Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takk for meg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-12, 11:00   #681
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Det nye forumet () må også ha en regel at man må ha møtt noen av eksisterende medlemmer.

Bare sånn til info - jeg vet ingenting om noe nytt forum. Siden noen ser ut til å tro det. Jeg bare fjaste. Som det ble fjast om i går, ift underforum etc. Jeg trodde nytt forum bare var tull. Men jeg har tydeligvis gått glipp av noe.

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Nessie : 13-11-12 kl 11:13.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 13-11-12, 11:06   #682
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg likte den utstengte brukeren kjempegodt - uten at jeg på noen som helst måte kjente henne. Jeg kjenner ikke til konflikten i det hele tatt, og velger å holde meg helt utenfor den. Jeg kjenner likevel at sånn tulling der man implisitt snakker om den som ikke er her på en nedlatende måte, det er ikke jeg sånn kjempefan av egentlig. Fjasing og tulling er ikke alltid bare det, og jeg får på følelsen av at det ikke bare er det her. Dette her må definitivt være en av de minst verdifulle trådene som ligger åpent på FP og som kan googles.

Helt enig! Dette gir meg en skikkelig ekkel følelse av mobbing og har definitivt ikke bedret synet mitt på deler av forumet for å si det sånn.

Sist redigert av torsk : 13-11-12 kl 11:18.
Gammel 13-11-12, 11:07   #683
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Helt enig! Det gir meg en skikkelig ekkel følelse av mobbing og definitivt ikke bedret synet mitt på deler av forumet for å si det sånn.

Hvor er mobbingen?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 13-11-12, 11:17   #684
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har endret et par innlegg i denne tråden fra 09:42 og utover, hvor jeg har fjernet omtale av den utestengte brukerens tidligere nick. Brukeren har tidligere bedt oss fjerne bruk av nicket fra informasjonstråden om utestengning, så vi går ut fra at å unngå direkte identifisering er ønskelig videre også.

Moderatorisk hilsen torsk.

Gammel 13-11-12, 11:23   #685
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

For en tråd!
Dette har vært en av de mest innholdsrike trådene jeg har vært borti, ikke bare ble den stadig lengre etterhvert som jeg leste i den (trodde aldri at jeg skulle komme til siste innlegg) men jeg har lært mye underveis.
Jeg har lært om tap: Adjø sjuggerpløm, trist å se deg dra.
Jeg har lært at jeg ikke bryr meg om å skrive TM med kule bokstaver (men nå kan jeg det likevel)
Jeg har lært at folk har ikke peiling på julebrus for alle på sørlandet vet at CB sin er best!
Og jeg har lært at jeg må skrive et innlegg for å se hvor langt unna Mayflowerfolka som jeg var. Herremin jeg er så ny at jeg kom sikkert i en 747..

lucifine er ikke aktiv  
Gammel 13-11-12, 11:24   #686
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

1385 er jeg.. Det er et godt stykke unna Mayflowere ja, men ikke så ille som jeg trodde. Kanskje jeg kom sammen med Wright brødrene?

lucifine er ikke aktiv  
Gammel 13-11-12, 11:32   #687
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg likte brukeren som er utestengt kjempegodt - uten at jeg på noen som helst måte kjente henne. Jeg kjenner ikke til konflikten i det hele tatt, og velger å holde meg helt utenfor den. Jeg kjenner likevel at sånn tulling der man implisitt snakker om den som ikke er her på en nedlatende måte, det er ikke jeg sånn kjempefan av egentlig. Fjasing og tulling er ikke alltid bare det, og jeg får på følelsen av at det ikke bare er det her. Dette her må definitivt være en av de minst verdifulle trådene som ligger åpent på FP og som kan googles.

Får ikke prikket deg Darth, men helt enig med deg. Får litt vond smak i munnen. Den nedlatende tonen gjelder ikke bare ovenfor den utestengte brukeren, men også ovenfor de som støtter denne og stiller spørsmålstegn ved hvordan denne prosessen er gjennomført.

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv  
Gammel 13-11-12, 11:38   #688
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koko, her.

Får ikke prikket deg Darth, men helt enig med deg. Får litt vond smak i munnen. Den nedlatende tonen gjelder ikke bare ovenfor den utestengte brukeren, men også ovenfor de som støtter denne og stiller spørsmålstegn ved hvordan denne prosessen er gjennomført.

