|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Etterlysning: Juleglede savnesFor meg har noe av stresset kommet ved det å bli voksen og få barn. Jeg er helt sikker på at det jeg har opplevd som lykkelige juler har vært stressende for mine foreldre. Nå er det jeg som er forelder og da blir orging og arrangering en del av pakka. Jeg forsøker å gjøre dette koselig, ikke bare noe som må gjøres av plikt. Jeg mener ikke å si at det høres ut som om du ikke vil organisere.
![]() |
#2 |
Borte
|
![]() Sv: Etterlysning: Juleglede savnes
Dette er nok vesentlig. Barndommens jul tilhører barndommen og den får man ikke igjen når man er den som er ansvarlig for å skape julestemning for egne barn. Det vil jo alltid være litt jobb å lage jul for den som har ansvaret for at julen skjer. Allikevel er det fullt mulig å være bevisst rundt det at man ikke vil ha stress i førjulstiden og gjøre noen tiltak for å minimere stresset. Blå nevner at det er så mye som høres hyggelig ut i desember, men at om man skal gjøre alt som høres hyggelig ut så blir det bare stress av det. Det tror jeg er greit å ha i bakhodet når førjulstiden begynner.
![]() |
#3 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Etterlysning: Juleglede savnesDixie Diner: Dette er en dikotomi som ofte settes opp, enten så åpner man en og en gave, eller så "kaster man seg over gavene og river av papiret og mister oversikten". |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() |
#5 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Ja.
Det kan hende at vi har for mange dingser som tar tid
På samme måte som dere. Tiden på julaften er ikke problemet.
Det er selvsagt en viktig dimensjon.
![]() |
#6 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Etterlysning: Juleglede savnesEr det noen av avslutningene som kan droppes? Jeg skjønner godt at hvis hvert barn har avslutning på to fritidsaktiviteter hver i tillegg til skoleavslutninger og egne julebord, så blir det for mye.
![]() |
|
|