Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takk for meg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-12, 20:46   #321
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hvor har du det i fra? For det stemmer ikke her på FP, det er en veldig omfattende prosess å slette innleggene til en bruker, selv for oss moderatorer.

Er du sikker på dette? Er det ikke en innstilling der inne et sted hvor det bare er å krysse av et sted eller to?

Gammel 12-11-12, 20:46   #322
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mobbingen og hetsingen er det virkelig ikke forumledelsen som har stått for her. Dette gjør meg kvalm.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 20:47   #323
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drammeprinsen, her.

Nei, det visste hun ikke.

Jo det gjorde hun. Hun skrev selv i flere innlegg at hun var advart og at utestengelse kunne skje.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 20:48   #324
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg lurer litt, er det slik å forstå at forumledelsen avkrefter at informasjon om brukere har blitt spredd her inne på FP, men at de ikke kan utelukke/benekte at informasjonen har blitt gitt privat og dermed ville ikke forumledelsen blande seg?

Jeg referer til noe som ble sagt i et tidligere innlegg her, skal finne det igjen.

Gammel 12-11-12, 20:48   #325
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Siste innlegg fra meg på dette forumet ever (ja, jeg vet jeg har sagt takk for meg, men jeg har ryddet, men nå byr det meg imot å være her) : Det er lett å drive med hersketeknikker når man sitter som en gjeng superbrukere. Det har vært brukt mye tid og krefter på å bedrive karakterdrap på den utestengte brukeren. Det har blitt brukt latterliggjøring, hinting og nedlatende karakteristikker fra forumledelsens side. Det er med nedlatende mine gjort rede for bilder som brukeren har lagt igjen. Det har vært brukt en forumledelsesjustis jeg faen ikke trodde var mulig fra folk jeg alltid har oppfattet som oppegående og smarte mennesker (Ikke Skilpadda, du har vært forholdsvis saklig). Dette har fra forumledelsens side gått langt over streken for hva jeg anser som normal anstendig oppførsel.

Jeg forstår det sånn at dere som "kom med Mayflower" føler dere hevet et godt stykke over bermen her inne. Jeg ser dette og noterer meg at det er sånn. Jeg anmoder herved om at Admin fjerner meg som bruker ASAP. Jeg kommer til å bruke tiden til dette skjer til å slette hvert jævla innlnegg jeg noensinne har lagt igjen her. Dette gjør jeg til opplysning kun for å ødelegge tråder, og gjøre googletreffene dårligere.

Karakterdrap? Virkelig?

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 20:49   #326
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Siden du siterer meg siterer jeg deg tilbake, for å illustrere akkurat det jeg prøvde å få frem i mitt innlegg. Hvorfor skriver du det der? Det har skjedd én gang at en bruker er utestengt! Én gang på seks år! Du formulerer deg her som om vi blir kraftig sensurert. Og det er jo rett og slett ikke tilfelle. Det er helt uavhengig av hva jeg vet og ikke vet om konflikten. Misstemningen, surmulingen, paranoiaen. Det er fullstendig unødvendig. Se for deg en arbeidsplass, hvor noen av dine kollegaer er fly forbanna på sjefen. Er det da ålreit å sitte i kantinen og fyre opp kollegaer, komme med kontinuerlige stikk, og generelt sørge for et dårlig miljø? Eller er det mer fair å tenke at, alright, her trives jeg ikke. Dette kan være riktig for noen, men ikke for meg. Da finner jeg meg noe annet å bruke tiden på.

Hvis en mellomleder bryter reglene, og sjefen driter i at det er brutt noen regler og heller ber varsleren dra til helvete, så ja ... da kan varsleren slenge dritt i kantina.

Gammel 12-11-12, 20:51   #327
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siste innlegg fra meg på dette forumet ever (ja, jeg vet jeg har sagt takk for meg, men jeg har ryddet, men nå byr det meg imot å være her) : Det er lett å drive med hersketeknikker når man sitter som en gjeng superbrukere. Det har vært brukt mye tid og krefter på å bedrive karakterdrap på den utestengte brukeren. Det har blitt brukt latterliggjøring, hinting og nedlatende karakteristikker fra forumledelsens side. Det er med nedlatende mine gjort rede for bilder som brukeren har lagt igjen. Det har vært brukt en forumledelsesjustis jeg faen ikke trodde var mulig fra folk jeg alltid har oppfattet som oppegående og smarte mennesker (Ikke Skilpadda, du har vært forholdsvis saklig). Dette har fra forumledelsens side gått langt over streken for hva jeg anser som normal anstendig oppførsel.