Jeg syns det harseleres med hele forumet, jeg. Vi prøver å komme videre, og gjør narr av selve forumtilværelsen, av hvordan FP ble opprettet og av forumkrangling og avsporing og fjasing. Skikkelig metatråd. Er det fjasing med "nytt forum" du syns er nedlatende? Jeg syns det er morsomt at historien gjentar seg på sett og vis, og så fleiper vi med hverandre, ikke bare med "de som støtter" den utestengte, de fleste gir jo uttrykk for at en sak sikkert har flere sider enn det som blir presentert av de som er direkte part i saken. Som m^2 sier, så går det an å ha to tanker i hodet samtidig, og det tror jeg de fleste har. (Og så begynner de to tankene å fleipe med hverandre, og så har du det gående.)

Gammel 13-11-12, 11:43   #689
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg føler ikke at det er noen nedlatende tone her ovenfor noen (ikke nicket) egentlig. Men jeg tror at mange er litt lei av hele saken.
Oppsummert:
Utestengt bruker (A) er (u)venner med moderator (B). Det deles informasjon som A mener B har fått vite gjennom sin rolle som moderator. B sier at informasjonen kommer fra RL og ikke forum. Forumledelsen sier de ikke mener det er gjort noe overtramp av rollen som moderator, men innrømmer at saken kanskje ikke har vært håndtert optimal. Saken kan ikke diskuteres offentlig, fordi alle (meg inkludert) ikke kan få all informasjon.
At noen (fortsatt ikke nicket) føler seg forbigått, trakket på og er uenig med det som har blitt gjort. Javel. Jeg forstår det. Men jeg kan da ikke se at noen bevisst mobber eller trakasserer andre her. Man har bare gått lei av å diskutere en sak man ikke kan diskutere. Jeg liker den utestengte brukeren godt, jeg liker sikkert moderatoren godt også, jeg aner ikke hvem det er, men alle som er oppført som moderatorer på listen anser jeg som greie forumdeltagere. Jeg liker FP, jeg liker motsetningene, jeg liker diskusjonene. Jeg liker at man prøver å snu en kjip og surmaget tråd til fjas og moro.

Mex er ikke aktiv  
Gammel 13-11-12, 11:44   #690
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg syns det harseleres med hele forumet, jeg. Vi prøver å komme videre, og gjør narr av selve forumtilværelsen, av hvordan FP ble opprettet og av forumkrangling og avsporing og fjasing. Skikkelig metatråd. Er det fjasing med "nytt forum" du syns er nedlatende? Jeg syns det er morsomt at historien gjentar seg på sett og vis, og så fleiper vi med hverandre, ikke bare med "de som støtter" den utestengte, de fleste gir jo uttrykk for at en sak sikkert har flere sider enn det som blir presentert av de som er direkte part i saken. Som m^2 sier, så går det an å ha to tanker i hodet samtidig, og det tror jeg de fleste har. (Og så begynner de to tankene å fleipe med hverandre, og så har du det gående.)

Jeg synes egentlig den nedlatende tonen har vært gjeldene i flere av trådene som har omhandlet utestengt bruker og de som har valgt å takke for seg som et resultat av dette. Og de som har forsøkt å få en klarhet i hva som faktisk har skjedd.

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv  
Gammel 13-11-12, 11:46   #691
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Som sylfersk FPer er jeg høyst ukvalifisert til å mene noe her, men likevel, det Mex sier ! Og Sveits.

Gammel 13-11-12, 11:48   #692
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Prikket for deg jeg.

Helt enig i det du, Darth og Avatar skriver. Jeg satt i går kveld og leste og fikk en vond smak i munnen etterhvert som tråden utviklet seg.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 13-11-12, 11:50   #693
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg trodde nytt forum bare var tull. Men jeg har tydeligvis gått glipp av noe.

Det har du, det står jo her:

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Ja, det finnes et "nytt" forum. Ja, det er litt småkaos der inne nå i oppstartfasen. Ja, det er lukket. Ja, alle er - foreløpig- admin. og modder. Ja, det er lite, og ikke tenkt på som en konkurrent til FP. Nei, det drives ikke utvelgelse utifra denne tråden, men det er på bakgrunn av vennskap og anbefalinger. Og nei, det finnes ingen kule underforum ala "Strutsens strikkehjørne".

