|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er en god vinterdyne?Aner ikke jeg. men har en dundyne som er 220 lang som jeg har hatt siden en gang på 90 tallet. Fortsatt er den super på vinterstid. Har blitt vasket mange ganger på ullvask og tromlet med tennisballer.
|
|
|
|
#22 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hva er en god vinterdyne?Jeg vet ikke hva slags dyne jeg har. Det vil si, jeg vet ikke hvilken sesong den er laget for. Noen som kan synse? Den er kjøpt på Madrassmesteren, kostet 2000 til halv pris, har en god bæreevne (husker ikke tallet), husker ikke innholdet, men det er ihvertfall gåsedun i den, den er relativt tykk selv om den er lett og funker like godt sommer som vinter. Jeg tror, men husker ikke, at den er fra Høie. Den er 220 cm lang. Hva har jeg? |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hva er en god vinterdyne?
Jeg er 169 cm høy og synes strengt tatt 220 cm er litt for kort. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Trøtt
|
|
|
|
#28 |
|
maler
|
Sv: Hva er en god vinterdyne?Jeg har sommerdundyne også, den er florlett og tynn og likevel lun. Kostet drøyt 500 på halv pris. Mannen mener den kan brukes hele året, jeg kan nesten bruke vinterdyna hele året. Men bare nesten.
|
|
|
#29 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hva er en god vinterdyne?Jeg har også sommerdundyne, men den kan absolutt ikke brukes hele året. Den er superlett og fluffy, og veldig sval og god. Jeg tror jeg bealte 11-1200 for den i sin tid. Verdt hver krone. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Hva er en god vinterdyne?Jeg har tjukke supervarme dundyner som er 155x220 og de ekstra 15 cm i bredden er geniale. Dynene er fyllt med andedun og er nydelige å sove med. De er kjøpt i Tyskland. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hva er en god vinterdyne?Høyt ISO tall = god kvalitet på dun og bra bæreevne. Våre har ISO 12, mener vi betalte rundt 2.500,- pr dyne. Se også hvordan kanalene i dyna er sydd, irriterende med dundyner hvor all dunen ligger i bunnen hver morgen og må ristes opp til stadighet.
|
|
|
#32 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Det er veldig viktig ja! Jeg elsker den lange dyna mi.
|
|
|
|
#35 |
|
Bedreviter
|
Jeg har alltid sverget til dundyne og liker det mye bedre enn fiberdyner. Jeg tror heller ikke at alle har det og tror ikke at det er det eneste som er saliggjørende for alle heller, men som Fjonka sier: det er jo logisk at de som svarer i tråden har dundyne da. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hva er en god vinterdyne?Er jo veeeeldig spesielt å ikke ha dyndune, da.
|
|
|
#37 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva er en god vinterdyne?Jeg kjøpte meg dundyne for noen år siden, ganske dyr sådan. (Husker ikke merket.) Jeg synes den er for tykk og stor og at den liksom blir liggende "oppå" meg og er vanskelig å få til å omslutte kroppen. Er faktisk ikke så forøyd. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hva er en god vinterdyne?Vi har ikke dundyner og vi fryser aldri selv med vinduet oppe midt på vinteren. Tror vi har Høie fiberdyner.
|
|
|
|
#39 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hva er en god vinterdyne?Jeg har tykt sengeteppe og et laken i et eller annet stoff som bare er helt fantastisk.
|
|
|
#40 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2012
![]() |
Sv: Hva er en god vinterdyne?Bruker selv en enkel sommerdun dyne fra Bergen dun. Som koster ca 500,- for 140x220. |
|
|
|
![]() |
|
|