Jeg forstår det sånn at dere som "kom med Mayflower" føler dere hevet et godt stykke over bermen her inne. Jeg ser dette og noterer meg at det er sånn. Jeg anmoder herved om at Admin fjerner meg som bruker ASAP. Jeg kommer til å bruke tiden til dette skjer til å slette hvert jævla innlegg jeg noensinne har lagt igjen her. Dette gjør jeg til opplysning kun for å ødelegge tråder, og gjøre googletreffene dårligere.

Seriøst? Dette blir for dumt.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 20:51   #328
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer til å bruke tiden til dette skjer til å slette hvert jævla innlegg jeg noensinne har lagt igjen her. Dette gjør jeg til opplysning kun for å ødelegge tråder, og gjøre googletreffene dårligere.

Flott. Oppfør deg som en furt fjortis, det hjelper sikkert.
Dette er internett og et forum....Ikke verdens undergang.

Slik går no dagen.

PS: Jeg aner ingenting om saken det hintes om.

Joika er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 20:52   #329
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du sikker på dette? Er det ikke en innstilling der inne et sted hvor det bare er å krysse av et sted eller to?

Eh, ja, selvsagt er jeg sikker på det! Skal jeg slette en brukers innlegg må jeg for det første søke opp denne brukerens innlegg, så må jeg krysse av for hvert enkelt innlegg som skal slettes og så gjennomføre slettingen. Siden jeg ikke har lov til å søke opp mer enn et visst antall innlegg om gangen må jeg sette opp flere søk etter hverandre og jeg får ikke slette mer enn 200 innlegg i slengen. I tillegg til å være i mot forumets slettepolicy, som jeg er rimelig sikker på at denne brukeren har visst om hele tiden, så er det også en rimelig tidkrevende jobb, som i hvert fall jeg har ingen planer om å gjøre. Og nei, det er ikke bare å sette opp en SQL-spørring eller hva det nå heter opp mot basen fordi jeg ikke har rettigheter til å gjøre akkurat det.

Gammel 12-11-12, 20:52   #330
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Nei, hun hadde mulighet til å gjøre dette før utestenging. Det er jo ikke som at hun ikke fikk advarsler på forhånd.

Det kan i høyeste grad diskuteres. Og 24 timers frist er, som nevnt her flere ganger allerede, en litt kort frist eller hva?

Gammel 12-11-12, 20:53   #331
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Flott. Oppfør deg som en furt fjortis, det hjelper sikkert.
Dette er internett og et forum....Ikke verdens undergang.

Slik går no dagen.

PS: Jeg aner ingenting om saken det hintes om.

Det er faktisk ikke bare et forum for mange her, fordi de har utlevert mye om seg selv, bidratt masse i forhold til andre og knyttet tette vennskap/relasjoner. Det er følelser i bilde, ikke bare forumprat om mekking av bil liksom.

Gammel 12-11-12, 20:57   #332
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Vet du - dette synes jeg blir for dumt. Jeg kunne ha rødprikket, men velger å svare istedet for. Har du virkelig inntrykk av at det er utbredt at folk blir utestengt fra dette forumet helt uten forvarsel? Synes du det er greit mot dine medforumister å fremstille det slik som du gjør?

Det har visstnok bare skjedd denne ene gangen, men burde man ikke uansett prøve å få klarhet i hva som har skjedd og hva forumledelsen synes er greit og ikke med hensyn til moderatorers spredning av fortrolig informasjon?

Dersom man statuerer et eksempel med å kaste ut en bruker på livstid når vedkommende tar opp et overtramp for ledelsens side såmkan det godt hende det går en stund før nestemann blir kastet ut, ja. Da holder man heller kjeft og lever med den uretten som begås her inne. Jeg synes det er rart at så mange synes det er greit ...

Gammel 12-11-12, 20:57   #333
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men det er et forum likefullt.

