Sv: 404 ting å tegne for gutter og jenter
Opprinnelig lagt inn av merch, her.
hva er problemet? har ikke gutta og jentene ulike interesser? er det den direkte kjønnsrettede tittelen som provoserer?
Det er utrolig trist at ting skal deles inn i kjønn på denne måten. Jeg er hardbarka motstander av det! Jeg har oppdratt begge mine unger uten å pushe kjønnsroller, og passe på at de fikk utvikle interesser helt uavhengig av kjønn. Dessverre har min sønn nå begynt med "næsj, det der er for jenter, jentefarge, jenteleker" siden han har fått høre dette i barnehagen, så jeg forteller ham at gutter fint kan leke med rosa lego eller Pet Shop.
Dattera mi har alltid vært "guttete" (svigers sine ord) i leken sin, hun har aldri vært noen dukke- og prinsessefan (nå går det i Pet Shop da), men har bare lekt med biler og elsket Superman og Batman og sånt. Hennes store sorg er at man ikke får tak i badedrakter med superhelter (evt. Biler) på. Hvorfor gjør man ikke det, det er jo helt fjernt? Hun var i et barneselskap en gang der guttene fikk Biler-servise mens jentene fikk Barbie-servise (eller noe i den gata der), og leppa hang! Hun fikk heldigvis Biler-tallerken og kopp, da det var noe til overs. 
Jeg blir så irritert på sånt! Man burde vite bedre i 2012. Det verste jeg vet er disse kjønnsdelte reklamene på feks. Cartoon Network. Brølete mannestemme når det er "guttereklamer" og pusete dillete sukkerstemme når det er "jentereklamer". Det er fader meg så fjernt! Min sønn elsker kjøkkengreier, og hans type lekeblad er ikke Briomagasinet og den slags, nei det er Kitch'n-bladet. Han fik oppfylt sitt store ønske om lekekjøkken til rommet sitt i fjor, og det var visst en dødssynd, ifølge et par på Facebook. Gutter kan ikke leke med sånt. Lurer på hva de er redde for? Tror de han blir homo?