|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Klassikerlesesirkel: Jane Eyre og Stormfulle høyderJeg irriterer meg grønn over Cathy og egotrippene hennes, like mye som jeg irriterer meg over Scarlett O'Hara og hennes egotripper. Men jammen griner jeg som en unge likevel.
|
|
|
#24 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Klassikerlesesirkel: Jane Eyre og Stormfulle høyderJeg leste Jane Eyre som barn, men har sett minst tre filmversjoner siden. Wuthering Heights har jeg lest i forrige århundrede, og ble mer facsinert av den. Jeg leser gjerne en eller begge på nytt, hvis ikke kan det hende jeg slenger meg med i diskusjonen likevel, selv med ikke helt fersk lesing innabords. Har noen forresten lest Wide Saragasso Sea? Jeg har lurt på det, men ikke kommet i gang.
|
|
|
|
#25 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klassikerlesesirkel: Jane Eyre og Stormfulle høyderjeg har begge to på kindle, så jeg er med. Må bare lese ut det nåværende fantasyrælet jeg holder på med.
|
|
|
#26 |
|
Textrovert
|
Sv: Klassikerlesesirkel: Jane Eyre og Stormfulle høyderOk, I'm in. Har nå funnet frem begge bøkene. Selv om det betyr at jeg må legge LOTR på is igjen. Oj, så synd.
|
|
|
#27 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Klassikerlesesirkel: Jane Eyre og Stormfulle høyder
Da er vi hvert fall enige om noe litteratur. Jeg sleit meg gjennom.
|
|
|
#28 |
|
Borte
|
Sv: Klassikerlesesirkel: Jane Eyre og Stormfulle høyderJeg er med og syns første februar høres veldig greit ut.
|
|
|
#29 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Klassikerlesesirkel: Jane Eyre og Stormfulle høyderJeg har begynt på Stromfulle høyder nå, siden jeg aldri har lest den ferdig. Jeg har en omnibus-utgave med både Jane Eyre, Wuthering Heights og The Tennant of Wildfell Hall, og den er tung å holde når man leser mest på sengen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klassikerlesesirkel: Jane Eyre og Stormfulle høyderKanskje ikke så dumt med noen årntlie klassikere i vintermørket. Og så kan jeg jo lese Thursday Next-serien en gang til etterpå, og se om jeg får med meg noen flere referanser. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Epikur
|
Sv: Klassikerlesesirkel: Jane Eyre og Stormfulle høyderLaster ned begge og blir med for en gangs skyld.
|
|
|
#32 |
|
kamerat
|
Sv: Klassikerlesesirkel: Jane Eyre og Stormfulle høyderGjett hvem som er dyyyypt oppslukt i Jane Eyre nå igjen. True love.
|
|
|
#33 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Klassikerlesesirkel: Jane Eyre og Stormfulle høyderJeg leste Jane Eyre |
|
|
|
|
|
#35 |
|
flisespikker
|
Sv: Klassikerlesesirkel: Jane Eyre og Stormfulle høyderJeg storkoser meg med å lese Jane Eyre sakte og i små porsjoner. Jeg tror aldri jeg har fått med meg før hvor skarp og tildels kvass og sarkastisk fortelleren/Jane er, hvor sterk personligheten hennes er, helt fra hun er liten jente, og jeg liker henne (og boken) bedre enn noensinne. Og så liker jeg Rochester primært fordi han evner å verdsette henne og se for en helt spesiell person hun er.
|
|
|
#36 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Ikke sant?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#37 |
|
kamerat
|
Sv: Klassikerlesesirkel: Jane Eyre og Stormfulle høyderJeg liker Wuthering Heights-folka litt bedre for hver gang, faktisk. Tror jeg. :fortsatt på barndomsskildringen, dog:
|
|
|
#38 |
|
Textrovert
|
Der ser du!
|
|
|
#39 |
|
kamerat
|
Sv: Klassikerlesesirkel: Jane Eyre og Stormfulle høyderJeg vet ikke helt, jeg, Divine, jeg har jo til og med begynt å like St. John Rivers litt med årene også, så det kan hende det ikke er positivt.
|
|
|
#40 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor mange ganger må man lese den for å komme dithen?
|
![]() |
|
|