Sv: Klarer dere å bruke opp klær?
Hmm. Svarene her tyder ikke på at det er de samme som skriver her og i shoppingtråden (uten at jeg har sjekket det, altså). Jeg blir nemlig så overrasket over at det uttrykkes i denne tråden at man klarer å "bruke opp" klær og på den andre siden kjøper mange plagg for hver ny sesong (ref. shoppingtråden). Hvis jeg kjøper en god vinterjakke har jeg ikke brukt opp den etter hverken ett eller fem år, altså. Selvfølgelig avhengig av definisjonen av å bruke opp.
Definerer vi "bruke opp" forskjellig? Samvittigheten min klarer nemlig ikke å se en nuppete genser eller cardigan som oppbrukt, i og med at den er fullt funksjonell enda og gjerne kan ha nuppet allerede etter første vask, det er altså ikke snakk om noen reell slitasje. Men jeg ville jo vegre meg for å bruke den i de fleste sammenhenger, da.
Jeg har skjørt i skapet som er mange år gamle men bare brukt noen ganske få ganger. De vil aldri bli brukt opp, nå også fordi de aldri blir brukt fordi de er umoderne. I perspektivet vi forbruker altfor mye burde jeg antageligvis aldri ha kjøpt slikt, men har behov ved noen få anledninger.
|