Men se hva det egentlig står når det leses med mine nyinnkjøpte vrangbriller!

Heretter skal jeg lese alt på forumet med disse, det er bare sånn man får vite hva som foregår.

Gammel 13-11-12, 11:50   #694
Callisto

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Jeg føler ikke at det er noen nedlatende tone her ovenfor noen (ikke nicket) egentlig. Men jeg tror at mange er litt lei av hele saken.
Oppsummert:
Utestengt bruker (A) er (u)venner med moderator (B). Det deles informasjon som A mener B har fått vite gjennom sin rolle som moderator. B sier at informasjonen kommer fra RL og ikke forum. Forumledelsen sier de ikke mener det er gjort noe overtramp av rollen som moderator, men innrømmer at saken kanskje ikke har vært håndtert optimal. Saken kan ikke diskuteres offentlig, fordi alle (meg inkludert) ikke kan få all informasjon.
At noen (fortsatt ikke nicket) føler seg forbigått, trakket på og er uenig med det som har blitt gjort. Javel. Jeg forstår det. Men jeg kan da ikke se at noen bevisst mobber eller trakasserer andre her. Man har bare gått lei av å diskutere en sak man ikke kan diskutere. Jeg liker den utestengte brukeren godt, jeg liker sikkert moderatoren godt også, jeg aner ikke hvem det er, men alle som er oppført som moderatorer på listen anser jeg som greie forumdeltagere. Jeg liker FP, jeg liker motsetningene, jeg liker diskusjonene. Jeg liker at man prøver å snu en kjip og surmaget tråd til fjas og moro.

Veldig enig!

Gammel 13-11-12, 11:50   #695
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes egentlig den nedlatende tonen har vært gjeldene i flere av trådene som har omhandlet utestengt bruker og de som har valgt å takke for seg som et resultat av dette. Og de som har forsøkt å få en klarhet i hva som faktisk har skjedd.

Litt av problemet er jo at det er umulig å få klarhet. Fordi det er en 3.person innblandet her, og da blir det litt sånn halveis det hele. Og litt mitt ord mot ditt. Så jeg tror på en måte at uansett hvor mye man hadde diskutert dette, så ville vi aldri kommet i «mål» informasjonsmessig. Og dette har jo gått igjen i flere tråder, og de fleste trådene har gått over i fjas til slutt. For det er liksom ikke et svar å sette to strek under.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 13-11-12, 11:55   #696
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Aj låvv tåtti.

Gammel 13-11-12, 11:57   #697
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fjasingen er et forsøk på, nok en gang, å gå videre med normal forumbruk. Ikke latterliggjøring av de som velger å forlate forumet. Iallefall for min del. Saken står som den står og det blir ingen annen løsning. Det tjener ikke til noe å riste og rive i forumet i uke etter uke, det er som det er.

Også er det jo unektelig noen likheter mellom denne situasjonen og den som oppsto da FP startet opp i 2006. Det er jo litt morsomt å harselere over seg selv i forhold til det.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 13-11-12, 11:59   #698
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes vi burde få lov til å gå videre nå, med god margin. Jeg er møkk piss drittlei. Som moderator og privatbruker.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 13-11-12, 12:01   #699
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Fjasingen er et forsøk på, nok en gang, å gå videre med normal forumbruk. Ikke latterliggjøring av de som velger å forlate forumet. Iallefall for min del. Saken står som den står og det blir ingen annen løsning. Det tjener ikke til noe å riste og rive i forumet i uke etter uke, det er som det er.

Også er det jo unektelig noen likheter mellom denne situasjonen og den som oppsto da FP startet opp i 2006. Det er jo litt morsomt å harselere over seg selv i forhold til det.

Fjasingen er det aller, aller besteste med FP. Det har aldri vært nedlatende, og er det ikke nå heller.

Gammel 13-11-12, 12:05   #700
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Hvis man finner denne tråden nedlatende, så kan jeg ikke skjønne annet at man føler på noen mindreverdskomplekser, eller har litt tungt for å skjønne at det at folk ikke legger seg flate for beskyldninger, ikke betyr at de er arrogante eller ignorante, bare at de er i stand til å stå for det de mener.

Nå, derimot,var jeg nedlatende. See?

Cuyahoga er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.