Sv: Komplottet mot Snåsamannen
Ja, ja, jeg er iallfall en av dem som synes at det er imponerende at amatører uten MR-maskin klarer å lokalisere svultser i venstre lunge, jeg da. Han har vel, så vidt jeg har fått med meg, gjort slike ting flere ganger og for meg stiller sånt i en litt annen kategori enn ettellerannet medium som sier "Jeg ser at det bodde en dame med hvit kjole i dette huset for femti år siden..." Faktisk hadde jeg blitt imponert om en lege hadde klart å se nøyaktig hvor diverse vondter var lokalisert bare ved å se på meg også.
Jeg kan forresten gjerne være med på at Snåsamannen er en god amatør, for meg er det ikke viktig å bruke merkelapper som "synsk" og så lenge han ikke har påberopt seg evnen til å kurere AIDS hos verdens befolkning, skjønner jeg ikke helt hvorfor han ikke kan holde på med sitt? I motsetning til diverse andre kvakksalvere, reklamerer han ikke i lokalavisa om sine fortreffeligheter. Han har vel oppnådd mer suksess enn de fleste som bruker adskillig mer tid og kroner for å reklamere for virksomheten sin nettopp fordi han har et visst talent innen området.
|