Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva er en god vinterdyne?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-12, 00:46   #21
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er en god vinterdyne?

Aner ikke jeg. men har en dundyne som er 220 lang som jeg har hatt siden en gang på 90 tallet. Fortsatt er den super på vinterstid. Har blitt vasket mange ganger på ullvask og tromlet med tennisballer.
Den er fyllt med gåsedun og fjær. Bæreevne 10 står det på den.

Snoker litt her i tråden selv for tips for lillebror er en frysepinn og vil ha dundyne.

Gammel 09-12-12, 00:49   #22
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke hva slags dyne jeg har. Det vil si, jeg vet ikke hvilken sesong den er laget for. Noen som kan synse? Den er kjøpt på Madrassmesteren, kostet 2000 til halv pris, har en god bæreevne (husker ikke tallet), husker ikke innholdet, men det er ihvertfall gåsedun i den, den er relativt tykk selv om den er lett og funker like godt sommer som vinter. Jeg tror, men husker ikke, at den er fra Høie. Den er 220 cm lang. Hva har jeg?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 00:51   #23
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Dyner må være 220cm. Hvis man fryser må man kunne ha dynen oppunder halsen.

Jeg er 169 cm høy og synes strengt tatt 220 cm er litt for kort. Mannen er 192 og synes den er passe lang.

Gammel 09-12-12, 00:53   #24
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Du - er det ikke lagersalg borte ved Meny da? Har ikke de opphørssalg nå?

Hmm. Var denne fryktelig intern, eller er det dynesalg ved alle Meny nå?

Gammel 09-12-12, 00:54   #25
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Meny -du får så mye mer!

Gammel 09-12-12, 00:58   #26
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har forøvrig 2.20 lange gåsedundyner vi kjøpte på salg på en butikk som jeg tror heter Tornerose på Beggestua. Nydelige varme dyner som har holdt seg godt i ti år. Mener de kostet et par tusen hver på salg. Verdt hver krone.

Gammel 09-12-12, 01:57   #27
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Hun vet nok ved hvilken Meny jeg mener ja.

Gammel 09-12-12, 01:59   #28
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sommerdundyne også, den er florlett og tynn og likevel lun. Kostet drøyt 500 på halv pris. Mannen mener den kan brukes hele året, jeg kan nesten bruke vinterdyna hele året. Men bare nesten.

Gammel 09-12-12, 02:17   #29
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også sommerdundyne, men den kan absolutt ikke brukes hele året. Den er superlett og fluffy, og veldig sval og god. Jeg tror jeg bealte 11-1200 for den i sin tid. Verdt hver krone.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 02:26   #30
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tjukke supervarme dundyner som er 155x220 og de ekstra 15 cm i bredden er geniale. Dynene er fyllt med andedun og er nydelige å sove med. De er kjøpt i Tyskland.

Kjæresten har dundyner fra Høie kjøpt nå nylig. Mener han betalte ca 3000 pr stk, men er ikke sikker. De er også gode.

Jeg har sommerdundyner fra Kid til 300 kr stk. De funker veldig bra de korte ukene vi liksom har sommer.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 03:11   #31
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høyt ISO tall = god kvalitet på dun og bra bæreevne. Våre har ISO 12, mener vi betalte rundt 2.500,- pr dyne. Se også hvordan kanalene i dyna er sydd, irriterende med dundyner hvor all dunen ligger i bunnen hver morgen og må ristes opp til stadighet.

Vi bruker samme dyne året rundt, selv når det er tropenetter.

Gammel 09-12-12, 10:00   #32
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Dyner må være 220cm. Hvis man fryser må man kunne ha dynen oppunder halsen.

Det er veldig viktig ja! Jeg elsker den lange dyna mi.

Gammel 09-12-12, 11:23   #33
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss, har alle dundyner? Det har jeg aldri hatt. Høie fiberdyner her i huset.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 11:46   #34
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle har ikke dundyner, men jeg tipper jo det er de som har det som svarer på dundynespørsmål. Jeg har alltid dundyne og liker det klart best.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 13:15   #35
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jøss, har alle dundyner? Det har jeg aldri hatt. Høie fiberdyner her i huset.

Jeg har alltid sverget til dundyne og liker det mye bedre enn fiberdyner. Jeg tror heller ikke at alle har det og tror ikke at det er det eneste som er saliggjørende for alle heller, men som Fjonka sier: det er jo logisk at de som svarer i tråden har dundyne da.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 15:36   #36
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er jo veeeeldig spesielt å ikke ha dyndune, da. Men jeg kjenner en som kjenner en som ikke har dyndune, og han skal visstnok være veldig grei, assa.

Gammel 09-12-12, 23:30   #37
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte meg dundyne for noen år siden, ganske dyr sådan. (Husker ikke merket.) Jeg synes den er for tykk og stor og at den liksom blir liggende "oppå" meg og er vanskelig å få til å omslutte kroppen. Er faktisk ikke så forøyd.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 23:38   #38
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke dundyner og vi fryser aldri selv med vinduet oppe midt på vinteren. Tror vi har Høie fiberdyner.

Gammel 10-12-12, 03:26   #39
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tykt sengeteppe og et laken i et eller annet stoff som bare er helt fantastisk. og fryser ikke selv om jeg har ca 10-12 grader på soverommet. Dundyne hadde tatt knekken på meg.

Gammel 20-12-12, 03:02   #40
Gullak
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2012
Gullak har et hav av muligheter foran seg
Standard

Bruker selv en enkel sommerdun dyne fra Bergen dun. Som koster ca 500,- for 140x220.
Og på kaldere netter, så bruker jeg Antarktis også kalt Artic. Toppmodellen til Bergen Dun. Den ligger på ca 2000,- pr 140x220. Bæreevne 11. Og i denne er det brukt moskusdun. Dette er mye større og luftigere dun.

Her er noen tips ang kjøp av ny dyne:

Hvilken dyne skal jeg velge?

Det er viktig å ikke sove for varmt, eller for kaldt. Derfor skal du vurdere om du ofte fryser, eller om det alltid er for varmt under dynen.

Er det sommer eller vinter? Sover du med åpent vindu? Osv.

Deretter er det viktig at dynen er 30cm lengere enn deg, og minst 30cm bredere enn ditt brystmål.

Sover du med dobbeldyne, bør den være minst like bred som sengen din.
Bæreevnen på dynen angir kvaliteten, og dunenes evne til å isolere.

Jo høyere bæreevne, jo bedre kvalitet. Du kan derfor godt ha en dyne med en liten mengde dun, med høy bæreevne, som varmer mye bedre enn en dyne med lav bæreevne og en stor mengde fyll.

Håper dette hjalp noen!

Gullak er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.