|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Soningsforhold, ABB vs Moland & FrenchDet ABB kommer med er jo helt på tryne. Gutta i Kongo skal jeg la være å kommentere. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Soningsforhold, ABB vs Moland & Frenchhttp://www.bt.no/nyheter/utenriks/Kj...l-2793188.html |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Soningsforhold, ABB vs Moland & French
Det er en annen ting jeg ikke klarer å forstå, hvorfor skal nordmenn ha bedre soningsforhold i utlandet enn det innbyggerne av landet har? Har nordmenn høyere verdi enn andre? |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Soningsforhold, ABB vs Moland & FrenchJeg mener at ABB har rett til å klage da dette er en del av det norske rettssystemet. Jeg er enig med Fluke med flere at ABB ikke bør få spalteplass for klage på soningsforhold. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ser lyst på livet
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Soningsforhold, ABB vs Moland&French
|
|
|
#29 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Jupp.
|
|
|
#30 |
|
|
Indeed. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
|
|
|
#32 |
|
Pauset
|
Sv: Soningsforhold, ABB vs Moland & FrenchRettsaken mot Moland og French virket om som en vits. Skjønner ikke helt at man kan kalle det en rettferdig rettsgang? Jeg er ikke enig i logikken "er du med på leken, får du tåle steken" (eller hva det nå heter..). Men man burde grundig vurdere om man ønsker oppholde seg i et land med et rettsystem med et frynsete rykte. Men syntes fortsatt at vi burde få de hjem, så lenge rettssaken deres ikke får en skikkelig gjennomgang på en OK måte der de er. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
can-jur
|
Sv: Soningsforhold, ABB vs Moland & FrenchJeg synes i utgangspunktet vi bruker for mye ressurser på redde nordmenn som har driti seg ut i utlandet. Dersom man faktisk bare må reise til land uten rettssikkerhet og som ikke er spesielt opptatt av menneskerettigheter så får det være en del av risikovurderingen.
|
|
|
|
#34 |
|
Klar
|
Enig! |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Soningsforhold, ABB vs Moland & FrenchHvorvidt fanger utveksles kommer som regel helt ann på hvilke nasjoner Norge har fangeutvekslingsavtaler med.
|
|
|
#36 |
|
Metallica!!
|
Sv: Soningsforhold, ABB vs Moland & FrenchFrench og Moland er to idioter som kan takke seg selv for at de sitter der de sitter, samme med ABB. Drar man til kongo for å leke soldater så får man ta konsekvensene av det, jeg kan ikke se hvorfor den norske stat skal bruke penger på å få dem til Norge.
|
|
|
#37 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg synes det er så pussig når folk skriver at vi må få dem hjem, som om Norge bestemmer noe som helst i Kongo.
|
|
|
#38 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Soningsforhold, ABB vs Moland & FrenchDet maa da gaa an aa faa i stand en utvekslingsavtale med Kongo? ABB mot Pompel & Pilt? Se, det er noe norske myndigheter ikke har proevd men burde. I'd be all for that!
|
|
|
|
#40 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
![]() |
Se der er et forslag jeg kan like Ulvefar