|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Kan min sjef "tvinge" meg til å jobbe overtid?I dag har ikke min samboer mulighet til å hente datteren i barnehagen, og jeg (jobber også i barnehage) MÅ iflg min sjef delta på noe som heter "Internasjonal Fest", som varer fra kl.16-18. Mao har vi store problemer med og få hentet datteren i bhg.
![]() |
#2 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Kan min sjef "tvinge" meg til å jobbe overtid?Man kan beordres til overtid, ja. Det er ikke et spesielt populært virkemiddel, da - og heller ikke særlig godt egnet til å gjøre folk samarbeidsvillige og smidige.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan min sjef "tvinge" meg til å jobbe overtid?En arbeidsgiver har full anledning til å pålegge overtid, men i følge arbeidstilsynets faktaside om overtid: Du har rett til å bli fritatt for arbeid utover avtalt arbeidstid ved helsemessige eller vektige sosiale grunner. Vektige sosiale grunner er for eksempel pass av mindre barn, henting av barn i barnehage og deltakelse i større familiebegivenheter.
![]() |
#5 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan min sjef "tvinge" meg til å jobbe overtid?Men visste du ikke om dette arrangementet før i dag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Kan min sjef "tvinge" meg til å jobbe overtid?
Men ikke når man har barn som må passes, trodde jeg.
![]() |
#7 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan min sjef "tvinge" meg til å jobbe overtid?Har du noen mulighet til å hente i barnehagen før tilstelningen, så kan datteren din være med på festen?
![]() |
#8 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Kan min sjef "tvinge" meg til å jobbe overtid?Noen må jo hente henne. Har hun ikke forståelse for det? Sånn rent juridisk har hun kanskje mulighet til det, men dette virker jo håpløst personalpolitisk. Fikk du først vite om det i dag?
![]() |
#9 |
Borte
|
![]() Sv: Kan min sjef "tvinge" meg til å jobbe overtid?Kanskje du kan hente barnet ditt og ta det med tilbake på jobb?
![]() |
#11 |
er her
|
![]() Sv: Kan min sjef "tvinge" meg til å jobbe overtid?Hent og ta med da, ellers går det ikke rundt, har ikke sjefen forståelse for det så bør vedkommende fiskedaskes, synes jeg.
![]() |
#12 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Kan min sjef "tvinge" meg til å jobbe overtid?Jeg er også der at jeg tenker at det ville vært lurt med litt fleksibilitet - som for eksempel å ta med barnet ditt på dette opplegget i barnehagen. Da regner jeg med at sjefen din ikke beordrer deg for moro skyld, men at det er et reelt behov for at du er der - enten fordi det er boehov for deg som arbeidskraft, eller fordi hun synes det er viktig fordi dette er et sosialt arrangement.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Kan min sjef "tvinge" meg til å jobbe overtid?Ved den type arrangementer har vi på min arbeidsplass(som også er barnehage) løst det ved at de ansatte har hentet barn på SFO, i barnehage eller på skole om det har vært vanskelig med barnepass ol. Har det ikke vært noe alternativ har vi sluppet å være med. Feks om det har vært andre ting vi har skullet være med på.
![]() |
#14 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Kan min sjef "tvinge" meg til å jobbe overtid?Er det ikke sånn at man kan kreve overtid men da skal det informeres om senest dagen før?
![]() |
|
|