom livet. Og ha veldig mange fine og velstelte blomster i vinduskarmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?
Dette er jeg helt enig i. "På den gale siden" husker jeg også godt. Og "Kitt"-bøkene. Og "Tilgi meg, Fredrik". Hm, må ta dem fram til jenta mi om noen år kjenner jeg.
![]() |
#4 |
I mål
|
Jeg er helt enig i dette. Jeg leste alt av Bøgenes, jeg har lest alle Inabøkene mange ganger (senest ifjor), jeg har lest Bobseybarna, Lykkebarna, Hardyguttene, Gulltopp, Dimsie, jeg elsker "Pålitelig ung dame får post" og "Alle smiler til Anne" fremdeles. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Er frisk!
|
Er det flere enn meg som leser Ina-bøkene som voksen? Jeg elsker de bøkene, blir alltid i godt humør og hadde faktisk stor nytte av dem i den perioden jeg var skikkelig syk. Da var det godt å slappe av med bøker jeg nesten kunne utenat men som tok tankene vekk fra det som var vanskelig.
![]() |
#6 |
Kidding, right?
|
Jeg elsket Mette-Marit-bøkene som barn. Men ble jeg kronprinsesse??! Næhæh.
![]() |
![]() |
|
|