Sv: Velkommen til Prosecco/drensvann-fest hos Knerten julen 2012
Kjære, kjære Knerten.
La meg si dette enkelt. Jeg vil være alene hjemme sammen med Mannen i julepyntet hytte i år. For å få til dette trenger jeg at du tar kontakt og blir kjent med hans familie, slik at du på en enkel måte kan invitere de til deg, uten at de skjønner at det er min plan i utgangspunktet. Det kommer ikke til å kreve så mye av deg, du trenger bare sette deg godt inn i disse temaene:
- Samtidsmusikk, og all politikk som omhandler dette
- Komponistforeningens arbeid
- Samtidsoperaer fra 1965 til i dag
- Samtidspoesi
- Unge, lovende forfattere som ikke ennå er oppdaget av folkedypet. (Jeg tror kanskje du bør bli kjent med noen av disse også. Det krever ikke mer enn at du stiller opp på en par, tre, fire, fem lyrikkopplesninger i støvete, helsefarlige leiligheter i Oslo.)
- Samferdselspolitikk på vestlandet
Husk at det ikke er noen god strategi å kritisere noe som helst som kan skrives med "samtids-" foran, bortsett fra de komponistene man ikke har sansen for. Disse kommer du fort til å skjønne hvem er.
Som et ekstra lite krydder i denne samlingen kunstnersjeler kommer da også svigermors kjæreste. Han er fremmedfiendtlig, liker ikke homofile, og synes det er veldig gøy å komme med kommentarer om kvinners kroppsfasong. Du må for all del ikke reagere på disse med noe annet enn en vennlig latter.
Kult om du gidder å stikke oppom hytta vår og fyre opp i ovnene og pynte litt og sette igjen kaker og mat og vin også, okei?
Tusen takk!
- Maverick
|