Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hva er du villig til å gi slipp på

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-12, 14:52   #32
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er du villig til å gi slipp på

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg kjenner forresten ikke så mange familier med flere barn som har så god råd at jeg ikke synes det er greit at de får barnetrygd. Men det kommer selvfølgelig an på hvor man setter grensa.

Det kommer veldig an på hvor man setter grensa, vil jeg si. Jeg tror de aller, aller fleste par (det blir annerledes med aleneforsørgere) jeg kjenner kunne klart seg fint uten barnetrygden, altså, og jeg omgås folk med "vanlige" jobbber (lønnsmessig) lærere, leger, ingeniører, helsearbeidere, butikkmedarbeidere osv. Selvsagt kommer det godt med noen tusenlapper ekstra i mnd, men veldig mange sparer jo disse pengene til barna blir større uansett.Jeg er helt enig med Missa i at dette (sparing av barnetrygd slik at man f.eks kan hjelpe med bosted når barna flytter ut) bare er med på å forsterke sosiale forskjeller.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:47.