Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Husmorfeil jeg stadig begår

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-12, 19:26   #101
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Husmorfeil jeg stadig begår

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvorfor er det av og til fjær på dem da?

Fjær er ikke bakterier.

Gammel 25-10-12, 19:32   #102
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Fjær er ikke bakterier.

Et hønseri er et rimelig støvete sted og det hender nok at det kan bli med litt fjær oppi eskene. Ikke sånn at det flyver fjær veggimellom altså!

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 19:37   #103
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fjær er ikke bakterier.

Nei, men om noe vaskes burde jo fjærene forsvinne også. :enkel:

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 19:54   #104
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg fucker alltid opp første pannekaka jeg steker, uavhengig av hva jeg gjør!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 19:56   #105
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Jeg fucker alltid opp første pannekaka jeg steker, uavhengig av hva jeg gjør!

Og så smaker den det du stekte sist (fisk eller kjøtt eller løk m.fl.) uansett hvor godt man vasket den sist.

Gammel 25-10-12, 20:00   #106
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Og så smaker den det du stekte sist (fisk eller kjøtt eller løk m.fl.) uansett hvor godt man vasket den sist.

Det er jo faktisk sant også, så det er kanskje like greit.
Det er rett og slett rensepannekaka?!

Det hjelper forresten å koke ut panna, men sjuskete som jeg ofte er, blir det ikke så ofte.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 20:00   #107
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvorfor er det av og til fjær på dem da?

Og møkk.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 20:20   #108
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sikker på at det er hønsemøkk?

Input: Fjærene havner oppi eskene etter at eggene er vasket. :teskje:

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 20:23   #109
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minty, her.

Sikker på at det er hønsemøkk?

Input: Fjærene havner oppi eskene etter at eggene er vasket. :teskje:

Skrev jeg noe sted at jeg trodde det var hønsemøkk? Ble du så fornærmet at du snillet meg for dette?

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 20:23   #110
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, men da er jo ikke fjærene vasket, så da hjelper det nada om man vasker eggene med bakteriedrepende midler i det miljøet hvor bakteriene er. Om det kan komme fjær oppi esken, kommer vel bakteriene likegodt tilbake.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 20:33   #111
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lucifine: Det funker naturlig nok dårligere på induksjon enn på gammeldags komfyr. Men jeg gjør det likevel. Jeg koker bare opp grøten en eller to ganger mens den står og sveller.

Jeg er enig i at Mings grøtris, 45-minutters, er den beste.

En annen husmorerfaring:IKKE bruk boost når du skal smelte smør.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 20:52   #112
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Det er rett og slett rensepannekaka?!

Uæh, ekkelt ord!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 21:01   #113
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minty, her.

Til info: Egg vaskes med bakteriedrepende middel før de fraktes vekk fra hønseriet. :har inngående kunnskap om temaet:

Når man har kokt kraft på bein og grønnsaker i timesvis og skal sile av er det lurt å ha en kasserolle eller annet egnet kar under dørslaget. Ellers kan det hende at all den dyrebare kraften havner i avløpet mens du står igjen med utkokte bein og overkokte løk- og gulrotbiter. :been there, på nyttårsaften:

Det er sånt som kunne fått meg til å grine tror jeg. Ser for meg litt svett og litt stressa som lager mat på kjøkkenet mens gjestene er på vei inn døren.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 21:34   #114
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

også kan jeg supplere med at eddikvann er det billigste og kanskje det mest effektive å bruke til rengjøring av dusj og badekar.
Lukter ikke like friskt som div andre produkter, men det funker

Ja! Første pannekaka blir alltid rar, og smaker rart.

Forresten, så dør blomster og grønne planter når de ikke får vann

Gammel 25-10-12, 21:38   #115
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke fredsliljer! Du tror bare de er døde. Det er de ikke.

Jeg leser forresten alltid "humorfeil" når jeg skal inn i denne tråden.

Gammel 25-10-12, 21:41   #116
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Som i at de spøker? "Det er noe skummelt under senga mi - fredsliljer, faktisk!"

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 21:52   #117
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Som i at de spøker? "Det er noe skummelt under senga mi - fredsliljer, faktisk!"

Jepp.

Gammel 25-10-12, 21:58   #118
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke snu ryggen til kjøkkenmaskinen mens den elter på en (for) stor bolledeig. Den slu greia kan finne på å elte seg ut av benken og prøve å skade eller ta livet av deg. Først skade deg ved å lande på foten din, og dernest drepe deg ved å gi deg elektrisk støt med den avrevne elektriske ledningen som står igjen i støpselet...

Gammel 25-10-12, 22:10   #119
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Zombie-fredsliljer?

Fredsliljer er de eneste grønne plantene jeg kan lese tankene til, de leger seg ned når de er tørste.

Ellers trenger jeg tips for å fjerne smoothie fra tak. Mitt husmortips er: åpne ikke det lille lokket på blenderen mens den står på boost.

Gammel 25-10-12, 22:16   #120
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg leser forresten alltid "humorfeil" når jeg skal inn i denne tråden.

Au, jeg begår humorfeil stadig vekk.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:30.