Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er det bare jeg som er kjip? [halloween]

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-12, 00:13   #241
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]

Verdivalg, my ass! :tester:

Har fått nok av rødprikker i dag, men ikke i denne tråden.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 00:21   #242
astrid_d
Superduperaktiv

Medlem siden: Oct 2006
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Jeg er ikke veldig fan av Halloween, men har gått sammen med de to yngste i kveld.
Vi var kun i noen få nabohus, kom inn igjen. Egentllig var det litt koselig. Eldstemann gikk sammen med to fra klassen, de gikk lengre, og da de kom inn satte de seg ned for å bytte godteri seg imellom.

Jeg pynter ikke, og kostymer har vi alltids fra før av.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 00:24   #243
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg er litt glad i kveld, vi kjører full pakke med dekorert hus lysshow og kummel musikk fra bua, og så går hele gjengen utkledd til og med katten fulgte med og var et utmerket assesory, vel jeg satt en bøtte snop på trappa og hadde litt bange anelser ang villigheten til å dele og håpet at de kipe drittungene ikke skulle komme først og ta alt, vi så i allefall ti grupper gående i ommrådet. Da vi kom hjem var det fortsatt et par karameller og noen kjærligheter igjenn.....Flinke kidsa!

Gammel 01-11-12, 00:26   #244
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Men det irriterer meg at det er så mye grådighet! De fleste besøkende grabber til seg av skålen, og i dag var det ett barn - ETT (!) som sa takk.

Du bor på feil sted.

Her spurte de hvor mye de fikk ta og samtlige vi hadde på døra var høflige og takket. (Med unntak av en toåring, men faren takket for han. )

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 00:27   #245
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Vi feirer heller ikke Halloween. Har ingen tradisjon med det og kommer ikke til å begynne med det heller. Vi går nyttårsbukk vi

Tror ikke det er veldig vanlig her heller. Er de samme to som kommer hvert år. To nabojenter. På nyttårsaften kommer det titalls unger!

Noen sier at Halloween er kommet for å bli og at det må vi godta... Javel, men man MÅ jo ikke tvinges til p delta..? Man kan velge å la være...

Sist redigert av SpetakkelRandi : 01-11-12 kl 00:38.
SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 00:32   #246
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har jo ikke noe forhold til Halloween, for det var ikke vanlig på tidlig 80-tall. Men ungene mine syns jo dette er superstas, og det skjønner jeg jo! Luske ute i mørket, kle seg ut, skummelt, spennende og godteri!? Klart det er moro.

Jeg var litt usikker på om jeg skulle orke være hjemme, for ungene var hos pappaen, så jeg hadde en halv plan om kjøpesenter. Ble hjemme likevel, hadde tre-fire grupper spøkelser på døra, de var kjempesøte hvis man kan si noe slikt, alle sa takk og det var bare koselig. Bikkja er ikke helt enig.

Gammel 01-11-12, 10:10   #247
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har bestemt at jeg skal bare glede meg sammen med barna, og godta at Halloween er kommet for å bli. I år hadde vi det skikkelig kos, mye fordi vi voksne er gått med på at dette er en del av våre barns barndom. Ungene gleder seg i ukesvis, har nedtelling på kalenderen, og kostymer ble lagt fram dagen før, bare fordi det kriblet sånn i magen, og at "nå mamma, når jeg våkner imorgen da er det Halloween, og det kommer til å bli såååååå gøy" Vi samlet 3 av barnas venner her hjemme først, mumiepølser og blodsaft ble servert. Jentene på 7 gikk rundt selv, mens pappaene til 5 åringene fulgte dem. Og ja, det som var mest stas var å gå å ringe på hjemme

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 11:11   #248
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

........

Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 23:25.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 11:38   #249
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Blunk

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Jeg er uenig med dere idag. Jeg mener Pesten kan få lov til å drite i Halloween og sitte i soffaen og kose seg og at det er helt uavhenig av om ungene til Pesten går trick or treat.

Jeg er enig med dere begge (diplomatiets dronning!! Thats me! )

Men når ungene blir store nok så synes jeg at de skal få velge ting uten at foreldrene skal være medvirkende eller ansvarlige. Jeg synes jo feks at 18 åringer skal få ha sin egen halloweenfest helt uavhengig av om foreldrene deler ut snop eller ikke. Men jeg er enig med de andre at hvis man tar et lite barn med "ut på runde" så er det usmakelig å ikke selv dele ut til andre barn.

Det som pesten beskriver tenker jeg er litt midt-i-mellom. Det er jo ikke hun som har oppmuntret ungene og de går jo heller ikke i hennes nabolag. Våre barn var ute på fest, men det var rett "i høgget" og de kom innom her, så da hadde det vært veldig merkelig å ikke ha noe snop i huset.

Gammel 01-11-12, 12:12   #250
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi hadde ca. 30 unger på døra her i går. Alle var høflige, tok det de fikk lov til og takket etterpå. Lillesøster var godteriutdeler sammen med meg og det var veldig spennende. I tillegg fikk hun plukke seg litt godteri i bollen slik at det ikke bare ble de to eldste som fikk godteri.

