Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fortjener noen kvinner å bli slått/sparket?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-07, 11:49   #21
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortjener noen kvinner å bli slått/sparket?

vold er et tegn på at man kommer til kort. Da har man tapt på alle områder om man slår eller utøver vold. Helt uakseptabelt uansett.Man har alltid, vanligvis, et valg. Det er å gå vekk fra den som provoserer.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 13:04   #22
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det finnes ingen som fortjener å bli slått. Selv om slag ikke alltid er voldelige. Selv har jeg ristet og klappet til en klassevenninne for å forsøke å få henne ut av en hysterisk, sjokklignende tilstand etter en bliulykke hvor jeg måtte gå etter hjelp og jeg trengte å få henne mer rolig før jeg turde gå fra henne.

Samtidig kan også jeg fortelle at jeg en gang fikk et "slag" som jeg selv innrømmer at var fortjent. Jeg drev støtt og stadig å skulle lekesloss med en kjæreste jeg hadde da jeg var ca tyve, og var døv for signalene han sendte om at han var temmelig drittlei oppførselen min. Så en dag jeg småbokset ham på ryggen og han ikke var klar over at jeg sto der, bråsnudde han seg og slo meg i magen på ren refleks. Slaget var ikke spesielt hardt, men reaksjonen hans fikk meg omsider til å ta meg sammen og innse at han faktisk mente at han ikke likte det. Jeg tør faktisk påstå at jeg fortjente det slaget.

... men som et overordnet prinsipp er ikke slag eller annen vold akseptabelt.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 14:44   #23
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man har lov til å bli eitrende forbanna på sin partner, men å ty til vold er uakseptabelt, uansett årsak.

Gammel 14-04-07, 15:28   #24
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å ty til slag og spark er primitivt og et uakseptabelt uttrykk for emosjonell/psykisk ubalanse.

Å skylde på at kona provoserte til det, er helt typisk for mishandlere - ved psykopati eller andre personlighetsforstyrrelser er det alltid andre sin skyld, aldri egen.

Et minimum av selvinnsikt er en fin ting ...

Men mishandlere har vel gjerne en ganske heavy baggasje - og jeg hadde ihvertfall ikke blitt og håpet på at han skulle forandre seg. Det tror jeg er et rimelig langt lerret å bleke - og forutsetningen er jo at mishandleren selv skjønner at han har et problem. Det skjer dessverre sjeldent - for det er jo de andre det er noe galt med i mishandlerens verden.

Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 16:01   #25
TBM
Passiv

Standard

Jeg ser at noen faktisk sier at det kan være greit at et menneske blir slått i en slik situasjon - og det er virkelig et fryktelig dårlig tegn i mine øyne.

Greit nok at etter langvarigt psykisk undertrykkelse og i tilfeller hvor sivile dør i en meningsløs kamp så kan man finne grunner til at "å slå igjen" kan være tillatt, men her virket det jo som om det var en ordinær familie hvor den ene parten forbeholder seg retten til å gi kona en smekk?

"Å gi kona en smekk" fordi hun er frekk i munnen, synes jeg er helt uakseptabelt. Er det virkelig slik at noen kan forsvare det?

Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 16:02   #26
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor sier noen det?

Gammel 14-04-07, 18:33   #27
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei og selvsagt ikke.

Gammel 14-04-07, 18:47   #28
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi hun var "frekk" og "provoserende"? Så hvis hun er føyelig og ydmyk, skal hun få slippe slag og spark? Ingen fortjener det, dessuten er det straffbart.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 18:56   #29
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Naboen min synes i alle fall det er greit at datteren slår og sparker andre hvis de erter henne.

Jeg synes det er helt forkastelig.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 20:50   #30
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

"Å gi kona en smekk" fordi hun er frekk i munnen, synes jeg er helt uakseptabelt. Er det virkelig slik at noen kan forsvare det?

Jeg forsvarer ikke vold overhode - heller ikke psykisk vold som mange kvinner bedriver mot mannen sin. I slike tilfeller kan man virkelig snakke om at heleren ikke er bedre enn stjeleren, men dette gjør det selvfølgelig ikke riktigere å bruke fysisk vold, men absolutt mer forståelig.

Gammel 14-04-07, 20:59   #31
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei,aldri.Verken menn eller kvinner.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 21:02   #32
nikki

nikki sin avatar

nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Naboen min synes i alle fall det er greit at datteren slår og sparker andre hvis de erter henne.

Ikke bra

Gammel 14-04-07, 21:03   #33
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Om det er det som kreves for å sette seg i respekt hos mobbere, så syns jeg også det er lov. Mobbeofre har ingenting å stille opp med. Et velrettet slag kan tie kjeften hos mobberen for alltid.

Gammel 14-04-07, 21:06   #34
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kjenner ei jente som ble fysisk mobbet over en periode. Da hun begynte å ta igjen sluttet det sporenstreks.

Gammel 14-04-07, 21:10   #35
nikki

nikki sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg kjenner ei jente som ble fysisk mobbet over en periode. Da hun begynte å ta igjen sluttet det sporenstreks.

Det er anderledes,da er det jo forståelig at hun må forsvare seg og ta igjen.

Gammel 14-04-07, 21:33   #36
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er aldri lov til å ty til vold. Heller ikke for små barn når de blir mobbet.

Det er lov til å bli skikkelig sint, for det er rett og slett ikke alt man skal finne seg i, men det er ikke lov til å slå/sparke.

Gammel 14-04-07, 21:36   #37
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Nei, man skal heller godta å få livet sitt ødelagt fordi man ikke tar igjen, det er sant.

Gammel 14-04-07, 21:40   #38
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nok en gang kan jeg konstatere at jeg er helt uenig med Sitron.

Jeg er i mot enhver form for bruk av fysisk makt, alltid.

Gammel 14-04-07, 21:40   #39
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Et velrettet slag kan tie kjeften hos mobberen for alltid.

Been there, done that.
Mobberen ble så perpleks at han hilser på meg den dag i dag.

Likevel synes jeg jo at det tragisk "å måtte" gjøre noe slikt for å få den respekten man har krav på som menneske ...

Gammel 14-04-07, 21:41   #40
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Men hva er verst, fysisk eller psykisk mishandling? Er ikke begge deler like forkastelige?
Er det greit å gjengjelde mobbing med psykiske slag og sårende/provokative bemerkninger?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:40.