Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julekalendere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-12, 10:16   #81
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julekalendere

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Er det noen måte man kan bestille Shanes julekalender til Norge?

Her er svaret fra de jeg fikk som står for nettsalger fra danske redd barnas side:

Sitat:

Hej Tangina, Desværre er det ikke muligt for os at sælge julekalenderen til norske kunder, da vi alene har ret til at sælge den i Danmark. Du kan måske prøve at kontakte Red Barnet i Danmark og spørge om de kan hjælpe dig. www.redbarnet.dk

Gammel 26-10-12, 20:50   #82
Wingman
her skal det bli liv

Wingman sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

jeg går for denne kjøpt på BR

Gammel 04-11-12, 00:45   #83
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Her vet jeg at ungene får Lego-kalendere fra besteforeldrene, men jeg ønske å lage en liten pakkekalender ved siden av. Bestiller en større leke som kan splittes i flere deler. Regner med at jeg pakker inn godteri på lørdager.

Til jenta har jeg bestilt denne (110NOK på biit.no):

Mens gutten får denne (175NOK på biit.no):

Splitter legoen over hele advent. Laster ned building instructions fra www.lego.com så skriver jeg ut sidene som jeg legger i hver pakke.

Gammel 04-11-12, 01:06   #84
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gutta sine Star Wars kalendere er i boks. Til en venninne skal jeg lage en te-kalender. Mannen får øl-kalender. Jeg får sikkert ikke noe.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 01:55   #85
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Mine jenter har fått velge hver sin ferdigkalender. Det ble en PetShop, en Mumie og en Barbie. De pleier også å få tilsendt sjokoladekalendere fra besteforeldrene i Tyskland. Jeg skal ellers lage en hjemmelaget pakkekalender i år, men ikke til ungene. De ville faktisk ikke ha pakkekalender og det er jo helt greit.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 08:32   #86
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Her blir det Lego Starwars på minsten. Størsta ønsker seg Pet Shop.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 09:00   #87
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De to eldste har fått lego friends og lego star wars. Minstejenta var med på lekebutikken og vi fant fjorårets littlest pet shop kalender på halv pris. Den ville hun ha og det var helt greit for meg.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 11:39   #88
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjøpt kalender til meg selv. Mazungen får pakkekalender men insister på å dele min englekalender også. Men det gjenstår å se.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 22:07   #89
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Lego City og Lego Friends på tilbud på Coop Obs denne uken som kommer til kr 129 pr stk!

Gammel 05-11-12, 16:45   #90
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Er det lov å utvide advent. Fant mye morsomt i dag og jeg har jo allerede nok adventskalendergaver. "Queen of sales"

Søstrene Grene hadde jo til og med USB juletre med skiftende lys. Det må jo bare i kalender.

Om jul i november er for fjompenisser hva er da adventskalender med 42 luker?

Gammel 05-11-12, 16:46   #91
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Er det lov å utvide advent. Fant mye morsomt i dag og jeg har jo allerede nok adventskalendergaver. "Queen of sales"

Søstrene Grene hadde jo til og med USB juletre med skiftende lys. Det må jo bare i kalender.

Om jul i november er for fjompenisser hva er da adventskalender med 42 luker?

Er ikke 42 svaret på alt!? Go for it!

Gammel 05-11-12, 19:38   #92
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Er ikke 42 svaret på alt!? Go for it!

Den så jeg ikke. Du har selvsagt rett, og jeg som har ryddet i pakker og fått det ned til 24. Ut og shoppe....

Gammel 05-11-12, 19:49   #93
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil at noen skal lage julekalender til meg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 19:49   #94
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

jeg gir snupp gave lørdag og søndag og ellers får hun vanlig sjokoladekalender.

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 21:25   #95
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har kjøpt Playmobilkalender med hesteinngjerding i dag. Kommer til å kjøpe NRK-kalenderen i tillegg. De deler på begge.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 16:16   #96
Plingo
Erfaren

Medlem siden: Aug 2010
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Vi kjøpte Jule singsangkortene i fjor, så i utgangspunktet tenkte jeg kun å pakke inn disse i kalenderen. Lille Persille elsker jo å synge.

For et par dager siden dumpet det inn en mail fra BR leker med medlemstilbud på Newborn baby jente delux sett 249, tenkte det var en fin julegave til Lille Persille. Etter jeg kom hjem fra butikken og fikk sett nærmere på esken fant jeg ut at her var det jammen mange enheter i pakka - pling - det er jo perfekt til pakkekalender. Pakken inneholder faktisk 23 deler! Så i dag har jeg pakket inn et singsangkort per dag og en dukketing. Synes det ble fin og god pris på pakkekalenderen. På julaften blir det julestrømpe med finklær til bruk den dagen.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 17:01   #97
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det blir pakkekalender, men den blir ikke så dyr. Jeg har ikke helt oversikt, men jeg er nok nesten i mål. Lørdager regner jeg med at de får lørdagsgodtet sitt i kalenderen. Ellers så har jeg kjøpt en legokalender til 149 som jeg deler i 2 og pakker inn 12 gaver til de hver, også har jeg kjøpt litt småting til de andre dagene. Jeg tipper at 48 kalendergaver kommer på ca 400 kroner tilsammen.

I tillegg får de nok flaxkalender av bestefaren.

Gammel 10-11-12, 17:09   #98
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Noen tips til en god sjokoladekalender til barn? Ikke de til 10 kr.

Gammel 10-11-12, 17:32   #99
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Er det noen måte man kan bestille Shanes julekalender til Norge?

På Reddbarna.no står det at de selges i Panduro- og Princessbutikker i Norge .

http://www.reddbarna.no/nyheter/jule...enderen-er-her

Gammel 10-11-12, 17:52   #100
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussilago, her.

På Reddbarna.no står det at de selges i Panduro- og Princessbutikker i Norge .

http://www.reddbarna.no/nyheter/jule...enderen-er-her

Det er fjorårets kalender, desverre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05.