Nasse er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 20:57   #334
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg er dypt fasinert over at noen greier å hause seg opp så vanvittig over diskusjoner og deltakelse på et stort nettforum. Jeg er her mye, og disse paranoid-svartmaling-greiene har jeg aldri lagt merke til, på det jeg har tilgang til (ikke blogger). Jeg syns man er greie mot hverandre her, og rettferdige.

Greit at man kan være venner ellers, men det kan man uansett fortsette med??

Gammel 12-11-12, 20:57   #335
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg vet jo hvordan jeg sletter og stenger tråder. Jeg blir veldig forvirret av å diskutere med deg, fordi du hevder du vet mer enn meg om de tingene som faktisk jeg har innsyn på.

På hvilket grunnlag er det du mener at du vet mer enn meg om hvordan moderatorer kan slette tråder?

Gammel 12-11-12, 20:57   #336
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes du det er greit at moderatorer sprer fortrolig informasjon og at forumledelsen ikke har noen problemer med dette? Synes du videre det er greit at den som varsler om uregelmessigheter som dette skal mistenkeliggjøres, hetses og mobbes ut?

Dette er tull altså. Vi er mange som har prøvd å forholde oss saklige til kjernen i dette. Har en moderator lekket opplysninger som h*n har fått som moderator? Svaret er så vidt jeg kan skjønne: Nei, det er ikke bevist. Jeg prøvde å stille konkrete spørsmål til brukeren da hun var her, men fikk nesten ingen skikkelige svar.

Dessuten ser det ut til at du og hun som altså leser bruddstykker av denne diskusjonen har et spørsmål til: Sprer moderatorene og forumeierne fortrolig informasjon i hytt og pine? Svaret på det er: Nei, og de har heller ikke skylden for mordet på Kennedy.

Men moderatorer er også "private brukere" av forumet og har venner på kryss og tvers, og i den sammenhengen er vel ikke de annerledes skrudd sammen enn andre. Det kan hende de slarver litt. Og forteller man en hemmelighet til sine 30 nærmeste venner kan de lekke både hit og dit. På nett som i RL.

Jeg synes mange av beskyldningene den utestengte brukeren kom med mot moderatorgruppen var langt over grensen, og jeg er liten respekt for hvordan hun har kjørt denne saken.

Jeg skjønner at det som har skjedd er kjipt for den utestengte brukeren, og jeg synes det er synd at det ble som det ble, for hun har bidratt på mange bra måter på FP. Men i denne saken synes jeg hun har trampet over både grenser og mennesker på en lite ok måte.

Gammel 12-11-12, 20:58   #337
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan i høyeste grad diskuteres. Og 24 timers frist er, som nevnt her flere ganger allerede, en litt kort frist eller hva?

Det bør vel være lang nok frist til å kunne følge reglene, eller? Når ble hun forresten utestengt?

Gammel 12-11-12, 20:58   #338
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har visstnok bare skjedd denne ene gangen, men burde man ikke uansett prøve å få klarhet i hva som har skjedd og hva forumledelsen synes er greit og ikke med hensyn til moderatorers spredning av fortrolig informasjon?

Dersom man statuerer et eksempel med å kaste ut en bruker på livstid når vedkommende tar opp et overtramp for ledelsens side såmkan det godt hende det går en stund før nestemann blir kastet ut, ja. Da holder man heller kjeft og lever med den uretten som begås her inne. Jeg synes det er rart at så mange synes det er greit ...

Jeg vet ikke nok om denne saken til å gjøre meg opp en mening. Men jeg synes det er kjempesynd at hun er ute. Jeg tror ikke jeg er alene om å ikke vite nok til å ikke kunne velge side.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 20:59   #339
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drammeprinsen, det du sier er ikke sant, og det du driver med, er destruktiv spamming.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 21:00   #340
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg vet ikke noe om det som er skjedd, men jeg vil ta det for gitt at en moderatorolle også bør innebære taushetsplikt for informasjon som man får i denne rollen.

Greit at folk snakker sammen, og ikke akkurat er flinke nok til å tenke på opprinnelsen av informsjon.

Men om en moderator sprer informasjon som de har fått i tråd av sitt verv burde de miste det vervet.

Jeg aner ikke noe om denne spesifikke saken, dette er en generell betraktning.

Jepp, det er dette saken dreier seg om.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.