|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
![]() ![]() |
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Pakkekalender hvor ett- og toåring må bytte på å åpne annenhver dag, men med hvert sitt innhold (de er ikke i stand til å dele f.eks en Schleich-kalv..).
|
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?De har fått henholdsvis lego friend og lego city adventskalender.
|
|
|
#63 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Mine får pakkekalender. Men siden jeg uansett hadde tenkt å kjøpe en del lego, og det ble billigere sånn, har jeg kjøpt to legokalendere som de får innholdet av, sammen med noen andre pakker. Snuppa er litt misunnelig på en venninne som får Lego Friends-kalender, så jeg gleder meg til å se ansiktet hennes når hun åpner første pakke på lørdag!
|
|
|
|
#65 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?
Det blir stas da, ja! Min gleder seg enormt til lego friends kalenderen. Den står allerede klar.
|
|
|
#66 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Ja, og de fikk velge selv. Pakkekalender har vi ikke, vil spare pakkeåpningen til julaften
|
|
|
#67 |
|
prøver å være tål***ig
|
Tipper de blir veldig glad for det!!
|
|
|
#68 |
|
Peppy!
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Sønnen min ville ha legokalender, og det får han. Min far har brodert en julekalender til ham, som jeg sliter med å ikke bruke. Han har brukt den kalenderen hvert år, og det kostet min far mange timer å sy den. Så han får den i tillegg til legokalenderen. Jeg henger på slike papirposer med plass til en liten gave. Og i stedet for gave får han et kort med en tekst jeg har skrevet på. Om alt fra julehistorier, bibelhistorie, vitenskap osv. Det begynte som en søt, ikke-materialistisk ide. Det viste seg å være fullstendig galskap, det er jo pokkernmeg et halvt årsverk å lage og pynte de hersens kortene. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Snupp: sjokoladekalender (de for 10kr) og hver lørdag og søndag får hun pakkekalender.
|
|
|
#70 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2012
![]() |
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Mine har kalender med små pakker som inneholder alt fra snoop ( i små dagsporsjoner som for eksempel en drops eller sjokoladebit) til små leker eller andre små gaver som for eksempel hårspenner eller blyant.
|
|
|
#71 |
|
Er frisk!
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Vi har aktivitetskalender felles for hele familien. Der står det baking, sending av julekort, rydde og pynte rommene, kakao til kveldsmat, osv.
|
|
|
|
#72 |
|
her skal det bli liv
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Kjøpte tidlig en 25pk småbiler på BR jeg tenkte bruke til pakkekalender. Så den blir det bilkalender av.
|
|
|
#73 |
|
Fortynnet
|
Der fikk jeg en ide ja. Her kan jo vasking, støvsuging, klesbretting og søppeltømming få sin egen kalender. Juhu, tolvte desember og du fikk skifte på sengene! |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender? |
|
|
|
|
|
#76 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Jentene har hver sin pakkekalender med smågaver og litt godteri. Jeg koser meg med å forberede kalendere til de og kommer nok til å gjøre det til de flytter hjemmefra og vel så det
|
|
|
#77 |
|
Off the map.
|
Samma her. Vi er late, og ungene gleder seg til legokalender. Works for me.
|
|
|
#78 |
|
Borte
|
Det var virkelig en strålende aktivitetskalenderidé! Er det OK om jeg stjeler den?
|
|
|
#79 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Vi hadde alltid pakkekalender da jeg var liten, og det gikk bra med meg. :datapunkt: (Søsknene mine også for øvrig. :flere datapunkter: )
|
|
|
#80 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Mine får kjøpekalendere - en Littlest Pet Shop og en Kinderegg. De har valgt selv, de har en mamma som ikke er glad i dem stakkars. |
|
|
|
![]() |
|
|