Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Huseier er helt sprengt i hodet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-12, 17:51   #1
dopapir
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2012
dopapir har et hav av muligheter foran seg
Standard

Huseier er helt sprengt i hodet

Hei!
Jeg har ei leilighet på 60 kv sammen med barne mitt.leiligheta er kjempe gammel å ingenting funker her. Kjøkken viften funker ikke så når jeg steker mat så røyklegges hele leiligheten,har ikke vindu på stua/kjøkkene så får ikke luftet heller,har en dør men da stikker kidden av. Ene rommet sa han at han skulle få det ferdi men nå kommer han med det at nei han slipper å gjør en dritt for jeg har overtatt leiligheta!? Å i tillegg så gidder han ikke å fikse vifta.*!&@&@*@*@*! Noe han sa før vi flyttet inn at det skulle han gjøre. Badet hadde ikke noe som helst bare en gammel dusj som sto der,så sa han at vist jeg kunne kjøpe bade innredning så skulle han betale meg tilbake,men han skrev i leilighets kontrakta at nå var det han som eide det uten å betale meg tilbake. Jeg skulle alldri ha skrevet under på kontrakta men jeg måtte!! Sia jeg ikke hadde noe annet og skolen startet også,å nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger:S jeg betaler 7000 kr i leige pluss strøm.

dopapir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 18:45   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Huseier er helt sprengt i hodet

Se etter noe annet?

Gammel 02-11-12, 18:48   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Baderomsinnredningen burde du nok få refundert ja.

Ellers er jeg enig med Skremmern: se etter noe annet.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 18:58   #4
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt sprengt i hodet, faktisk.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 19:05   #5
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Finn deg noe annet ja.

Ikke vindu på stue og kjøkken...hva med på soverom? Er usikker på hvordan reglene er for rømningsveier på stue og kjøkken, men regelen er i hvertfall klar når det kommer til soverom: Det skal være to rømningsveier, altså dør og et vindu.

Er det ikke det, så er det heller ikke lov å leie det ut.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 19:44   #6
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er krav til vinduer i oppholdsrom som stue også, altså krav om lysforhold og utsyn, så denne leiligheten høres ikkje godkjent ut. Du kan jo alltids sette hardt mot hardt og gi beskjed om at du flytter og melder fra om tilstanden på leiligheten til kommunen dersom han ikke ser til å fikse opp det han har lovet. Ellers er vel det beste rådet å finne noen som driver mer seriøst.

Sist redigert av Odelia : 03-11-12 kl 00:48. Årsak: Skrivefeil
Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 22:41   #7
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Hvor i all verden er det du bor, som må ut med 7000/mnd i en leilighet uten vindu i stue/kjøkken?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 01:10   #8
dopapir
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2012
dopapir har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Hvor i all verden er det du bor, som må ut med 7000/mnd i en leilighet uten vindu i stue/kjøkken?

Der er ett vindu men de går ikke ann å opne:P den er på stua. Har 3 mndrs oppsigelse her. Mn går de ann å si opp å bare dra? Det år ikke ann å bo her når det er sann som det er

dopapir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 01:12   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo i grunn litt sprengt i hodet å bo et sånt sted. Si opp og finn noe annet.

Gammel 03-11-12, 01:17   #10
Left
Passiv

Standard

Da hadde i hvert fall jeg spilt hardball med huseier. Han spiller urent, men det behøver ikke du å gjøre. Ha alt ditt på det tørre, slik at han ikke kan ta deg på noe. Så ville jeg sagt at han fikk bla opp de pengene jeg har lagt ut for leiligheten, i forhold til at leiligheten han tar blodpenger for er en brannfelle, og at de rette folkene nok vil være enig i det. Han kan få store vanskeligheter, og i hvert fall ikke kunne leie ut noe mer i fremtiden, uten renovering.

Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 01:39   #11
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av dopapir, her.

Der er ett vindu men de går ikke ann å opne:P den er på stua. Har 3 mndrs oppsigelse her. Mn går de ann å si opp å bare dra? Det år ikke ann å bo her når det er sann som det er

Ja, du kan bare si opp og dra. denne huseieren kan ikke kreve deg for noen verdens ting. Dette er det klare regler på.

Du kan blant annet lese dette, og om man søker litt mer (noe jeg ikke gidder akkurat nå), så finner du lovverket på dette.

http://www.huseierne.no/hus-bolig/te...av-ved-utleie/

Jeg må si meg litt enig med Niobe her... Hvordan kan du bo som dette? det må jo være uholdbart med så lite dagslys, pluss risikoen du løper i tilfelle brann. Du har, slik jeg forstår en utvei, og hva gjør du om den er sperret pga brann??

Og prisen du betaler er jo hinsides. Aner ikke hvor du bor, men her vi bor så får du mye for en slik leie.

Nei, pakk sakene dine og dra. Huseier kan ikke ta deg på noe her, og prøver han seg, så har du loven å slå tilbake med.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 10:10   #12
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Pakk sakee og dra. Når du har kommet deg ut sender du han en regning på baderomsinredningen. Jeg regner med du har kvitteringen?

Gammel 03-11-12, 10:19   #13
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Finn deg et nytt sted å bo.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 10:27   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Melder meg i koret - finn deg et nytt sted å bo, det høres ikke ut som et blivende sted hverken for voksne eller barn.

Og har du en kontrakt med tre måneders oppsigelse, så er vel den oppsigelsestiden gjensidig. Dermed kan du si opp, du behøver ikke oppgi noen grunn, utover at du ønsker flytte, og etter tre måneder er du kvitt skittstedet.

Gammel 03-11-12, 10:28   #15
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til dere som syns det er dyrt: sjekk husleiepriser i Stavanger, så ser dere at 7000 for 60 kvm ér ganske rimelig.

Gammel 03-11-12, 10:43   #16
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Til dere som syns det er dyrt: sjekk husleiepriser i Stavanger, så ser dere at 7000 for 60 kvm ér ganske rimelig.

Jeg tenkte det samme om Osloområdet faktisk - prøv å finn noe til den prisen med den størrelsen der.
Til og med på bøgda hvor jeg bor, noen mil utenfor Oslo, har prisene begynte å krabbe oppover på dette nivået.

Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 10:46   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg reagerte ikke på prisen et øyeblikk. :bor nær Oslo:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:15.