De to eldste gikk en runde i nabolaget sammen i kostymer og refleksvest. Eldstejenta er regelrytter av natur, så ikke noe problem å få dem til å respektere regler ang. utelys og høflighet. De kom hjem igjen med en god haug nedi bøtta og var godt fornøyde. Når de kom hjem slukte vi utelyset siden det var lillesøster sin leggetid og da fikk vi ingen på døra etterpå.

Her er det ikke mange julebukker. Men noen eldre nabojenter fikk med jenta mi et år og da kom de hjem med enorme mengder godteri. Sannsynligvis fordi folk syns det er sjarmerende med søte nissejenter på døra og i jula har jo de fleste et godt fyllt godterilager. Men ellers har vi ikke fått hverken julebukker eller nyttårsbukker på døra.

Jeg tenker vel at halloween ikke kommer til å forsvinne med det første. Da er det vel vårt ansvar å lage en feiring slik vi vil ha den. Jeg instruerer barna mine i høflighet og jeg bruker ikke masse penger på feiringen. Ungene mine har sensitiv hud, så ikke noe sminking her. Og jeg syns vel egentlig at de er finere uten fæl skrekkmaling i fjeset. Men det er jo min personlige smak da.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 12:14   #251
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Har aldri hørt at noen har fått hverken ødelagt noe, egg eller dopapir, eller søppelkasser veltet i forbindelse med Halloween. Vi har noen år vært på fest hos venner og da har det vært mørkt her, man aldri noe griseriet for det. Så her er det ikke vanlig med knep.

I dag har vi hatt mange på døren, men færre enn i fjor og alle har bare vært blide og høflige.

Jeg har heller aldri hørt om noen personlig som har blitt utsatt for plagsomme knep. Bare lest om det i nettaviser ol.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 12:21   #252
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ungene liker Halloween. De teller ned til det. Ungene liker at jeg involverer meg i det de er opptatt av - samme hva det er. Da pynter vi litt (to gresskar ute og en fakkel), hadde duk på middagsbordet og et lys der, serverte en litt 'skummel' middag (var første gang for det i år), og så ble de sminket og kledt ut, og de og pappaen gikk en runde, mens jeg delte ut litt til de som ringte på. Det var kun hyggelige og greie barn på døra, og mine kom veldig fornøyde hjem igjen.

Betyr Halloween noe for meg? Nei egentlig ikke. Men det spiller ingen rolle. Jeg er ikke i målgruppen. Men ungene betyr noe for meg. De opplevelser og de gleder de har. Det koster meg så utrolig lite å la en dag i året være litt mer spennende og spesiell, men når det var gjort så føltes det så veldig veldig bra. Og å legge seg med den følelsen gjør jeg ikke alltid i en travel hverdag, så jeg klamrer meg litt fast i den. Det kjentes godt å fikse for mine egne, og det kjentes godt å være grei og hyggelig mot andre. Så det betyr vel Halloween for meg.

(og det var helt ukjent for meg at barna får forsyne seg selv. Vi deler ut på Halloween, og det observerte jeg at mange andre også gjorde i fjor. Tilby ungene skåla liksom. )

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 18:13   #253
Pesten

Pesten sin avatar

Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

........

Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 23:26.
Gammel 01-11-12, 18:18   #254
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Kollegaen min fikk huset bombadert av egg og flere på skolen har fått hager dekorert med dopapir.

Var det du som gjorde det?!

Gammel 01-11-12, 18:20   #255
Pesten

Pesten sin avatar

Standard

......

Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 23:26.
Gammel 01-11-12, 18:22   #256
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Ja jeg måtte jo ha noe å gjøre når jentene gikk halloween.

Gammel 01-11-12, 18:22   #257
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

av Esme. Dopapir syns jeg egentlig er uskyldig moro (uten at jeg hadde latt ungene mine gjøre sånt), egg er verre. Vi fikk døra dekket av egg et år da vi bodde i UK, vi var ikke hjemme, så ingen fikk godis. På butikkene der fikk ingen barn kjøpe egg i uka før Halloween uten å være i følge med voksne husker jeg.

Jeg har ikke hørt om noen i Norge som har opplevd sånt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 19:09   #258
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Neket: Mange på Østlandet opplevde dette i går leste jeg i avisen i dag.

Gammel 01-11-12, 19:55   #259
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har vi ingen slike dårlige erfaringer. Men apropos dopapir; bryllupsnatten vår ble jo ødelagt av at noen av gjestene hadde dekorert hele hagen med dopapir (det regnet ...) som blåste halvveis bort så hele hagen og huset utenpå og naboenes vinduer osv var dekket av vått dopapir som vi måtte stå og fjerne, i tillegg til tørkede erter i hele huset, inne i alt sengtøyet og under madrassen osv, som vi brukte 2 timer på å fjerne, midt på natta.

Jeg er ikke så glad i dopapir annet enn det det er ment å brukes til, kan man si.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:01.