|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Pauset
|
![]() Sv: Fortjener noen kvinner å bli slått/sparket?vold er et tegn på at man kommer til kort. Da har man tapt på alle områder om man slår eller utøver vold. Helt uakseptabelt uansett.Man har alltid, vanligvis, et valg. Det er å gå vekk fra den som provoserer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
trøtt
|
![]() Sv: Fortjener noen kvinner å bli slått/sparket?Nei, det finnes ingen som fortjener å bli slått. Selv om slag ikke alltid er voldelige. Selv har jeg ristet og klappet til en klassevenninne for å forsøke å få henne ut av en hysterisk, sjokklignende tilstand etter en bliulykke hvor jeg måtte gå etter hjelp og jeg trengte å få henne mer rolig før jeg turde gå fra henne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Fortjener noen kvinner å bli slått/sparket?Man har lov til å bli eitrende forbanna på sin partner, men å ty til vold er uakseptabelt, uansett årsak.
![]() |
#24 |
By the Sea
|
![]() Sv: Fortjener noen kvinner å bli slått/sparket?Å ty til slag og spark er primitivt og et uakseptabelt uttrykk for emosjonell/psykisk ubalanse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Passiv
|
![]() Sv: Fortjener noen kvinner å bli slått/sparket?Jeg ser at noen faktisk sier at det kan være greit at et menneske blir slått i en slik situasjon - og det er virkelig et fryktelig dårlig tegn i mine øyne. |
![]() |
![]() |
#27 |
Epikur
|
![]() Sv: Fortjener noen kvinner å bli slått/sparket?Nei og selvsagt ikke.
![]() |
#28 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fortjener noen kvinner å bli slått/sparket?Fordi hun var "frekk" og "provoserende"? Så hvis hun er føyelig og ydmyk, skal hun få slippe slag og spark? Ingen fortjener det, dessuten er det straffbart.
![]() |
#30 |
Leser
|
![]() Sv: Fortjener noen kvinner å bli slått/sparket?
Jeg forsvarer ikke vold overhode - heller ikke psykisk vold som mange kvinner bedriver mot mannen sin. I slike tilfeller kan man virkelig snakke om at heleren ikke er bedre enn stjeleren, men dette gjør det selvfølgelig ikke riktigere å bruke fysisk vold, men absolutt mer forståelig.
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fortjener noen kvinner å bli slått/sparket?Nei,aldri.Verken menn eller kvinner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Ikke bra |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Absolut ateist
|
Om det er det som kreves for å sette seg i respekt hos mobbere, så syns jeg også det er lov. Mobbeofre har ingenting å stille opp med. Et velrettet slag kan tie kjeften hos mobberen for alltid.
![]() |
#34 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Fortjener noen kvinner å bli slått/sparket?Jeg kjenner ei jente som ble fysisk mobbet over en periode. Da hun begynte å ta igjen sluttet det sporenstreks.
![]() |
#35 |
Det er anderledes,da er det jo forståelig at hun må forsvare seg og ta igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Fortjener noen kvinner å bli slått/sparket?Nei, det er aldri lov til å ty til vold. Heller ikke for små barn når de blir mobbet.
![]() |
![]() |
#37 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Fortjener noen kvinner å bli slått/sparket?Nei, man skal heller godta å få livet sitt ødelagt fordi man ikke tar igjen, det er sant.
![]() |
#38 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Fortjener noen kvinner å bli slått/sparket?Nok en gang kan jeg konstatere at jeg er helt uenig med Sitron.
![]() |
![]() |
#39 |
Protonterapeut
|
Been there, done that.
![]() |
#40 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Fortjener noen kvinner å bli slått/sparket?Men hva er verst, fysisk eller psykisk mishandling? Er ikke begge deler like forkastelige?
![]() |
|
|