Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Alt ein ikkje treng til jul ...

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-12, 23:14   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt ein ikkje treng til jul ...

Jeg hører i hvert fall ikke hjemme i denne dumme, teite tråden.

Jeg har forresten dopapir med nisser og snømenn på. Hver jul!

Gammel 15-11-12, 23:16   #22
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Her settes julepynten frem gradvis gjennom adventstiden. Begynner gjerne med å henge opp litt lys ute, syns det er så koselig i mørketida. Julepynten vår er en salig blanding av innkjøpt og hjemmelaget i alle mulige varianter, og følger overhodet ingen trender. Legger på juleduker og sånn når det begynner å nærme seg. Mulig jeg henger opp julegardiner i stua, har ikke bestemt meg ennå.

Juletreet pyntes av ungene lille julaften, og der gjelder virkelig ikke "less is more". Jeg får litt kløe av sånne perfekte, fargekoordinerte juletrær (typ kun røde epler, kun sølv, etc.). Det er ikke jul for oss.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 23:21   #23
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 23:22   #24
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Åh, det er så vakkert!

Nei, altså, klart det er mye man ikke trenger.. Men jeg hadde definitivt hatt mer enn vi har nå, hadde vi hatt hus og mer lagringsplass. Jeg skjønner greia med spaden jeg, den skal stå mest til pynt, ute. Ikke at jeg ville hatt den selv, lyslykter holder i massevis.
Og fargekoordinerte juletrær er de fineste.

Gammel 15-11-12, 23:26   #25
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Man får nok en kjedelig jul uten en donisse.

Gammel 15-11-12, 23:27   #26
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Men jule-Lambien min får du aldri!

Gammel 15-11-12, 23:35   #27
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Nå vet jeg i det minste hva jeg ikke ønsker meg.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 00:25   #28
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Man får nok en kjedelig jul uten en donisse.

Så man gjør fra seg... i ansiktet til nissen?

Gammel 16-11-12, 00:37   #29
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Så man gjør fra seg... i ansiktet til nissen?

Må jo løfte opp nissen før man setter i gang da. Stakkars nissen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 00:50   #30
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Åh, du store! Og så med dopapir som pipe!!

Gammel 16-11-12, 00:56   #31
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

"Sit on my face and tell me that you love me ..." :traller:

Den donissen er virkelig noe av det fjerneste jeg har sett. Det er mulig jeg hadde blitt litteganne redd, faktisk, om jeg kom hjem til noen som hadde en sånn.

Gammel 16-11-12, 01:01   #32
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Den do-nissen var så fæl at den nesten er kul, jeg hadde glatt pynta på badet med en sånn

Var innom Åhlens i dag, de hadde pappegg, sånne man normalt kjøper til påske og fyller med snop, med julemotiv. Det ble litt for snålt for meg, foretrekker julestrømpe. Eller har påskeharen blitt forvirret etter en affære med et eller flere av julenissens reinsdyr?

Gammel 16-11-12, 06:41   #33
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg har et juleservise, litt mindre påfallende enn disse:

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 06:42   #34
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Og så tenner jeg mye lys, men litt mindre påfallende enn disse:

(Og så mistenker jeg at en annen tråd her inne til å få meg til å synes at disse lysene var så veldig påfallende. )

Gammel 16-11-12, 06:48   #35
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Som barn var jeg alltid fascinert over slike kuler man kunne riste snø i. Men de var da langt mindre?

Gammel 16-11-12, 06:51   #36
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Og så tror jeg kanskje at jeg dropper bestillingen av slike julekuler med bilder av meg og mannen:

Gammel 16-11-12, 06:54   #37
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Og så er jeg kanskje ikke helt der ennå når det kommer til julepynt:

Gammel 16-11-12, 09:25   #38
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Enig!!
Og så er jeg glad for at jeg ikke bor hos mange av dere i juletia. Og så kan dere være SJELEGLAD for at dere ikke bor hos meg. Dere hadde fått åndenød og klaustrofobi.

Gammel 16-11-12, 09:41   #39
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Og dette må jo være den ultimate julekoppen!

Lysene på treet får farge når koppen fylles med varm drikke.

Hvor? Ungene ville ha elsket sånne til å drikke kakao av på alle juledagsfrokostene.

Meissa, den julenissedoen var virkelig fæl. I motsetning til en del av det andre stæsjet her som ble latterlig.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 09:56   #40
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Her var det mange ideer til julegaver til de som har alt!

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.