Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er ikke Jesus kul lenger?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-12, 16:29   #13
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er ikke Jesus kul lenger?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Gjør du virkelig det? Jeg tror det er mye mer generell aksept for å være ateist, enn det er for å si åpent at man er kristen. Spør du mannen i gata om han faktisk tror på Gud, tror jeg veldig mange ville trekke på det, selv blant "hverdagskristne", mens en ikke-troende ofte har mye lettere for å si det.

Ja, jeg tror virkelig det. Jeg ser bl.a. at en del ikke-kristne bruker en del energi på å rettferdiggjøre hvorfor de feirer jul. Deltar på vintersolvervsfeiringer og jeg vet-ikke-hva. Jeg er ikke døpt, og ikke konfirmert. Dette har jeg jo også fått reaksjoner på. Jeg tror det er lettere for meg å si at jeg ikke tror, enn det er for en som tror, å si det, fordi det straks blir mer personlig å ha en tro. Da må man stå for noe, i større grad enn en nonchalant ikketroende som meg. Og hvis man synes det er vanskelig å stå for troen sin, hvor sterk er den da, egentlig? Jeg kan virkelig ikke påta meg ansvaret for at andre ikke tror nok på sin gud til å kunne stå for det, ved å legge tilrette for en kulere Jesus! Makan!

(Forresten: jeg har ikke sagt her at jeg er ateist, altså, det krever jo også at man virkelig kan stå for det man mener på en mer aktiv måte).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.