|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Er frisk!
|
Sv: Kjøre til Italia og bo i Italia. Trenger forslag og tipsVi kjører Sverige hjem igjen fordi vi ikke vil være bundet - men det går helt sikkert fint å ha en fast dato å forholde seg til også!
|
|
|
|
#22 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøre til Italia og bo i Italia. Trenger forslag og tips
Takk. Sverige er ikke aktuelt for oss siddiser, det tok 10 timer å kjøre fra Gøteborg til Stavanger i sommer. Jeg liker tanken på å være uavhengig, men det går vel an å ha et fast hjemreisetidspunkt også. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøre til Italia og bo i Italia. Trenger forslag og tipsVi kjørte til Italia i sommer. Jeg var i utgangspunktet veldig skeptisk, men for en tur! Vi skal gjøre det igjen til sommeren. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Kontrollfrik
Sv: Kjøre til Italia og bo i Italia. Trenger forslag og tipsTuuusen takk, Nuppa! Sjekket på kartet. Bregens virker ideelt, da kan man oppleve både Østerrike, Liechtenstein og Sveits. Har du noe imot å skrive nøyaktig hvilke veier dere tok fra Hildesheim til Bregens og spesielt gjennom Sveits? Vil nødig gå glipp av vakker natur! Hvor i Italia bodde dere? Anbefaling? |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Superduperaktiv
Sv: Kjøre til Italia og bo i Italia. Trenger forslag og tipsJa, Bregens kan jeg virkelig anbefale. Dersom dere drar siste helgen i juni som vi gjorde i fjor, er det en festival på gang (type voksent publikum, tror det egentlig er en operafestival). Vi merket ikke noe til musikken, men hele strandpromenaden hadde diverse boder med ulike typer mat man kunne smake på, masse boder med krimskramset man vanligvis ser, men også flere lokale smykkekunsnere osv. Noe livemusikk, gjøglere på gata osv. Ungene husker fortsatt kvelden der om magisk. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Superduperaktiv
Sv: Kjøre til Italia og bo i Italia. Trenger forslag og tipsVi bodde i en liten søvnig by på Italias vestkyst, like ved sinqueterre, men det er ingen bassengmuligheter der. Til gjengjeld bodde vi rett ved sjøen. Men det er nok litt stille der for større unger. Men det er jo masse bra. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Kontrollfrik
Sv: Kjøre til Italia og bo i Italia. Trenger forslag og tipsHjertelig takk! |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2012
![]() |
Sv: Kjøre til Italia og bo i Italia. Trenger forslag og tipsVi kjørte til Østerrike og etter hvert videre til Italia i fjor. Tok båten fra Kristiansand til Hirtshals. Kjørte gjennom Danmark til Hamburg. Tok biltoget over natten til München. Resten kjørte vi. Hvis dere skal til Adriakysten kan jeg anbefale Grado eller Caorle. Begge har koselige gamle bysentrum med handlegate og koselige restauranter. De Har turistinformasjon flere steder når du kommer til byen. Vi fikk en liste med hoteller som hadde plass og så kjørte vi til vi fant en vi likte rett ved stranden.
|
|
|
#29 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2012
![]() |
Sv: Kjøre til Italia og bo i Italia. Trenger forslag og tipsHvis dere skal til Venezia er det forresten best å kjøre München- Salzburg- Villach- Udine- Venezia. Da kjører dere gjennom Kärnten. Veldig koselig, mange innsjøer med badetemperatur og fine fjell
|
|
|
#30 |
|
Kontrollfrik
Sv: Kjøre til Italia og bo i Italia. Trenger forslag og tipsTakk! |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Kjøre til Italia og bo i Italia. Trenger forslag og tipsSembo har kanskje noen tips til veier å kjøre (ruter) og steder å overnatte mener jeg å ha lest der.
|
|
|
|
#32 |
|
Kontrollfrik
Sv: Kjøre til Italia og bo i Italia. Trenger forslag og tipsBiltoget er steikdyrt, ja. Og går på teite tider. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Passiv
|
Sv: Kjøre til Italia og bo i Italia. Trenger forslag og tipsFor mange år siden kjørte jeg og en kompis fra München via Østerrike til Italia. Jeg husker omtrent ingen navn på veier eller steder lenger, men jeg husker opplevelser og at det var en kjempefin ferie. Kunne gjerne gjort det igjen! |
|
|
|
#34 |
|
Kontrollfrik
Sv: Kjøre til Italia og bo i Italia. Trenger forslag og tipsBle veldig fascinert av Nuppas beskrivelser og ser for oss enten å kjøre til vest i Nord-Italia gjennom Sveits og innom Liechtenstein, eller å ta turen mot øst i nord-Italia gjennom Østerrike. Vet ikke hvilken vei som er finest, og mannen mener uansett at det kommer an på hvor i Italia vi sksl. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Kjøre til Italia og bo i Italia. Trenger forslag og tipsHvis man kommer ned Brenner-passet så er det jo naturlig å starte ved Gardasjøen. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Kontrollfrik
Jepp. Men er usikker på om jeg vil kjøre Brennerpasset. Er det fint der? Går det kun gjennom Østerrike? Vi vil gjerne til Garda, og gjerne Maggiore eller Como. Men også til kysten. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Jeg har kjørt Brenner-passet for hundre år siden. Jeg husker ikke om jeg synes at selve passet var fint, men det var spenndene å kjøre gjennom tunellene som man kunne se ut av. Østerrike er jo kjempefint! Det går jo an å kjøre en annen vei hjem? |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Kontrollfrik
Sv: Kjøre til Italia og bo i Italia. Trenger forslag og tipsTusen takk! Tenkte å ta ulik rute opp og ned, ja. Kanskje via Sveits ned og mot Torino, og via Østerrike hjem, ved venezia? |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Sv: Kjøre til Italia og bo i Italia. Trenger forslag og tipsBegge sider av Gardasjøen er fine altså, men det er bedre veier på øst-siden. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Kontrollfrik
Sv: Kjøre til Italia og bo i Italia. Trenger forslag og tipsTips til fine steder å leie i Genova-området? |
|
|
|
![]() |
|
|