Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Snart bikinitid!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-07, 18:13   #31
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart bikinitid!

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Så jeg vil våge å påstå at du tar feil, om du har jobbet aldri så mye i undertøysbutikk . Dvs, du sier jo egentlig det samme som meg - det er fasongen og størrelsen på puppene som betyr noe. For en med små pupper vil jo det være målet rundt som teller, men for alle oss som har pupper som ikke er to små kuler midt foran, så er det direkte missvisende å ta utgangspunkt i vidden rundt. Ref meg som er 81 rundt, men bruker 70.

Eh, var det ikke akkurat det jeg sa da? Hvor mener du at jeg tar feil? Siterer meg selv:

Sitat:

Man må jo prøve seg fram og finne ut hva som passer, men sånn i teorien skulle du nok da brukt 80 rundt. Det viser seg likevel i praksis at en 75 D vanligvis er lengre rundt enn en 75 A, så en som bruker stor cup går ofte ned i størrelsen rundt, i forhold til det som målet egentlig er.

I teorien tilsvarer størrelsen antall centimeter (i følge de som produserer BH-ene, for det er de som sier dette, ikke jeg eller butikken jeg jobbet i), men i praksis , etter min erfaring, blir de mye lengre rundt enn hva størrelsen tilsier når cupen blir stor. Var det ikke det du mente? Eller mente du at jeg tar feil i at produsentene oppgir disse tallene som cm målt rundt bysten? Jeg for min del har aldri brukt disse målene når jeg har anbefalt BH-er til folk. Etter en stund blir man god på øyemål. Men har jeg vært veldig i tvil har jeg målt for å ha noe å gå ut ifra. Og justert det deretter (for små cup-størrelser stemmer det ofte). I tillegg til disse reglene om mål (som kom fra leverandøren) lærte vi at det viktigste av alt er at kunden tar seg god tid til å prøve for å finne den riktige BH-en, og ikke stoler på målene, selv om man vet hvilken størrelse man bruker (selv to BH-er i samme størrelse men av forskjellig merke kan være helt ulike, den ene kan passe perfekt og den andre kan være helt håpløs).

Her er første og beste google-resultat: http://www.gilbertshop.no/include/de...ticle&Key=7541

Sist redigert av My : 17-04-07 kl 18:24.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.