Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Husmorfeil jeg stadig begår

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-12, 09:51   #21
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husmorfeil jeg stadig begår

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Ja. Burde jeg ha reagert før jeg prøvde ut rådet?

Ja. Det høres bare ekkelt ut.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 10:05   #22
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg bare ser for meg griseriet når man tar eggene ut for å ta skallet av. Ja, for du kokte dem med skall?

Ja, med skall.

Men da er det slått fast én gang for alle: Jeg er verdens mest sjuskete husmorsjuske!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 10:05   #23
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville nok aldri funnet på å koke eggene iu suppen om jeg skulle hatt egg heller nei. Det virker... ehh,. jeg hadde nok sett litt sånn ut om noen hadde gitt meg det rådet, ja.

Gammel 24-10-12, 10:06   #24
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg ville nok aldri funnet på å koke eggene iu suppen om jeg skulle hatt egg heller nei.

Akk, ja. Husmorsjuske altså.

Gammel 24-10-12, 10:09   #25
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

DET er jeg også altså. I aller høyeste grad.

Jeg bare ser for meg at det måtte blitt bra grisete å få opp eggene etterpå, og, ehh... er egg egentlig rene?

Jeg er sjuske som fy, men jeg lager ikke mer arbeid for emg selv enn nødvednig, og å knekke egg som er innkokt i tomatsulle virker grisete og arbeidskrevende. Å slenge dem i rent vann/eggekoker er arbeidsbesparende i så måte, fremfor å må+tte rengjøre dem for tomtsaus. OG tenke på om jeg fikk "urene greier fra utsiden av egg" i suppa.

Kjenner at det er like greit vi aldri bruker egg i tomatsuppe. Og muligens ikke bruker tomatsuppe så ofte heller...

Gammel 24-10-12, 10:15   #26
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også hadde de garantert sprukket, minst ett av dem, og da fikk vi masse eggehvite i tomatsuppa. Jeg ser det for meg.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 10:23   #27
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egg kommer jo ut av, eh, baken på høna, de er jo ikke helt helt rene selv om de kanskje har blitt brushet opp litt av leverandøren. Kok i eget vann tenker jeg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 10:44   #28
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Ny leksjon: ull krymper i tørketrommelen. halsen vi fikk til jr passer dukka til snuppa..

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 10:59   #29
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Egg kommer jo ut av, eh, baken på høna,

Ja, tenk å skulle få rumpesmak i suppa. Det skulle tatt seg nydelig ut!

Gammel 24-10-12, 11:03   #30
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke ha det travelt når man skal lage brun saus. Det må kjøle seg ned før man sper. Hvis ikke brenner det seg nedi. Er man heldig ødelegger man kjelen også.

Gammel 24-10-12, 11:32   #31
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Opp med hånden de som har hellt gele over ostekaken for tidlig.
= gele utover fat og kjøleskap.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 11:35   #32
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg sliter med riskoker jeg da. Alle sier det er SÅ enkelt, aldri svir den seg, og den blir helt perfekt. Vel, ikke hos meg. Den svir fast i bunnen, blir hard og smaker ikke godt. Hvordan det er mulig, vet jeg ikke. Men jeg klarer det. Hver gang. Så nå ønsker jeg meg en riskoker til mikro fra Tupperware. Det kan jo ikke slå feil?

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 11:45   #33
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nima, her.

Eller de som har helt gele over ostekaken med for spiss stråle så den har havnet under ostemassen.

Gammel 24-10-12, 11:48   #34
lucifine

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Jeg sliter med riskoker jeg da. Alle sier det er SÅ enkelt, aldri svir den seg, og den blir helt perfekt. Vel, ikke hos meg. Den svir fast i bunnen, blir hard og smaker ikke godt. Hvordan det er mulig, vet jeg ikke. Men jeg klarer det. Hver gang. Så nå ønsker jeg meg en riskoker til mikro fra Tupperware. Det kan jo ikke slå feil?

Tommelfinger regel: dobbelt så mye vann som ris, kok opp så slå av kokeplaten men la gryta stå på varmen med lokket på. Ikke rør rundt, bare la det stå og kose seg frem til vannet er borte og risen er klar.

Risgrøt derimot.. Omg, jeg er sikker på at toroposene inneholder de brune flekkene altså. Uansett metode, gryte, temperatur, ja hvanå så svir dritten seg (eller om jeg er heldig får den bare brune flekker i seg). Juhu.

Gammel 24-10-12, 11:49   #35
lucifine

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Eller de som har helt gele over ostekaken med for spiss stråle så den har havnet under ostemassen.

Spiss stråle? Er det ikke bare å tømme gryta over? Bill.merke lager lite ostekake med gele..

Sist redigert av lucifine : 24-10-12 kl 11:57.
Gammel 24-10-12, 11:55   #36
kakklanes
Diabetesspl

Medlem siden: Sep 2012
Hvor: Ca. midt på
kakklanes har et hav av muligheter foran seg
Standard

Gammel 24-10-12, 12:07   #37
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Tommelfinger regel: dobbelt så mye vann som ris, kok opp så slå av kokeplaten men la gryta stå på varmen med lokket på. Ikke rør rundt, bare la det stå og kose seg frem til vannet er borte og risen er klar.

Risgrøt derimot.. Omg, jeg er sikker på at toroposene inneholder de brune flekkene altså. Uansett metode, gryte, temperatur, ja hvanå så svir dritten seg (eller om jeg er heldig får den bare brune flekker i seg). Juhu.

Ferdig risgrøt, rett i mikroen=ingen brune prikker!

Gammel 24-10-12, 12:50   #38
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg har to - TO - ganger endt opp med å få geleen i midten av kaka. Etter det har jeg ikke laget ostekake med gelelokk flere ganger.

Gammel 24-10-12, 12:54   #39
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Ny leksjon: ull krymper i tørketrommelen. halsen vi fikk til jr passer dukka til snuppa..

Undertøysull krymper i k k e. Jeg vasker på ullprogram, og tromler det etterpå. Hivens.

Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 12:55   #40
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Ja, tenk å skulle få rumpesmak i suppa. Det skulle tatt seg nydelig ut!

Nei, hønedritten koker seg nok fint inn med resten.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.